کد خبر: ۸۸۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۴

مصباحی مقدم: درباره کمک 330 میلیون دلاری به پاکستان توجیه نیستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وعده کمک 330 میلیون دلاری ایران به پاکستان که در کنفرانس بازسازی پاکستان از سوی منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشور مطرح شد گفت: «اینگونه وعده‌ها تا به تصویب مجلس نرسد نمی‌تواند جنبه حقوقی پیدا کرده و قابلیت اجرا داشته باشد». 

ایران 330 میلیون دلار به پاکستان کمک می‌کند [+]

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، در همین زمینه خاطرنشان کرد: «این نوع کمک‌ها معمولا از سوی دولت به صورت وعده به طرف‌های خارجی مطرح می‌شود».

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه اتخاذ مجوز برای این کمک‌ها نیاز به ارائه لایحه به مجلس و گرفتن مصوبه مجلس دارد اظهار داشت: «تا مجلس تصویب نکند اینگونه وعده‌ها نمی‌تواند اجرا شود».

مصباحی‌مقدم با تاکید بر اینکه از این وعده‌ها معمولاً دولت در مذاکرات دو جانبه یا چند جانبه خود می‌دهد گفت: «این وعده‌ها زمانی می‌تواند عملیاتی شود که مجلس تصویب کند، بنابراین دولت باید لایحه خود را در این زمینه به مجلس بدهد اگر مجلس تصویب کرد به صورت قانون در می‌آید و دولت مجاز می‌شود که چنین کاری را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره واکنش احتمالی مجلس با این مسئله گفت: «فعلاً نمی‌توان در این زمینه نظر داد چرا که فعلاً توجیه نیستیم و لازم است که از سوی دولت توجیه بشویم».

نماینده تهران در مجلس، در ادامه خاطرنشان کرد: «ممکن است این 330 میلیون دلار یک خط اعتباری باشد که در این صورت از طریق بانک‌ها مثل بانک توسعه صادرات به کشورهای مختلف داده می‌شود تا از ما امکان خرید پیدا کنند و در این صورت این مسئله در راستای توسعه صادرات و ایجاد بازار برای تولیدات ما است و مشکلی هم ندارد و نیازی هم به مصوبه مجلس نیست».

مصباحی‌مقدم در پایان گفتگوی خود با آفتاب، تاکید کرد اگر این 330 میلیون دلار جنبه کمک داشته باشد نیاز به مصوبه مجلس دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
1
0
نه اينكه تا حالا براي همه خرجها از مجلس مصوبه گرفتند!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین