کد خبر: ۸۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۸
در ديدار خانواده‌های شهيدان و جانبازان كردستان:

رهبر انقلاب: مخالفان پيشرفت ايران، مرزهای عقيدتی و فرهنگی را هدف گرفته‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آيت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «به علت اقتدار ملت ايران، خطر تهاجم نظامی دشمن بسيار كم است اما مخالفان سرافرازی و پيشرفت ايران، در تهاجمی خطرناک‌تر و پيچيده‌تر، مرزهای ايمانی، عقيدتی و فرهنگی را هدف گرفته‌اند». 

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در ديدار پرشور خانواده‌های صبور و سرافراز شهيدان و جانبازان استان كردستان، آحاد مردم بويژه جوانان را به «زنده و برجسته نگه‌داشتن» ياد و خاطره شهدا و هوشياری در مقابل تهاجم نرم دشمنان به مرزهای «ايمانی، عقيدتی و فرهنگی» فراخواندند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی عطر شهادت را شميم بهشتی جاری در سراسر ايران خواندند و افزودند: «شهيدان استان كردستان مظلوم‌تر از ديگر شهدا هستند همچنانكه خانواده‌های آنان نيز علاوه بر صبر و استقامت در فراق عزيزانشان، در مقابل فشارهای روحی و سياسی ضدانقلاب ايستادگی مضاعف كردند و با روسياه كردن دشمنان و ايادی آنان، رتبه بالايی را در امتحان بزرگ الهی ملت ايران نصيب خود ساختند».
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با ذكر ديدار با پدر پرافتخار و پرعظمت 6 شهيد كردستانی در سفر گذشته خود به اين استان، افزودند: «مردم اين خطه در عين حال كه در عطوفت و مهربانی و مهمان نوازی سرآمد هستند به استواری و شجاعت و دلاوری نيز مشهورند و آن پدر معظم كه 6 فرزندش را در جبهه‌های جنگ و بمباران دشمن از دست داده بود نمود اين حقيقت زيبا به شمار می‌رود».
 
ايشان با تجليل از حماسه آفرينی جوانان مؤمن كردستانی در دو جبهه مقابله با ضدانقلاب و دشمن بعثی خاطرنشان كردند: «جوانان اين استان در عمليات فاو و ديگر عمليات دفاع مقدس، دوش به دوش ديگر جوانان ميهن مجاهدت می‌كردند كه عظمت و قدرت درونی ملت ايران نيز متكی بر همين مجاهدتهاست و پروردگار كريم به پاس همين فداكاريها، باب جهاد را كه مختص اوليای خاص خداست برروی شهيدان اين ملت گشوده است».
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی، تداوم افتخار به شهيدان والامقام را وظيفه‌ای همگانی دانستند و افزودند: «همانگونه كه به دلاوری مردان بزرگ صدر اسلام افتخار می‌كنيم بايد به دليری و شهامت شهيدان خويش مفتخر باشيم و ياد آنها را همواره زنده و برجسته نگاه داريم».
 
ايشان، حفظ روحيه مجاهدت را دومين وظيفه همگانی برشمردند و خاطرنشان كردند: «البته به علت اقتدار ملت ايران، خطر تهاجم نظامی دشمن بسيار كم است اما مخالفان سرافرازی و پيشرفت ايران، در تهاجمی خطرناک‌تر و پيچيده‌تر، مرزهای ايمانی، عقيدتی و فرهنگی را هدف گرفته‌اند كه لازم است آحاد ملت بخصوص جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی و نرم دشمن، كاملاً هوشيار و بيدار باشند».
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حضور پايگاه‌های دشمنان در پشت مرزهای كشور افزودند: «استكبار و صهيونيزم از اين گونه مراكز برای فعاليتهای كاملاً خصمانه اما اصطلاحاً نرم استفاده می‌كنند كه مقابله با اين توطئه هوشياری عمومی را می‌طلبد».
 
ايشان بار ديگر عوامل آگاه يا ناآگاهی را كه به بهانه‌های مختلف، در ميان صفوف بهم فشرده ملت، ايجاد تفرقه می‌كنند، سرانگشتان دشمن ناميدند و تأكيد كردند: «خوشبختانه ملت ايران آب ديده و بيدار است و با تقويت علمی - اقتصادی، فناوری و بالاتر از همه تقويت ايمانی خود، بر هرگونه توطئه بيگانگان پيروز خواهد شد و به فضل الهی و اتكا به جوانان خود در آينده‌ای نه چندان دور، به جايگاهی خواهد رسيد كه هيچ دشمنی حتی هوس تهاجم نظامی - سياسی و اقتصادی به ايران عزيز را به ذهن خود راه ندهد».
 
در ابتدای اين ديدار فرزند يكی از شهيدان خيرمقدم گفت و فرزند شهيد ديگری متن پراحساسی در وصف حضور رهبر انقلاب اسلامی در كردستان قرائت كرد. 

گروه سرود فرزندان شاهد استان كردستان هم به اجرای برنامه پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین