کد خبر: ۸۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۵

راوی «دا»: کارگردان و بازیگران فیلم را خودم انتخاب می‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» با بیان اینکه «هنوز کارگردان فیلمی که بر اساس کتاب ساخته می‌شود مشخص نشده است» گفت: «امتیاز ساخت این فیلم را به حوزه هنری هدیه کرده‌ام اما قرار است کارگردان و هنرپیشه‌های اصلی با نظر من انتخاب شوند».
 
سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» در نشست رسانه‌ای که در حوزه هنری استان یزد برگزار شد با اشاره به پرسشگری نسل امروز و اینکه هر مطلبی را به راحتی نمی‌پذیرند افزود: «بهتر است که واقعیات دفاع مقدس عینا به آنان گفته شود زیرا دوران هشت سال دفاع مقدس خود تاریخ و مستندات کشور ماست و آیندگان هم باید از آن آگاه شوند».

وی ادامه داد: «نویسندگان جوان نباید دلسرد و ناامید باشند، آنها می‌توانند با مطالعه و تحقیق آثار ارزشمند و بدیعی را به جامعه ارائه کنند و نباید بیش از حد به مسایل و موضوع مورد نظر پروبال داد و از صنایع ادبی استفاده کنند زیرا هر چه مطلب ساده تر و روانتر باشد فهم آن برای مخاطب راحت تر، دلنشین و جذاب می‌شود».

راوی کتاب «دا» در پاسخ به سوالی که آیا تبلیغات زیاد موجب موفقیت و درخشش این کتاب شده است یادآوری کرد: «آنچه در این کتاب بیان شده واقعیت انکار ناپذیر دفاع مقدس و صحنه‌های عینی است، هر چند این وقایع دلخراش و تکان دهنده است اما من آنها را با گوشت و خون و جسم خود احساس کرده‌ام».

وی افزود: «من در این برهه از زمان وظیفه خود دانستم تا این حادثه عظیم، ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی مردم و مدافعان خرمشهر را بیان کنم تا سند ماندگاری از روزهای حماسه و خون و رشادت جوانان این مرز و بوم در صفحه تاریخ ایران ثبت شود».

حسینی ادامه داد: «این کتاب 812 صفحه‌ای در مدت 7 سال تهیه و تدوین و از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده و من توانستم بدون دخل و تصرف نویسنده و ناشر، پیام دفاع مقدس را که همانا پاسداری از خون شهدا و حفظ ارزشهاست به مردم به ویژه نسل جوان امروز انقلاب منتقل کنم».

راوی کتاب «دا» در بخش دیگری از سخنانش گفت: «خیلی از کارگردانان با خواندن کتاب گفتند که این اثر یک فیلمنامه آماده است و می‌تواند به فیلم یا سریال تبدیل شود ولی هنوز کارگردان آن مشخص نشده است. من امتیاز ساخت این فیلم را به حوزه هنری هدیه کرده‌ام اما قرار است کارگردان و هنرپیشه‌های اصلی با نظر من انتخاب شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین