کد خبر: ۸۸۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹

تاکید مجدد سردار جعفری بر وظایف دوگانه بسیج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «تنها معنای بسیجی جهاد مسلحانه و رزم نیست، بلکه مبارزه غیرمسلحانه برای مقابله با اهداف دشمنان است». 

سردار سرلشگر محمدعلی جعفری در اولین همایش رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس استان قزوین با بیان این‌كه " درخشش امروز ایران و اسلام به دلیل جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان بوده است" افزود: «دوران دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی و سرنوشت‌ساز برای اسلام است و به خاطر دفاع رزمندگان از اسلام وحریم ولایت این دوران به نام دفاع مقدس نامگذاری شده است».

وی گذشته ایران و دفاع مقدس را افتخارآمیز دانست و گفت: «نباید در گذشته بمانیم، بلکه با بهره‌گیری از آن باید برای امروز انقلاب نگران و برای آینده آن فکر کرده و احساس تکلیف كنیم».

وی افزود: «تهدیدهای امروز دشمنان به مراتب خطرناک‌تر از زمان گذشته است. باید همه تهدیدات فرهنگی سیاسی و شبهه آفرینی‌ها در انقلاب را شناسایی کرده و نگذاریم دشمنان در ایمان و باورهای مردم خدشه‌ای وارد كنند».

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی را باعث گسترش انقلاب و ارزش‌های آن دانست و افزود: «دشمنان گمان می‌کردند که با تهدید نظامی و حمله می‌توانند جلوی حرکت انقلاب را بگیرند، در صورتی که با مقاومت و مجاهدت‌های رزمندگان مواجه شده و راه به جایی نبردند».

وی افزود: «به دلیل حساس‌تر و پیچیده شدن تهدیدات از سوی دشمنان، باید آنان که دل در گرو انقلاب، امام و شهدا دارند، بیش از گذشته به فکر بوده و راه آنان را ادامه دهند».

وی خاطرنشان کرد: «امروزه تهدید نظامی در اولویت نیست، ولی باید نیروها ضمن حفظ آمادگی نظامی هوشیار بوده و با چشم بصیرت نسبت به تجزیه و تحلیل تهدیدات آمادگی کامل داشته باشند».

جعفری به شکست و عقب‌نشینی آمریکا در تحریم‌های ایران اشاره و اظهار كرد: «کشور ما در اوج تهدیدات و تحریم‌ها روز به روز در حال پیشرفت و اجرای برنامه‌های خود بود، چنان‌چه در قضیه هسته‌یی یک قدم عقب ننشستیم، اما شاهد عقب‌نشینی آشکار آمریکا بودیم».

وی افزود: «ایران در حال تبدیل شدن به بهترین قدرت معنوی متکی به استعدادهای مردمی و باورهای دینی در منطقه بوده است، مشروط به این‌که بدانیم در چه شرایطی بوده و راه آینده انقلاب را بشناسیم».

وی با اشاره به این‌که "جهاد و مبارزه به پایان نرسیده است" اظهار کرد: «امروزه برنامه‌ریزی‌های مختلفی از سوی دشمنان برای سد کردن راه انقلاب از جمله شبهه‌افکنی در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد که جهاد و مبارزه این دوران سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است».

فرمانده كل سپاه خودسازی، بصیرت و پیداكردن راه انقلاب را از تکالیف بزرگ انقلاب برشمرد و گفت: «استمرار انقلابی بودن و انقلابی ماندن از انقلابی شدن اولیه سخت‌تر است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین