کد خبر: ۸۸۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵

نتانیاهو: پاپ، ایران را محکوم کند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز پنجشنبه، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل در دیدار با پاپ بندیکت شانزدهم، از وی درخواست کرد ایران را محکوم کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ملاقات پاپ و بنیامین نتانیاهو یک روز پس از آن اتفاق افتاد که پاپ از یک اردوگاه آوارگان فلسطینی بازدید کرد و خواهان ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی برای پایان دادن به بحران با اسرائیل شد. 

این در حالی است که دولت نتانیاهو، با چنین سیاستی مخالف است.

نتانیاهو از فرصت ملاقات با پاپ استفاده کرد تا موردی را که به موضوع اصلی دولت اسرائیل تبدیل شده است، با وی در میان بگذارد. نخست وزیر اسرائیل پس از ملاقات با پاپ به تلویزیون اسرائیل گفت: «من از پاپ به عنوان یک سمبل اخلاق خواستم تا صدایش علیه تهدیدات ایران مبنی بر نابودی اسرائیل، بلندتر شنیده شود».

او همچنین ادامه داد: «چنین چیزی در ابتدای قرن بیست و یکم نمی‌تواند وجود داشته باشد. کشوری بر می‌‌خیزد و ادعا می‌کند قصد دارد اسرائیل را نابود کند. در عین حال، هیچ صدای قوی و محکمی برای محکوم کردن آن شنیده نمی‌شود».

واتیکان، روابط دیپلماتیک کاملی با ایران دارد.

گفتنی است پاپ بندیکت شانزدهم به طور مستقیم در مورد سخنان ایران در رابطه با اسرائیل اظهار نظر نکرده است، اما سخنگوی واتیکان روز پنجشنبه اعلام داشت که وی در چندین مورد اظهارات ایران مبنی بر حمله به اسرائیل و انکار هلوکاست را مورد انتقاد قرار داده است. وی گفت: «ما اعتراض خود را در گذشته ابراز داشته‌ایم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین