کد خبر: ۸۸۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۱

نمونه جالبی از عملکرد جانبدارانه صدا و سیما در یک برنامه زنده تلویزیونی [ویدئو]

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین فدایی مدعی شد آمریکا، انگلیس و اسراییل از رای آوردن نامزدهای منتقد احمدی‌نژاد خوشحال‌ می‌شوند. زیرا معتقدند این نامزدها منافع آنها را تامین‌می کنند! 

                                                                  +

                                                                  +

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران، از تشکل‌های حامی احمدی نژاد و نماینده اصول‌گرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که دوشنبه‌شب، در برنامه زنده ایران 88 شبکه سه سیما حاضر شده بود، تصریح کرد: «اجرای عملیات روانی، ساختار شکنی، فرمایشی جلوه دادن انتخابات، مظلوم نمایی و اقداماتی همچون طرح بحث حاکمیت دوگانه و خروج از حاکمیت، تحصن در مجلس ششم، زیر سوال بردن وحی و واقعه عاشورا، عدم دفاع از حق هسته ای، تلاش برای تغییر قانون اساسی و ... از جمله اقدامات کانون فتنه بوده است. این کانون فتنه‌گر حول برخی نامزدها شکل گرفته که به دنبال مقابله با هنجارهای مورد تایید نظام و ایجاد درگیری میان جناح‌های مختلف است».

او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «اینکه کسی بخواهد اصول انقلاب را مخدوش کند و به آن آسیب بزند و اسمش را هم اصلاح‌طلب بگذارد، این حرف بی ربطی است».

فدایی به نامزدهای اصلاح طلب هشدار داد که اگر در برابر این کانون فتنه که با فرصت طلبی سیاسی درصدد کسب قدرت هستند سکوت کنند، با آنها شراکت کرده‌اند.

وی در پایان و پس از 50 دقیقه حمله به اصلاح طلبان و حامیان آنها و توصیف آنها به عنوان کانون فتنه از اینکه صدا وسیما و شورای نگهبان در جهت آگاه کردن مردم در این مورد و توصیف ویژگی‌های این مجموعه خطرناک به اندازه کافی فعال نیستند اظهار تاسف کرد!

وحید یامین پور، که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، نیز با طرح پرسش‌هایی درصدد دامن زدن به مباحث و ادعاهای طرح شده بود و حتی در بخشی از برنامه فدایی را برای ذکر نام نامزد اطلاح طلبان که این کانون فتنه حول محور او شکل گرفته، تحت فشار گذاشت که فدایی از این کار خودداری کرد.

یامین پور فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق و دانشجوی دکترای حقوق دانشگاه آزاد اسلامی است و سابقه‌ای طولانی در مخالفت صریح با منتقدان دولت دارد و این موضوع را هرگزمخفی نکرده است. وی برای مدت کوتاهی در زمان مسئولیت "شهرام گیل آبادی"، مدیر گروه جوان و اندیشه رادیو بود اما به خاطر نوع تفکرات رادیکالی که در حمایت از دولت نهم داشت با گیل آبادی درگیر و از رادیو اخراج شد.

یامین پور که جزو حلقه مشاوران پورمحمدی وزیر سابق کشور و از نویسندگان یکی از سایت‌های اصلی حامی دولت است به واسطه همکاری با مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری و ارتباط با همکلاسی امام صادقی خود یعنی «روح الله احمدزاده کرمانی» (رئیس سابق دانشکده خبر) توانست معاونت پژوهشی دانشکده خبر را در دست بگیرد، در این جا بود که این مدرس دانشگاه هنر، با انتشار مطلبی جنجالی درباره روزنامه‌نگاری در وبلاگ شخصی خود خشم دانشجویان و روزنامه نگاران را برانگیخت و عرصه را برای فعالیت خود در دانشکده خبر تنگ کرد.

وی در این مطلب با عنوان «چیزی شبیه عنتر صادق چوبک خودمان» روزنامه را علوفه حیوان مدرن خواند: «تصویر دنیای بی‌روزنامه بسیار شعف انگیزتر از تصور دنیای بدون اتم است. اتم عارضه حیوان مدرن است ولی روزنامه گویا ادامه وجود حیوانی او است. روزنامه‌ها هرچه حرفه‌ای باشند حیوانی‌ترند‌. اغلب روزنامه‌ها چیزی شبیه علوفه‌های طویله هستند برای حیوانات مدرنی که به چرخ آسیاب تاریخ بشریت‌اند».

اما معاونت پژوهشی دانشکده خبر، آن چنان هم برای او بی فایده نبوده چرا که از این طریق توانست گیل آبادی رئیس سابق خود و یکی از اساتید با سابقه دانشکده خبر را از ادامه تدریس در این دانشکده محروم وبدین ترتیب با وی تصفیه حساب کند.

یامین پور که شنیده‌ می شود با مرکز اسناد انقلاب اسلامی ارتباطات گسترده‌ای دارد و جز حلقه یاران روح الله حسینیان است در دانشکده خبر نیز بیش از دو سال دوام نیاورد. اعتراضات گسترده دانشجویان نسبت به مجموعه مدیریت احمد زاده کرمانی و یامین‌پور سرانجام به بار نشست و یامین پور از دانشکده خبر نیز بار سفر بست و به اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور رفت تا حضور چنین افرادی در وزارت کشور شائبه تشکیک در سلامت انتخابات را دو چندان کند.

برنامه انتخاباتی "ایران ٨٨" از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی و سایر برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی، آخرین سنگری است که وحید یامین پوربه آنجا پناه آورده است.

نگاهی به میهمانان دعوت شده و نوع سوالات وگفتگوهایی که در این برنامه مطرح‌می شود حتی عام‌ترین مخاطبان را به این نتیجه‌می رساند که این برنامه کاملاً جانبدارانه از یک کاندیدا حمایت‌می کند. رسایی،مقدم فر، میرتاج الدینی و کوثری مهمانانی هستند که در این برنامه انتخاباتی حضور یافته وبه حمایت از دولت نهم پرداختند.

با این اوصاف نگرانی سایر کاندیدا‌ها و اعتراضاتشان به عمل کرد صدا و سیما ازجمله تحصن کمیته دانشجویی ستاد میر حسین، مقابل درب‌های جام جم آن چنان بی دلیل به نظر نمی‌رسد.

آگاهان سیاسی معتقدند که پس از اعلام حمایت رسمی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از محمود احمدی‌نژاد، سران صدا و سیما و از جمله عزت‌الله ضرغامی و دارابی که از افراد نزدیک به این تشکل سیاسی هستند، نقش ویژه‌ای را برای این رسانه در راستای محقق کردن پیروزی احمدی‌نژاد در نظر گرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
دوستان خوب سایت آفتاب نیوز این فایل های ویدئویی را مانند فرمت های سایت موج سوم که براحتی قابل دانلود می باشد در زیر فایل های دیگر قرار بدهید برای اینکه اکثر جاها اعم منازل و ادارات قابل پخش بعلت فیلترینگ نیست لذا عین سایت موج سوم فایل ها برای دانلود بگذارید. با تشکر فراوان تا بینهایت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
نظر نمی دهیم چون می ترسید چاپ کنییید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
0
0
اگر سیر موضعگیری های جمعیت ایثارگران را در نزدیک به ده سال گذشته بررسی کنید، بوقلمون صفتی را به شیواترین شکل معنا کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
0
0
خدا وكيلي اينها خيلي پررو تشريف دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۴
0
0
مرگ بر سیب زمینی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۱
0
0
روشن روان عاشق از تیر شب ننالد داند که روز گردد روزی شب شبانان سعدی غریب !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین