کد خبر: ۸۸۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۱

مایلی‌کهن: شاهدان را ترسانده‌اند

وطنم و جوانانش را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تیم فوتبال سایپا کرج با انتقاد از اتفاقات پشت‌پرده و مشکلاتی که در فوتبال کشورمان وجود دارد، گفت: «صداقت در فوتبال ایران مرده است و تا زمانی که دنبال پنهان کاری هستیم و صداقت نداریم معضلات فوتبال ادامه خواهد داشت». 

مایلی‌کهن: من ساده‌ام؟! من آدم سیاسی هستم[+]
مایلی‌کهن و قلعه‌نوعی مجددا به کمیته انضباطی می‌روند[+]

محمد مایلی‌کهن یکشنبه شب با بیان این مطلب افزود: «بیانیه‌های من مقابل آنچه در حاشیه دیدار استقلال - سایپا گذشت، هیچ اشکالی نداشت. شما این بازی را از تلویزیون پخش می‌کردید و در کنار آن بیانیه‌های من را نشان می‌دادید. اگر این دو را از هم جدا ببینید کم انصافی کرده‌اید. ما آمدیم مقابل استقلال یک بازی جوانمردانه و شرافتمندانه را به نمایش گذاشتیم که بدون کمترین حاشیه و جنجال سازی از سوی بازیکنان سایپا دنبال شد. در حاشیه این بازی من، مربی تیم سایپا و تیم ملی با رکیک‌ترین جملات روبرو شدم و کمترین واکنشی را نشان ندادم».

مگر ذوب آهن یک تیم خارجی بود
محمد مایلی‌کهن که یکشنبه شب با بخش ورزشی شبکه جهانی جام جهانی گفت‌وگو می‌کرد در ادامه افزود: «من در روز بازی استقلال - سایپا بی‌رگ شده بودم. من آن روز سیب‌زمینی بی‌رگ بودم وگرنه واکنشی از خود نشان می‌دادم. نمی‌دانم در آن بازی گناه ما چه بود، به غیر از اینکه یک بازی جوانمردانه و بدون حاشیه را به نمایش گذاشتیم؟! استقلالی‌ها بعد از بازی فولادخوزستان - ذوب آهن که تیم‌شان از شکست ذوب آهن استفاده کرد و قهرمان شد از باشگاه فولاد تشکر کردند، نمی‌دانم آنها چرا از باشگاه سایپا تشکر نکردند؟ مگر باشگاه ذوب آهن یک باشگاه بیگانه و خارجی بود»؟!

تصمیم مدیرعامل استقلال حرف مرا ثابت کرد
سرمربی تیم فوتبال سایپا کرج با تأکید دوباره به این موضوع که تماشاگران و هواداران منتسب به تیم استقلال در دیدار این تیم مقابل سایپا کرج برای توهین به وی تحریک شده بودند، برخورد مدیرعامل باشگاه استقلال با برخی هواداران و لیدرهای متخلف منتسب به این باشگاه را اثبات کننده ادعای خود عنوان کرد.

صداقت در فوتبال ما مرده است
مایلی‌کهن در ادامه خاطر نشان کرد: «من در بازی استقلال - سایپا مقابل فرزندم بدترین حرفها را شنیدم. چرا؟ چون در فوتبال ما صداقت مرده است. مشکل امروز فوتبال ایران نبود صداقت است. امروز در فوتبال ایران برخی سعی می‌کنند با کارهای دیگر عدم توانایی خود را پوشش دهند».

تماشاگران واقعی فوتبال دیگر به ورزشگاه‌ها نمی‌آیند
وی در ادامه با انتقاد از تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: «تیم‌های پرطرفدار ایران با این دیدگاه که پرطرفدارترین تیم‌های ایران هستند، می‌خواهند همه مقابل آنها بازنده باشند. برای من تماشاگر استقلال آن 40 هزار نفری که در ورزشگاه هستند، نیست. تماشاگر پرسپولیس را هم آن 50 هزار نفری که به ورزشگاه می‌آیند، نمی‌دانم. خیل عظیم هواداران و تماشاگران واقعی فوتبال دیگر سال‌هاست به ورزشگاه‌ها نمی‌آیند».

خود بازیکنان سند و مدرک هستند
این پیشکسوت فوتبال به وجود برخی واقعیت‌ها در پشت پرده فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: «امروز تنها به لیگ برتر پرداخته شده و درصدد رفع مشکلات این مسابقات برآمده و از لیگ‌های پایین‌تر غافل شده‌اند. در تیم من هستند بازیکنانی که مدعی‌اند در تیم‌های دیگر با مشکلات حاشیه‌ای فوتبال ایران مواجه شده‌اند. آنها می‌گویند داور کنار گوش‌شان زمان باقی‌مانده بازی را می‌گفته یا اینکه در محوطه جریمه خود را زمین بزن و ... من می‌خواهم بدانم سند و مدرک از این بهتر؟ وقتی بازیکن این مشکلات را می‌گوید دیگر نیازی به مدرک و دلیل نیست».

حاضرم تا پایان عمر محروم شوم
وی در ادامه با تأکید بر اینکه حاضر است تا پایان عمر از فوتبال محروم شود، مدعی شد با بیان مسائل پشت پرده فوتبال در صدد آن برآمده است تا این رشته ورزشی دوباره موجبات لذت بردن مردم را فراهم آورد.

از هیچ کس نخواستم برای من شهادت بدهد
مایلی‌کهن صداقت را گمشده فوتبال ایران خواند و گفت: «من در پرونده دوپینگ از هیچ کس نخواسته‌ام برای اثبات حرفهایم شهادت بدهد. من هیچ اسمی را هم به کمیته انضباطی ندادم. از هیچ بازیکنی هم نخواستم به نفع من شهادت بدهد. آقایان شاهدی که امروز نام‌شان مطرح شده است، خودشان به من زنگ زدند. مهرداد میناوند، مجید نوروزی و اشکان نامداری خودشان با من تماس گرفتند اما فرهاد مجیدی هیچ تماسی با من نداشته است. شب بازی استقلال در جام حذفی، اشکان نامداری به من زنگ زد و از طرف فرهاد مجیدی و علی علیزاده گفت که حاضرند برای اثبات حرف‌های من شهادت بدهند».

برخی مدیران به دلیل عدم آگاهی از فوتبال آن را رها کرده‌اند
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با اذعان به اینکه در فوتبال ایران مشکلات زیادی وجود دارد و نباید به نبود آن شک کرد، افزود: «در فوتبال ما هستند برخی مدیرانی که به علت عدم آگاهی از رشته ورزشی آن را رها کرده‌اند».

پنهان کاری، چرا؟
«دل به نان فوتبال نبسته‌ام» محمد مایلی‌کهن با بیان این جمله افزود: «زمانی که خود بازیکنان می‌گویند در فوتبال ما دوپینگ هست، چرا باید آن را پنهان کنیم؟! زمانی که بازیکنان را می‌خواباندند، به همه آنها آمپول می‌زدند و اعلام می‌کردند هر کس حاضر نیست آمپول بزند ساکش را بردارد و برود، چرا باید پنهان کاری کنیم»؟!

در مقاطع مختلف موضوع تبانی را مطرح کرده‌ام
وی ادامه داد: «من در مقاطع مختلف موضوع تبانی را مطرح کرده‌ام. گفته بودم که در فوتبال ما نه تیمی که قهرمان می‌شود، واقعا قهرمان است و نه تیمی که به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند، مستحق سقوط است. من اینها را گفتم اما کسی پیگیر نشد که چرا این حرف‌ها زدم؟ کسی از من نپرسید منظورم از بیان این مسائل چیست»؟

در فوتبال ایران با چیزی فراتر از مشکل روبرو هستیم
مایلی‌کهن در ادامه تأکید کرد که در فوتبال ایران مشکل نداریم، بلکه با چیزی فراتر از مشکل روبرو هستیم. در این بین به جای حل مشکلات خود فقط کشورهای صاحب فوتبال را متهم می‌کنیم.

وطنم و جوانانش را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کنم
وی تلاش برای حل مشکلات موجود در فوتبال ایران را وظیفه خود عنوان کرد و گفت: «من این مسائل را بیان می‌کنم حتی اگر به بهای از بین رفتن فوتبالم تمام شود. من کشورم را دوست دارم و حتی آنرا با خانواده‌ام عوض نمی‌کنم. من خود را یک فرد صددرصد ملی می‌دانم و وطنم و جوانانش را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنم. من اعتقاد دارم مردم باید از فوتبال پاک لذت ببرند».

مسئولان فدراسیون فوتبال مشکلات را پیگیری کنند
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: «من در فوتبال ایران یک چیزی را آغاز کردم، حالا مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را بررسی کنند. ما در فوتبال مان مشکلات داوری داریم، معضل دوپینگ در فوتبال ما هست، تبانی در برخی بازیها به چشم می‌خورد و...».

شاهدان را ترسانده‌اند
وی در ادامه افزود: «بچه‌هایی که می‌خواهند در کمیته انضباطی شهادت بدهند را ترسانده‌اند، من به هیچ کدام از آنها نگفته‌ام برای من شهادت بدهید، آنها با وجدان خودشان چنین تصمیمی را اتخاذ کردند».
یادداشت بعدی برای کاشانی است
مایلی‌کهن در ادامه از انتشار بیانیه‌ای دیگر خبر داد و گفت: «شاید یک بیانیه‌ای دیگر منتشر کنم، البته بیانیه نه یادداشت. یادداشت بعدی من در مورد آقای کاشانی است. ایشان گفته بودند با فوتبال می‌شود به بهشت رفت. من یک روز داخل مترو رفتم و دیدم مردم با چه مشکلی سوار واگن‌ها می‌شوند. احساس کردم با مترو راحت‌تر می‌شود به بهشت رفت اگر دو تا واگن به هرکدام از قطارها اضافه شود».

کاری که من برای دایی کردم، هیچ کس نکرد
وی در ادامه مدعی شد کاری که با دایی کرده و برای ملاقات با او به درب مغازه‌اش رفته است، را در فوتبال ایران هیچ فردی انجام نداده است.

پایان قرارداد سایپایی‌ها
سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه به اتمام قرارداد برخی بازیکنان این تیم اشاره کرد و گفت: «یکسری از بازیکنان سایپا قراردادشان با باشگاه سایپا یکساله بوده و حق طبیعی شان این است که برای فصل بعد با نظر خود تیم آینده شان را انتخاب کنند. مثلا من بازیکنی چون حسین کعبی را می‌خواهم اما مبلغ قرارداد این بازیکن زیاد است. او در فصلی که گذشت از باشگاه سایپا 370 میلیون دریافت کرده است. این رقم زیاد است. کعبی اگر از باشگاه سایپا 250 میلیون بخواهد قدمش روی چشم ماست. گرچه او تأکید کرده برای تمدید قرارداد با سایپا حاضر است 10 تا 15 درصد کمتر از فصل گذشته بگیرد».

صادق باشیم و صادقانه رفتار کنیم
مایلی‌کهن در خاتمه تصریح کرد: «صادق باشیم و صادقانه رفتار کنیم. حرف‌های حق را بشنویم و لاپوشانی نکنیم، آنهم فقط به خاطر مردم. ما باید این دیدگاه را که اگر مشکلات را بازگو کنیم، مسائل حادتر می‌شود را فراموش کنیم و مشکلات را بازگو کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۸
0
0
رازگشایی ارتباط احمدی نژاد و مایلی کهن: سیب زمینی!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین