کد خبر: ۸۸۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۸

تحلیل یک روزنامه آمریکایی از آزادی رکسانا صابری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» نوشت: «تصمیم روز دوشنبه دولت ایران برای آزادی رکسانا صابری، یکی از موانع بسیاری را که بر سر راه طرح گفت و گوی آمریکا و ایران وجود دارد حذف کرده است».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این روزنامه در گزارشی درباره آزادی صابری، ضمن بیان مطلب فوق نوشت: «صابری در حالی آزاد شد و به نزد پدر و مادرش بازگشت که دادگاه تجدید نظری در تهران، حکم قبلی او را که 8 سال زندان به اتهام جاسوسی بود، کاهش داد». [+]

به اعتقاد «کریستین ساینس مانیتور» بازداشت و محکومیت سنگین صابری، بخشی از تلاش‌های گروه‌های سیاسی درون ایران بوده است. به نوشته این روزنامه افراطیون در ایران قصد داشته‌اند با استفاده از پرونده صابری، هر تقاضایی برای پاسخ‌دهی به قدم‌های مثبت اخیر واشنگتن را به چالش بکشند!

صابری روز دوشنبه در حالی از زندان اوین آزاد شد که پدرش، «رضا» و مادرش، «آکیکو»، بیرون از زندان، در انتظار او به سر می‌بردند.

پدرش در خارج از زندان اوین به خبرنگاران گفت: «او در وضعیت خوبی به سر می‌برد و ما از آزادی او بسیار خوشحالیم».

«کریم سجاد پور»، از یک موسسه صلح بین المللی در واشنگتن مدعی شده است: «هر زمانی که بارقه‌هایی از بهبود روابط ایران و آمریکا دیده می‌شود، گروهی تندرو در تهران دیده می‌شوند! آن‌ها سابقه‌ای طولانی در تحریک بحران‌های بین المللی دارند! آن‌ها قصد دارند از این طریق برنامه‌های سیاسی داخلی خودشان را به پیش ببرند»!

گفتنی است صابری که برای شبکه‌های NPR، بی‌بی‌سی و فاکس کار می‌کرد، به مدت پنج سال از روزنامه‌نگاری در ایران منع شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین