کد خبر: ۸۸۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۱
در گفتگو با آفتاب مطرح شد:

خباز: کاهش بودجه نهادهای غیر اجرایی خلاف قانون است

معلوم نیست که چرا دولت می‌خواهد کارها را از روش‌های غیرقانونی انجام ‌دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو هیات تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قانون و مقررات، کاهش بودجه‌ برخی دستگاه‌ها و نهادهای مستقل و یا غیردولتی در بودجه امسال را بر اساس نظر این هیات، خلاف قانون عنوان کرد و گفت: «دولت باید هرچه سریعتر این مسئله را اصلاح کند». 

دولت بودجه دیوان محاسبات را هم کم کرد [+]
مهرورزی دولت با بیماران خاص پس از حمایت فاطمه هاشمی از موسوی [+]
واکنش پورمحمدی به کاهش بودجه سازمان بازرسی
[+]
فریب افکار عمومی با وارونه کردن واقعیت‌های بودجه 88 [+]
انتقام جویی دولت با ابزار بودجه!
[+]


محمدرضا خباز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، با اشاره به کاهش بودجه برخی دستگاه‌ها و نهادهای مستقل و یا غیردولتی در بودجه امسال خاطر نشان کرد: «قانونگذار در بند 60 بودجه سال 1387 تکلیف را تعیین کرده و گفته است که دولت 85 هزار میلیارد ریالی که کسری بودجه دارد را باید از روش‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده، تامین کند».

وی با تاکید بر اینکه دولت تنها باید بر اساس روش‌های قانونی عمل می‌کرد و از مسیر و روش‌های دیگری استفاده نمی‌کرد، گفت: «متاسفانه معلوم نیست که چرا این روحیه هنوز در دستگاه‌های دولتی حاکم است که عموما می‌گردند تا کار را از روش‌های غیرقانونی انجام ‌دهند».

نماینده کاشمر در مجلس با بیان اینکه طبق قانون، این کسری بودجه تنها باید در دستگاه‌های اجرایی اعمال شود، گفت: «دستگاه‌هایی اجرایی یعنی دستگاه‌هایی که زیر نظر قوه مجریه باشند و بر این اساس نباید از دستگاه‌های دیگر این بودجه کسر می‌شد چرا که برخی دستگاه‌ها که هیچ وابستگی به قوه اجرایی ندارند مشمول این قضیه شده‌اند».

این عضو هیات تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قانون و مقررات با اشاره به اینکه این هیات معتقد است که در این زمینه دولت مجددا خلاف قانون عمل کرده است، گفت: «دولت در این مساله دستگاه‌هایی را وارد کرده است که اجازه ورود به آن‌ها را نداشته است چرا که آن دستگاه ها زیر نظر قوه مجریه کار نمی‌کنند و دستگاه اجرایی به شمار نمی‌روند».

این نماینده مجلس، کسری بودجه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه عملیه‌ قم و سایر دستگاه‌های غیردولتی را خلاف قانون عنوان کرد و گفت: «تنها باید از دستگاه‌های اجرایی که زیر نظر قوه مجریه بودند این بودجه کسر می‌شد».

خباز با تاکید بر اینکه در هیات تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قانون و مقررات، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله اول خلاف قانون بودن آن را همگان پذیرفتند، گفت: «مستندات این موضوع را آماده کرده و از طریق رییس مجلس آن را به دولت ارائه خواهیم کرد تا خلاف قانونی در این زمینه انجام نگیرد».

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید هر آنچه که قانونگذار برای آن‌ها تعیین کرده است را عملی کنند در عین حال تاکید کرد که حتما باید این مساله از طریق دولت اصلاح شود چرا که قطعاً دستگاه‌هایی که این اتفاق برای آن‌ها افتاده امورشان در سال جاری با این بودجه مختل خواهد شد.

خباز در پایان سخنانش تاکید کرد که دولت موظف است طبق قانون عمل کرده و این مساله را هرچه سریع‌تراصلاح کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین