کد خبر: ۸۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۳

تصویب پیشنهاد مناظره نامزدها در تلويزيون

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد انتخابات کشور از تصویب پیشنهاد صدا و سیما برای مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون ماده 62 قانون انتخابات خبر داد.

کامران دانشجو در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کمیسیون ماده 62 قانون انتخابات گفت: «این کمیسیون تشکیل شده است و اعضای آن طی جلساتی مصوباتی هم داشته‌اند».

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد صدا و سیما برای مناظره نامزدهای احتمالی در این کمیسیون مطرح و تصویب شده است افزود: «بر اساس مصوبات این کمیسیون زمان بیشتری برای تبلیغات تلویزیونی نامزدها در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری گذشته در نظر گرفته شده است».

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا در صورت درخواست نامزدهای احتمالی برای نظارت کشورهای دوست یا سازمانهای بین‌المللی برانتخابات ریاست جمهوری این امکان در قانون پیش‌بینی شده است گفت: «چنین موضوعی در قانون پیش‌بینی نشده است؛ ضمن آنکه مردم و مسئولان کشور که منتخب مردم هستند چنین درخواستی را برنمی‌تابند».

دانشجو درباره تجمع برخی از هواداران یکی از نامزدها در مقابل وزارت کشور در روز نام نویسی و پخش بروشور و تراکت‌های تبلیغاتی گفت: «هرگونه تجمع باید با مجوز مقامات ذیربط برگزار شود و چنین تجمعی خلاف قانون بوده است».

وی با تاکید بر اینکه اگر به عنوان ستاد تبلیغات برای نامزدها بروشور و تراکت پخش شود خلاف قانون است به زمان آغاز رسمی تبلیغات نامزدها که از اول تا بیستم خرداد است اشاره کرد و از نامزدها هم خواست بر هواداران و ستادهای خود نظارت کنند تا از هرگونه بی‌نظمی و مزاحمت برای مردم جلوگیری شود.

دانشجو در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تعداد شعبات و صندوق‌های اخذ رای هم گفت: «برای انتخابات ریاست جمهوری به تعداد شعبه‌ها (48000) صندوق رای پیش‌بینی شده است».

وی افزود: «در برخی حوزه‌ها که قرار است انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار شود تعداد صندوق‌ها متفاوت خواهد بود».

دانشجو با بیان اینکه تعداد صندوق‌های سیار و ثابت بر اساس روال گذشته به ترتیب 15500 و 32500 خواهد بود در عین حال گفت: «تعداد دقیق صندوق‌ها و شعبات اخذ رای تا پایان وقت امروز نهایی خواهد شد».

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر بی‌طرفی اعضای هیئت‌های بازرسی در پاسخ به سوالی درباره اعلام اسامی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: «وزارت کشور دراین باره هیچ نقشی ندارد و تنها مرجع رسیدگی به صلاحیت نامزدها شورای نگهبان است».

وی درباره وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخابات میاندوره‌ای هم گفت: «پس از نهایی شدن اسامی نامزدها اطلاع رسانی خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
1

قانون بی قانونی را ما نمی خواهیم. ما انقلاب اسلامی را می خواهیم و نه دیکتاتوری اسلامی...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین