کد خبر: ۸۸۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲

توضیحات وزیر اطلاعات در مورد پرتقال اسراییلی، استعفای بهمنی و رکسانا صابری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر اطلاعات با اشاره به موضوع شایعه ورود پرتقال‌های اسرائیلی به ایران گفت: «افرادی در این باره بازداشت شدند و اینكه چه كسی و كجا این مارک‌ها را جعل كرده در پایان تحقیقات از آنان و كسانی كه احضارشده اعلام می‌شود».

غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت در باره اقدامات و شایعه‌پراكنی برخی كانون‌های توطئه در آستانه انتخابات گفت: «بعضی‌ها با جعل اخبار و پخش شایعات بی‌اساس نه تنها به زعم خود به جریانی ضربه وارد می‌كنند بلكه ذهن مردم را مشوش و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند». 

وی افزود: «بعضی از این كانون‌ها شناخته شده هستند كه نیاز به شناسایی و اقدام امنیتی ندارند اما خیلی از این موارد توسط روزنامه‌ها و بعضی از آنها توسط طرفداران، ‌نامزدها و تریبون‌های رسمی عنوان می‌شود. مثلا خبر نادرست استعفای رئیس كل بانك مركزی را چه كسی منتشر كرد؟ آیا ناشناخته است؟ خبرش راست بود یا دروغ؟ نفعش را چه كسی برد»؟ 

وزیر اطلاعات ادامه داد: «در موارد شناخته شده، وظیفه مدعی‌العموم است كه اقدام كند اما موارد ناشناخته و كانون‌های پنهان را وزارت اطلاعات شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌كند كه تا كنون نیز این كار را انجام داده است». 

اژه‌ای با اشاره به قضیه شایعه ورود پرتقال‌های اسرائیلی به ایران گفت: «در مورد قضیه پرتقال‌های به اصطلاح با مارک اسرائیلی، آنچه كه قطعی است این مارک جعلی بوده و هیچ پرتقالی از اسرائیل به ایران نیامده است بلكه كسانی در شرایطی خاص كه از سوی ایران مسائلی در باره رژیم نژاد پرست صهیونیستی مطرح می‌شود دست به این اقدام زدند تا مواضعی ایران را تحت الشعاع قرار دهند؛ در این زمینه افرادی هم بازداشت شدند و اینكه چه كسی این مارک‌ها را جعل كرده و در كجا جعل شده، پس از پایان تحقیقات از افراد بازداشت شده و افراد احضار شده و یا افراد دعوت شده اعلام خواهد شد». 

وزیر اطلاعات با تاكید مجدد بر اینكه اقدام در مورد موارد پنهان وظیفه وزارت اطلاعات است، اظهار داشت: «اگر كوتاهی انجام شده باشد، از همه مردم عذرخواهی می‌كنم». 

وی تصریح كرد، موارد كثیری وجود داشته كه علی‌رغم آنكه به آنها تذكر داده شده و یا به مراجع قضایی معرفی شدند باز هم اقدامات نادرست را ادامه می‌دهند كه در صورت عدم توقف این اقدامات با آنها برخورد خواهد شد. حتی اگر از سوی سایت‌های مشخص باشد. 

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی در باره بمب گذاری تجریش اظهار داشت: «اصل این بمب‌گذاری دروغ بوده است اما شبكه‌ای تروریستی كه از ناحیه صهیونیست‌ها و آمریكا حمایت مالی و اطلاعاتی می‌شده و بعضی تجهیزات آنها نیز از آنجا تامین می‌شد، دستگیر شدند كه خبر آن پیش از این اعلام شد». 

اژه‌ای در پاسخ به سوالی در باره آزادی ركسانا صابری گفت: «از نگاه كارشناسی وضعیت متهمین را بررسی و به دستگاه قضایی معرفی می‌كنیم كه دادگاه نیز در خصوص این پرونده نظر ما را قبول كرد و این فرد در دادگاه تجدیدنظر هم تبرئه نشد بلكه به 2 سال زندان تعلیقی محكوم شد كه معنای آن بی‌گناهی نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین