کد خبر: ۸۸۹۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵

برآورد یک روزنامه صهیونیستی از توان موشکی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه اسرائیلی «اورشلیم پست» در گزارشی درباره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «ایران در میانه راه برنامه چندین ساله‌اش برای تولید انبوه موشک‌های دوربرد بالستیک و سکوهای پرتاب موشک قرار دارد».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، روزنامه مورد نظر مدعی شده است که بنا بر تخمین‌های سازمان‌های دفاعی اسرائیل، ایران قصد دارد در 6 سال‌ آینده صدها سکوی پرتاب موشک و بیش از 1000 موشک بالستیک دوربرد تولید کند.

«اورشلیم پست» نوشته است به نظر می‌رسد زرادخانه موشکی تهران هم اکنون بین 100 تا 200 موشک شهاب 3 در اختیار داشته باشد. موشک‌های شهاب 3، بردی معادل 2000 کیلومتر دارند و می‌توانند تا سقف یک تن، مواد منفجره با خود حمل کنند.

علاوه بر آن، ایران سال گذشته موشکی با نام عاشورا را آزمایش کرد که به نظر می‌رسد به تازگی وارد مرحله تولید شده باشد. هدف تولید موشک‌های عاشورا آن است که در نهایت جایگزین موشک‌‌های شهاب شوند.

از ویژگی‌های موشک عاشورا آن است که به جای سوخت مایع از سوخت جامد استفاده می‌کند و بر خلاف موشک‌ شهاب، لازم نیست سوخت‌گیری‌اش کمی قبل از پرتاب انجام شود.

سازمان‌های دفاعی اسرائیل مدعی شده‌اند ایران قصد دارد تا سال 2015، 500 سکوی پرتاب موشک و بیش از 1000 موشک با برد 2500 کیلومتر تولید کند.

رییس یک موسسه تحقیقات فضایی ادعا کرده است: «ایرانی‌ها به شدت تلاش دارند تعداد زیادی موشک در اختیار داشته باشند. آن‌ها بر این عقیده‌اند که با شلیک موشک‌‌های فراوان قادرند نقش سیستم‌های دفاع موشکی را بی اثر کنند».

بنا بر نظر سازمان‌های دفاعی اسرائیل، روسیه همچنان فروش سیستم دفاع هوایی S-300 به ایران را مد نظر دارد، اما منتظر است ببیند نتیجه گفت و گوی آمریکا و ایران چه خواهد شد.

سامانه دفاع هوایی S-300 یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی در جهان شناخته می‌شود که قادر است به طور همزمان 100 هدف را مورد شناسایی قرار دهد. این سامانه، بردی معادل 200 کیلومتر دارد و می‌تواند هدف‌هایی در ارتفاع 90 هزار پایی را مورد هدف قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
2
2
ما همواره امیدواریم به قدرت نظامی خودمون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
2
1
همه اینا چرت و پرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
2
1
توو خوبی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین