کد خبر: ۸۸۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳

بانک تجارت فردا را هی بورس می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پنج درصد سهام بانک تجارت به عنوان دومین بانک دولتی مشمول سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی فردا در بورس برای خرید عموم عرضه می‌شود. 

مدیر نظارت بر بازار بورس اوراق بهادار تهران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، گفت: «ساعت 10 صبح فردا نماد بانک تجارت بازگشایی می‌شود و حدود چهارصد کارگزاری به نمایندگی از سرمایه‌گذاران و خریداران سهام بانک تجارت پیشنهاد خرید خود را از طریق سامانه معاملاتی ارائه می‌کنند». 

علی صحرایی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی به عنوان فروشنده و به نمایندگی از هفتاد میلیون جمعیت کشور قیمت تقاضاهای خرید را بررسی می‌کند ،افزود: «در صورت موافقت، قیمت هر سهم بانک تجارت کشف می‌شود». 

وی با اشاره به عرضه پنج درصد سهام برای کشف قیمت اظهار داشت: «چنانچه 60 درصد از این میزان معامله شود، کشف قیمت صحیح و مورد پذیرش بورس خواهد بود». 

مدیر نظارت بر بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: «بورس در تعیین قیمت سهام نقشی ندارد و فقط زمینه را برای عرضه شفاف و کشف قیمت فراهم می‌کند». 

وی با اشاره به واگذاری پنج درصد سهام بانک ملت به عنوان نخستین بانک دولتی مشمول واگذاری در بهمن پارسال اظهار داشت: «توجه به افزایش قابل توجه شاخص‌های بورس شرایط بازار مناسب‌تر از زمان عرضه سهام بانک ملت است». 

صحرایی ارزش کنونی بازار سرمایه کشور را حدود 504 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: «حدود 10 درصد آن متعلق به بانکهاست و با آمدن بانک تجارت به بورس سهم بانک‌ها در بازار سرمایه کشور افزوده خواهد شد». 

دیروز نیز مراسم معرفی بانک تجارت پیش از عرضه سهام آن در بورس، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، معاون وزیر اقتصاد و مدیران عامل و شماری از سرمایه‌گذاران و کارگزاران بورس برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین