کد خبر: ۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۶

اطلاعیه جامعه مدرسین به‌مناسبت ارتحال آیت‌الله‌ بهجت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پيامی ارتحال تاثر انگيز حضرت آيت‌الله العظمی بهجت اسوه فقاهت و مرجعيت را تسليت گفت.
 
به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
( انا لله و انا الیه راجعون)

عروج ملکوتی مرجع عالیقدر شیعه، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت، عالم ربانی حضرت آیت‌الله العظمی محمد تقی بهجت مایه تأسف و تأثر شدید گردید. 

این شخصیت بی‌نظیر عرفان را در پای درس فقه نشاند و فقه را معطر به عطر عرفان نمود. 

فقدان شخصیتی که عمر پر برکت خود را صرف علم و اجتهاد در راه مکتب علوی نمود و با بهره‌مندی از فیض ناب علوم اهل بیت «علیهم‌السلام» در نجف اشرف و قم مقدسه، منشأ برکات و ثمراتی فراوان گردید، که تربیت شاگردانی فاضل و زبده گوشه‌ای از فعالیت‌های خالصانه ایشان است، بی‌شک این ضایعه خلأی است که جبران آن به آسانی میسرنخواهد بود که «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدّها شیء». 

همچنین تلاش آن فقید سعید در ترویج مشی اخلاقی در بین شاگردان به یقین ثمرات بی بدیلی را درپی خواهد داشت. 

ارادت مردم بویژه جوانان به این وجود والا و حضور بی‌پیرایه ایشان در بین مردم همواره خاطرة فراموش ناشدنی را در اذهان برجای گذاشته است. 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتحال تأثرانگیز آن اسوه فقاهت و مرجعیت را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، بیت‌معظم له و بخصوص آقازادگان آن مرحوم تسلیت، و علو درجات ایشان را از ذات باری‌تعالی مسألت می‌نماید. 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین