کد خبر: ۸۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۳

دوبله آذری یوسف پیامبر(ع) در شبکه جهانی سحر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سریال تاریخی «یوسف پیامبر(ع)» به مدیریت دوبلاژ «سعید بحرالعلومی» و با حضور گویندگانی چون منوچهر علیپور، میرطاهر مظلومی ‌و ولی‌ا... مومنی، به زبان آذری دوبله و از جمعه همین هفته از سیمای آذری شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، دوبله آذری سریال تاریخی حضرت یوسف به کارگردانی «فرج الله سلحشور»، از16 اردیبهشت ماه جاری در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای به مدیریت دوبلاژ سعید بحرالعلومی آغاز شده و تاکنون کار چند قسمت نخست آن نیز پایان یافته یا در شرف اتمام است.

به گفته سعید بحرالعلومی که مدیریت دوبلاژ سریال یوسف پیامبر(ع) را در کنارحمید پاکزاد که تهیه کنندگی آن را عهده دار است پیش می‌برد، دوبله‌این سریال تاریخی برخلاف کارهای پیشین که تمامی ‌قسمت‌ها ابتدا مهیا شده و سپس به مرحله پخش می‌رسید، به سفارش معاونت برون مرزی سازمان صدا وسیما و مدیریت شبکه جهانی سحر به جهت ویژگی خاصی که دارد و استقبالی که در سایر کشورها از‌این مجموعه تلویزیونی شده، همزمان با پخش آن صورت می‌گیرد.

بحرالعلومی در ادامه در خصوص یکی دیگر از ویژگی‌های دوبله کار گفت: «یکی از ویژگی‌های‌این سریال در پر پرسوناژ بودن و شخصیت‌های بسیار زیاد آن است لذا ما سعی کرده‌ایم تا در دوبله‌ این کار از دوبلرهای جدید و تازه کار در کنار دوبلرهای قدیمی ‌و پرسابقه بهره ببریم تا ضمن کسب تجربه از ‌این دوستان، توانایی‌های خویش را نیز در ‌این عرصه بسنجند همچنین در دوبله ‌این اثر با توجه به اهمیت آن سعی شده تا از بازیگران قدیمی‌ و پرسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون همچون نقی سیف جمالی و منوچهر علییپور، ولی الله مومنی، میرطاهر مظلومی ‌و... استفاده شود».

وی در ادامه زمان اتمام دوبله کار را با توجه به دشواری و حساسیت آن، حدود 2 تا 3 ماه آتی اعلام کرد و افزود: «قرار است پخش ‌این مجموعه همزمان با دوبله کار به صورت هفتگی و در روزهای جمعه صورت گیرد که تکرار آن نیز روزهای یکشنبه هر هفته از سیمای آذری شبکه جهانی سحر پخش خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
کاری بسیار ارزنده است. تا کی بنشینیم و شاهد باشیم که امواج فرهنگی تنها از کشورهای همسایه به سوی شهرهای ما گسیل شود.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
ممنون که نظرات اقوام ایرانی را سانسور میکنید.. قدرتمندان همگی قصد اضمحلال فرهنگهای قومی ایران را دارند. در این شبیخون فرهنگی بر تاریخ و هویت اقوام ایرانی شما رسانه ها نیز نقش خود را خوب بازی میکنید.
متاسفم که کامنت قبلی را برای رسانه شما فرستادم.
روزی دیگر- جایی دیگر به روشی دیگر صدای ایرانیها را خواهید شنید. شاید آنروز فرصتی برای جبران نداشته باشید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین