کد خبر: ۸۸۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵

لاريجانی: فرمايشات رهبر انقلاب برای همه ملت راهنمای عمل خواهد بود

تاکیدات رهبر انقلاب درباره انتخابات جامعه اسلامی را توانمند می کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس مجلس شورای اسلامی گفت: «مجلس شورای اسلامی حكمت‌های نهفته در بيانات رهبر معظم انقلاب را برای پيمودن راه دهه‌ چهارم انقلاب عظيم تلقی می‌كند و آن را سرمايه ارزشمند جهت توسعه‌ كشور و پايداری ملی می‌پندارد كه بخشی از آن مشاركت در انتخابات برای تعيين بالاترين مقام اجرايی كشور است تا از اين طريق مسوولين توانمند و كاردان جهت پيشرفت و ايجاد عدالت در كشور انتخاب گردند».

علی لاريجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به سفر مقام مظعم رهبری به استان كردستان، گفت: «سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آيت‌الله خامنه‌ای دامت بركاته به استان مردان و زنان غيرتمند و عزت‌آفرين كردستان و سخنان ارزشمند ايشان حكمت‌های گوناگونی در برداشت».
 
وی افزود: «حكمت نخست بيانات ايشان در اصالت فرهنگی، شجاعت، مردانگی و مرزداری و پاسداری از انقلاب اسلامی مردم كرد، مدال پرافتخاری بود و برازنده كردستان گرانقدر است كه ثمره مجاهدت در راه خدا و حفظ ارزش‌های انقلاب همين‌گونه فرزانگی سياسی است».

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصريح كرد: «حكمت دوم حضور رهبر معظم انقلاب در ميان انبوه مردم شهرهای كردستان و رسيدگی به مسائل آنان نشانگر پيوند صميمانه قلبی دوجانبه تمامی اقوام ايرانی و ولايت فقيه است كه پايه‌ اصلی ثبات و پايداری نظام جمهوری اسلامی است».

لاريجانی خاطرنشان كرد: «حكمت سوم روشنگری ايشان در سياست اصولی انقلاب يعنی وحدت همه مذاهب اسلامی و قوام گوناگون ايرانی و بيان صريح ايشان در حرمت شرعی اختلاف‌افكنی بين شيعه و سنی هم چراغ راهنمای همه‌ اهل بصيرت در مذاهب مختلف بود و هم دستان پنهان بيگانگان در شكستن اتحاد اسلامی ملل مسلمان را نشان داد».

رييس قوه‌ مقننه، يادآور شد: «جالب اين است كه درست در همين ايام، صهيونيست‌ها با مواضع خود جايگاه خويش را در موضع اختلاف‌افكنی در بين دول و ملل اسلامی نشان دادند. سخنان نخست‌وزير رژيم صهيونيستی پس از دو ملاقات اخير از دو كشور اسلامی نه تنها نوعی فريبكاری در سرپوش نهادن به جنايات وحشيانه خود در ماجرای جنگ 33 روزه و جنگ 22 روزه غزه بود كه عملا به همه مسلمانان توهين شد كه عقل جمعی مسلمانان را آن قدر بسيط تلقی نمود كه با دشمن‌تراشی موهوم آنان در كنار اسراييل قرار داد، هر چند خيلی زود اين رفتار ناشيانه رنگ باخت».

وی در ادامه، گفت: «در سفر اخير هيات پارلمانی ايران به يمن و عمان شاهد موضع روشن مسوولان عمانی و وزير خارجه يمن نسبت به تخيلات رژيم صهيونيستی بوديم، آيا عمان و يمن جزو كشورهای عربی محسوب نمی‌شوند؟ پس كجاست آن ائتلاف وهمی كشورهای عربی در كنار اسراييل».

لاريجانی افزود: «اما از طرف ديگر بايد ديد كه چه نقاط ضعفی باعث شد تا دشمن اصلی اسلام اينگونه طراحی مبتذلی را سامان دهد. به نظر می‌رسد اين اقدامات بخشی از طرح جديدی است برای آينده فلسطين».

وی در ادامه گفت: «صاحبنظران سياسی بر اين باورند كه بازنگری نوينی برای مساله‌ فلسطينی در راه است كه با دستمايه قرار دادن وضعيت فعلی فلسطين بدون حتی اشاره به ابعاد طرح ناقص عربی و بيت‌المقدس زمينه تثبيت رژيم صهيونيستی را فراهم نمايند و آن را به عنوان ابتكار جديد ايالات متحده قلمداد كنند كه اگر چنين امری رخ دهد معلوم می‌شود صهيونيست‌ها توانسته‌اند برای ده‌ها بار همه حيثيت آمريكا و برخی كشورهای عربی را به سخره گيرند. هر چند سرنوشت چنين طرح‌های هور قليايی بدتر از آناپوليس شكست خورده خواهد بود و ملت فلسطين و رهبران كشورهای اسلامی اجازه نخواهند داد حقوق ملت شجاع فلسطين به مزايده گذاشته شود».

رييس مجلس شورای اسلامی، تصريح كرد: «در اين طراحی ايجاد انحراف در توجه ملل مسلمان از موضوع فلسطين شگرد اصلی است. تذكر رهبر معظم به اتحاد ملل اسلامی و پرهيز از اختلافات مذاهب مثل هميشه اين ساماندهی معيوب را برملا كرد».

وی به حكمت ديگر سفر مقام معظم رهبری به كردستان اشاره كرد و گفت: «حكمت ديگر در بيانات رهبر معظم راجع به انتخابات و اهميت مشاركت ملی در آن بود. تاكيد چند باره ايشان به اين نكته كه انتخابات در نظام اسلامی صرفا امر شكلی نيست بلكه جوهره مردم‌سالاری دينی را شكل می‌دهد».

رييس قوه‌ مقننه، اظهار كرد: «فرمايشات رهبر معظم انقلاب برای همه ملت به خصوص نخبگان سياسی راهنمای عمل خواهد بود تا بسترهای مشاركت حداكثری در انتخابات را فراهم نمايد. تاكيد معظم‌له در وظيفه همگان بر كاوش جهت يافتن اصلح به جريان توانمندسازی سياسی جامعه اسلامی مدد می‌رساند».

نماينده مردم قم در خانه ملت، افزود: «هنجارهايی نظير رفتار مردمی و ساده‌زيستن و توجه به مشكلات مردم و مبارزه با فساد جهت رونق اقتصادی عادلانه بر اساس الگوهای بومی، اصولی متقن جهت يافتن كانديدای اصلح معرفی گرديدند كه برای همه ملت در جريان انتخابات راهگشا خواهد بود».

لاريجانی در پايان گفت: «از خداوند متعال عزت و سربلندی اسلام و رهبر فرزانه انقلاب را خواستاريم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین