کد خبر: ۸۸۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۱۵
امام گفتند تجسس در زندگی مردم از مصادیق گناه‌های کبیره است

موسوی: امام در برابر سوء‌قصد به نهادهای مدرن ایستاد

بیانیه‌های حمایت امام از دولت من، بعد از استعفا را بخوانید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی گفت با برگشت به فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام (ره) جلوی دخالت دستگاه‌ها در حریم خصوصی زندگی مردم را می‌گیرد.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در جمع پرشور دانشجویان در دانشگاه خلیج فارس در شهر بوشهر با بیان این مطلب یادآور شد: «آن زمان حضرت امام (ره) در آن فرمان تاریخی اعلام کردند که دخالت و تجسس در زندگی مردم از مصادیق گناه‌های کبیره است».

وی با بیان اینکه به این دلیل وارد عرصه انتخابات شده‌ام که در عملکرد دولت فعلی اشکالاتی یافتم که فکر کردم کشور را با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌کند افزود: «مهم‌ترین مساله‌ای که درباره آن احساس خطر می‌کنم بحث قانونگریزی دولت است. شایسته و واجب است که هر دولتی قانون را حتی در شکل صوری آن به طور دقیق رعایت کند نه آنکه به طور واضح و صریح در ارکان نظام و در سطح عمومی گفته شود که دولت در موارد مکرر، گریز از قانون داشته است که یکی از روشن‌ترین این مصادیق گزارشات اخیر مجلس درباره وجود هزاران تخلف در بودجه سالانه و روشن نبودن تکلیف میلیاردها دلار بوده است».

موسوی خدشه دار کردن ساختار عقلانی تصمیم گیری در کشور را یکی دیگر از مشکلات موجود در کشور دانست و اظهار کرد: «آنچه به عنوان یک ماشین دولتی برای اداره کشور در اختیار داریم مربوط به زحمت یک قرن کار کارشناسی در کشور است و ربطی به گرایش‌های گوناگون دولتها ندارد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «این تشکیلات که تصمیم گیری‌ها را عقلانی می‌کند از دوران قاجار به تدریج شروع شده است، برای مثال تشکیل هیات دولت و تفکیک وظایف، مربوط به دوره ناصرالدین شاه است و خود این متأثر از الزامات ورود به یک فضای مدرن است و در پی آن رویه‌ها و شوراهایی تشکیل می‌شود. در اول انقلاب عده‌ای با سوء قصد به این نهادها حمله کرده‌اند ولی امام (ره) ایستاد و برخی نهادها را نیز در کنار آنها تشکیل دادند».

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: «افتخار فعلی در این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را منحل می‌کند و برای دلیل این مساله می‌گویند که اینها را آمریکایی‌ها پایه گذاری کرده‌اند»!

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حیات استقلال، ایستادگی، اشتغال و فرهنگ ما در گرو داشتن یک اقتصاد ملی نیرومند است افزود: «متاسفانه امروز واردات بی‌رویه و سیاست‌های غلط اقتصاد ما را در معرض خطر قرار داده است، افزایش نقدینگی و در نتیجه تورم 25 درصدی اقتصاد ملی ما را با مخاطراتی مواجه کرده است».

موسوی با تاکید بر اینکه من از اقتصاد ملی کشورمان و از تولید ملی دفاع می‌کنم تصریح کرد: «من با کمک و عشق مردم به عزت کشورشان دوباره اقتصاد ملی را طوری احیا می‌کنم که همه به آن افتخار کنند».

در ادامه این جلسه، نماینده بسیج دانشجویی این سوال را از مهندس موسوی مطرح کرد که آیا ممکن است دوباره با استعفای شما در دولت بعدی مواجه شویم؟ مهندس موسوی در پاسخ گفت: «من در اواخر دوران نخست وزیری استعفا دادم و پشت سر آن استعفا بیانیه‌ای از حضرت امام(ره) داشتیم و بعد هم حمایت‌های همیشگی ایشان از دولت را تا آخرین لحظه شاهد بودیم. من تنها یک استعفا دادم و آن استعفا هم به این دلیل صورت گرفت که به وظایف قانونی خودم نمی توانستم عمل کنم و حمایت‌های امام بعد از آن استعفا نشان دهنده باز کردن راه برای عمل به آن وظایف بوده است».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس اضافه کرد: «من در همان زمان هم از اصول خود فراتر نرفتم، تعهدی بین خودم و خدا دارم که خیانت در امانت نکنم. برای اینکه بدانید این استعفا که یک استعفا هم بوده و آنگونه که عنوان می‌شود استعفاهایی نبوده است در چه چارچوبی صورت گرفت کافی است چند بیانیه‌ای که امام در این رابطه و در حمایت از دولت پس از آن صادر فرمودند را مجموعاً مورد مطالعه قرار دهید».

موسوی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان اساتید دانشگاه درباره مشکلات مربوط به اشتغال اظهار کرد: «متاسفانه امروز در سطح ملی بیشترین سرمایه گذاری‌ها در رابطه با پروژه‌ها و طرح‌های عظیم دچار رکود است و باید با سیاست‌های درست مالی تجدید نظر در بودجه و برنامه پنج ساله با همت خود مردم این مشکلات را حل کنیم. بالا بردن اشتغال منجر به پایین آمدن فشار بر دانشجو نیز خواهد شد».

وی در ادمه گفت: «در بیشتر دولت‌ها در دنیا حل دو مشکل تورم و گرانی از اولویت‌های اول است؛ تورم یعنی صدمه به تولید و اقتصاد ملی و کم شدن امنیت و سلامت مردم. 25 درصد تورم یعنی پولدار شدن پولدارها و فقیر شدن فقیرها. دولت بعدی باید حل مشکل تورم را مساله اول خود قرار دهد».

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری درباره نحوه برخورد با بحران‌های احتمالی پیش روی خود پس از انتخاب شدن، اظهار کرد: «باید با این مساله کنار بیاییم و با همت مردم شفافیت اطلاعات و سیاست‌های درست وفاقی را ایجاد کنیم، من سختی کار را لمس کرده‌ام و تن به این مشکلات داده‌ام و فکر می‌کنم که می‌توانم با این مشکلات دست و پنجه نرم کنم».

در ادامه این جلسه یکی دیگر از دانشجویان راجع به مساله فرار مغزها پرسشی را مطرح کرد که مهندس موسوی پاسخ داد: «وقتی دانشجو و جوان آینده درستی پیش رو نداشته باشد و در مورد اشتغال خود ابهام داشته باشد آن وقت نگاه او به فراتر از مرزها دوخته می‌شود. ما باید در جامعه امید ایجاد کنیم و جوانی که به حیثیت و عزت ملی خود پایبند است باید احساس ایمنی کند و در کشور باقی بماند».

وی در ادامه با اشاره به شعار آزادی از ترس و رهایی از نیاز؛ آزادی از ترس را وجه مهم‌تر این شعار عنوان کرد و افزود: «یک جوان و دانشجو نباید احساس ترس داشته باشد. ایجاد یک فضای پر از امید و تشکیل دولت پر از امید می‌تواند نگاه‌ها را به داخل کشور برگرداند».

موسوی در ادمه با اشاره به دغدغه‌های مربوط به حقوق زنان در کشور در پاسخ به پرسشی در این رابطه تاکید کرد: «من با توجه به قانون اساسی در جهت رفع تبعیض‌ها در حد ممکن تلاش خواهم کرد، اعتقاد دارم که حقوق زنان در کشور ما از اول انقلاب در حال تحول بوده و طبیعی است که امروز این تحول در جهت رفع تبعیض پیش برود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
0
0
ایشالا هین موسوی هم حالش خوب شه, خدا همرو شفا بده.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین