کد خبر: ۸۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۸
در نشست خبری حزب اعتدال و توسعه مطرح شد:

انتقاد شدید معاون اسبق وزارت خارجه از دیپلماسی دولت نهم

دولت سیاست خارجی ایران را زیر سوال برده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه آشفتگی، ابهام و فراز و نشیب‌های غیرکارشناسی در روابط دوجانبه با کشورهای جهان و به خصوص همسایگان و کشورهای اروپایی و جایگاه ضعیف این دوره سیاست خارجی در روابط بین‌الملل و صدور قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را موجب کاهش سطح تاثیرگذاری دستگاه دیپلماسی کشور بر شکل‌گیری روندهای منطقه‌ای و بین‌المللی دانست. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب مرتضی بانک در یک کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام حمایت حزب اعتدال و توسعه از مهندس میرحسین موسوی تصریح کرد: «حضور مقامات عالیه کشور در برخی اجلاس‌های بین‌المللی غیر ضروری، چالش‌های فراوانی را در سیاست خارجی و توسعه ملی کشور به وجود آورده است».

وی که در بیان دلایل این حزب برای حمایت از میرحسین سخن می‌گفت افزود: «ارائه بیانیه‌های متعدد و طرح سوالاتی در اجلاس مختلف که مورد توجه کشورها قرار نگرفته و عدم هماهنگی و هنجار‌سازی در روابط بین‌المللی و نبود کار کارشناسانه در این روابط در حال حاضر متوجه کشور است».

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: «دولت از طرفی هولوکاست را زیر سوال می‌برد و از طرف دیگر از رابطه با مردم اسرائیل سخن می‌گوید». 

معاون سابق وزات خارجه ایران خاطر نشان کرد: «دولت بحث تبعیض نژادی در آمریکا را مطرح و تحلیل ‌کرد که به همین دلیل نمی‌گذارند اوباما پیرور انتخابات شود. اعلام اینچنین تحلیلی‌ یا پیش‌بینی‌های بی‌مورد تنها سیاست خارجی ایران و دستگاه مجری آن را زیر سوال می‌برد».
  
بانک در پایان گفت: «کاهش سطح اعتماد و رضایت و مشارکت اجتماعی و تجزیه نیروهای سیاسی وفادار به انقلاب و افزایش سطح ناهنجاری‌های اجتماعی و ناکارآمدی ساختار اجرایی در پاسخگویی به حجم وسیع مطالبات مردم و شعارزدگی، روزمرگی، عوامفریبی، خرافه‌گرایی و نظام سلیقگی از چالشهای جدی دولت نهم است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین