کد خبر: ۸۸۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۸

آیا اهل سنت از کروبی حمایت می‌کنند؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان از انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان یک رویداد مهم و سرنوشت ساز برای ملت ایران یاد كرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، روحانی متنفذ هموطنان اهل سنت با بیان اینكه یك رئیس‌جمهور موفق كسی است كه در سیاست‌گذاری‌های داخلی و خارجی سنجیده عمل كند، ‌افزود: «‌به نظر من رئیس‌جمهور موفق كسی می‌تواند باشد كه هم در داخل كشور در جهت ایجاد انسجام و وحدت ملی تلاش كند و هم در عرصه بین‌الملل به‌گونه‌ای عمل بكند كه عزت و اقتدار ملت ایران ارتقا یابد».
 
مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاكید بر اینكه در شرایط حساس کنونی ملت ایران برای اینكه بتواند دست به انتخابی شایسته بزند نیاز به تفكر و تدبر بسیار دارد، ایرانیان را بی‌نیاز از ریاست فردی معمار یا نظامی ‌دانستند و خاطر نشان كردند: ‌«‌ملت ایران به یک سیاستمدار موفق نیاز دارد كه بتواند در تمام بخش‌ها موفق عمل كند و ایفاگر نقشی باشد كه شایسته ملت ایران و این سرزمین كهن و تاریخی است».
 
گرچه اظهارات این روحانی اهل سنت مبنی بر نفی «رییس جمهور معمار و یا نظامی» از سوی رسانه‌های نزدیک به مهدی کروبی منتشر شده است. اما هنوز هیچ‌گونه حمایت رسمی از سوی علمای اهل سنت از کاندیدای خاصی مطرح نشده است.

طی هفته‌های اخیر رایزنی‌های گسترده‌ای از سوی نزدیکان کروبی، موسوی و احمدی‌نژاد برای جلب نظر مساعد اهل‌سنت صورت گرفته است. 

گفته می‌شود در انتخابات گذشته حمایت مولوی عبدالحمید از مصطفی معین نزدیک به یک و نیم میلیون رای به آرای او افزود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین