کد خبر: ۸۸۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳
در ديدار با اعضای كانون انجمن‌های صنفی غذايی ايران :

هاشمی: رفع موانع توسعه صادرات محصولات غذايی ايران ضروری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «بخش كشاورزی و صنايع غذايی وابسته به آن ضمن نقش بسيار مهمی كه در اشتغال و تامين نيازهای داخلی با توجه به الگوی جديد مصرف غذايی دارند از حيث ايجاد درآمدهای صادراتی نيز با توجه به وجود مزيت‌های نسبی در اين بخش قابل اهميت می‌باشد». 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی بعدازظهر روز شنبه در ديدار با اعضای كانون انجمن‌های صنفی غذايی ايران افزود: «وجود رقابت بسيار بالا در بازارهای جهانی و شرايط خاص در اين بازارها لزوم حمايت هر چه بيشتر دولت و رفع موانع توسعه صادرات محصولات غذايی ايران را ضروری می‌سازد و توليد كنندگان نيز بايد با استفاده از مواد اوليه مرغوب و مناسب مصرف كنندگان داخلی و خارجی را راضی نگهدارند».

وی محصولات كشاورزی را سرمايه‌ای مناسب برای توسعه اقتصادی كشور دانست و اظهار اميدواری كرد كه در برنامه پنج‌ساله پنجم با توجه به شناسايی مشكلات موجود همه اصناف و واحدهای توليدی بتوانند از مزيت‌های موجود بهره‌مند شوند.

در ابتدای اين ديدار دبيركل كانون انجمن‌های صنفی غذايی ايران با بيان مشكلاتی از جمله كمبود نقدينگی، ماليات ارزش افزوده، عدم پيگيری طرح بهبود كيفيت نان تعزيرات حكومتی و به ويژه تشكيل نشدن شورای اقتصاد كه بخش اعظم مشكلات واحدهای توليدی و اصناف در آن حل و فصل می‌گرديد خواستار رسيدگی به مسائل مطروحه شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین