کد خبر: ۸۸۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۴
سوژه یابی خبری به سبک کامران نجف زاده!

آیا رهبر انقلاب موبایل دارد! [ویدئو]

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سه‌شنبه شب، بخش خبری 20:30 گزارش خبری را از کامران نجف زاده پخش کرد که در آن به حاشیه‌های سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان پرداخته شده بود.
 
                                                                 +

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در میان سوژه‌های مختلفی که برای تهیه چنین گزارشی قابل انتخاب بود، وی سوژه‌ای را برگزیده بود که باعث شگفتی و تحیر بسیاری از کارشناسان امور رسانه و خبرنگاران شد.

نجف زاده با حضور در میان مردم کردستان از آنان می پرسید که آیا به نظر شما رهبر معظم انقلاب موبایل دارند یا خیر! وی در ادامه پاسخ‌های مختلف مردم و خبرنگاران حاضر در محل را که بعضا ربطی هم به پرسش مذکور نداشت، در کنار هم به شکل ناشیانه ای مونتاژ کرده بود.

جالب آنکه در انتهای این گزارش بی سر و ته مشخص نمی‌شود که آیا رهبر انقلاب موبایل دارند یا خیر و گزارش نیمه کاره و بدون رفع ابهام مخاطب به پایان می‌رسد.

سوژه یابی برای تهیه و ارسال خبر و گزارش از جمله مهم‌ترین جنبه‌های کاری خبرنگاران و گزارشگران هر رسانه‌ای است و بی‌توجهی به آن می‌تواند به کارآیی و اعتماد مخاطب به رسانه لطمات جبران ناپذیری وارد کند.

سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان پس از بیست سال یک رویداد خبری بسیار مهم بوده و دارای جنبه‌ها و ابعاد بسیار مهمی است. با عنایت به این مساله انتخاب سوژه‌ای چنین سخفیف و پیش پا افتاده برای پوشش خبری چنین واقعه پراهمیتی، آن هم به عنوان اولین گزارش، یک توهین آشکار به درک و شعور مخاطب محسوب می‌شود.

استان مرزی کردستان با توجه به حضور اقلیت‌های مختلف قومی و دینی و با عنایت به تاریخچه، وضعیت تاریخی و استراتژیک و شرایط حساس آن در سه دهه پس از انقلاب می‌تواند سوژه تهیه گزارش‌های بسیار جذابی باشد و متاسفانه خبرنگار بدسلیقه واحد مرکزی خبر، با سوژه‌یابی نامناسب خود این فرصت استثنایی را به هدر داده است.

بهره گیری از نظرات و ایده‌های مدیران و کارکنان دیگر رسانه‌های معتبر کشور، می‌تواند مانع از به هدر رفتن منابع صدا و سیما و همین طور اتلاف وقت مردم در پای گیرنده‌های رسانه‌ای شود که نام "ملی" را یدک می‌کشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۰
0
8
ببخشید من در رد مواردی که نوشتید برایتان کامنت گذاشتم اما منتشر نکردید....قربان دموکراسیتان بروم...
در یک کلام گزارشی با سوژه ای ناب بود.اگر شما هم حرفه ای کار می کردید بعد از چند سال چهار نفر به سایتتان سر می زدند....استادان رسانه!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین