کد خبر: ۸۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۳

فائزه هاشمی: سیاست‌های امروز به دنبال خانه‌نشین كردن زنان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر مسئول روزنامه توقیف شده زن تاكید‌كر‌د: «متاسفانه عملكرد صداوسیما در برخورد با كاندیداها شرایطی عادلانه نیست». 

فائزه هاشمی: چرا زنان باید سیاه بپوشند؟[+]

فائزه هاشمی‌ در‌دیدار با دختران نسل فیروزه‌ای از جوانان حامی میرحسین موسوی، ضمن ابراز خرسندی از آگاهی دختران جوان نسبت به سرنوشت خود و فعالیت در ستادهای موسوی اظهار داشت: «كار تشكیلاتی اقدامی بسیار ارزشمند است و آنچه كه در ایران كم داریم احزاب هستند و شما باید این برنامه‌ریزی را داشته باشید كه پس از انتخابات نیز این ارتباطات ادامه پیدا كند و هرچه گسترده‌تر شود». 

وی با تاكید بر اینكه فعالیت هرچه گسترده‌تر و برنامه هرچه مشخص‌تر منجر به پایداری فعالیت‌ها خواهد شد، ادامه داد: «زمانی توسعه ارزش پیدا می‌كند كه پایدار باشد».

فائزه هاشمی با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات زنان از سوی این قشر، ادامه داد: «ما زنان هیچ‌گاه نباید از پای بنشینیم و اصولا حق گرفتنی است و این مبارزه برای همیشه باید ماندگار باشد».

وی با بیان اینكه سیاست‌های امروز به دنبال خانه‌نشین كردن زنان است، ادامه داد: «ما معتقدیم توان زنان بیش از در خانه نشستن آنها است و مسوولیت‌های خانه در تضاد با مسوولیت‌های اجتماعی نیست».

وی با تاكید بر اینكه توسعه نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، تصریح كرد: «برای رسیدن به این مساله نیازمند به پروسه درازمدت هستیم. متاسفانه فرهنگ مردسالاری در كشور ما آنچنان نهادینه شده كه خود خانم‌ها هم به هم رای نمی‌دهند و در نتیجه جامعه هم این قشر را باور ندارد كه این مساله به رفتارهای ما بر می‌گردد».

وی با تاكید بر اینكه تبلیغات برای خانم‌ها بسیار كم است، تصریح كرد: «معتقدم كه جامعه به كسانی رای می‌دهد كه آنها را می‌شناسد. اگر زن‌ها پست و سمتی نداشته باشند و در تبلیغات و رسانه‌ها نباشند مردم چگونه به آنها رای بدهند».

فائزه هاشمی با تصریح اینكه ما دنبال برابری هستیم ادامه داد: «30 سال از انقلاب ایران گذشته است و امروز 70 درصد دانشجویان ما دختر هستند و این توانایی‌ها باید در جامعه جواب داده شود در غیر این صورت دلخوری و سرخوردگی ایجاد می‌ شود و باید در مورد حضور زنان در جامعه فرهنگ‌سازی شود».

مدیر مسئول روزنامه توقیف شده زن با تاكید بر اینكه این مساله به صورت سریع‌السیر اتفاق نمی‌افتد، ادامه داد: «ممكن است رسیدن به این هدف حتی نیازمند تغییر نسل نیز باشد باید پایدار باشیم و اهداف خود را پیگیری كنیم».

وی در تحلیل خود از فضای انتخابات نیز گفت: «متاسفانه عملكرد صداوسیما در برخورد با كاندیداها شرایطی عادلانه نیست، البته به نظر می‌آید مردم ما هوشمند هستند ولی نباید از یاد برد كه سیاست‌های پوپولیستی و توده‌ای معمولا نتیجه می‌دهد».

هاشمی با تاكید بر اینكه باید مردم را برای رای دادن تشویق كنیم، تصریح كرد: «مردم باید بدانند اختلاف آرا اگر زیاد باشد، طبیعتا نتیجه‌ای كه آنها می‌خواهند رقم خواهد خورد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین