کد خبر: ۸۹۲۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۸

یک مقام اسرائیلی: موشکهای قدیمی ایران هم به ما می‌رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «دانی آیالون»، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در اظهاراتی تحریک‌آمیز، به رادیو ارتش اسرائیل اعلام داشت آزمایش موشکی ایران، بازی با آتش است.
 
به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این اظهار نظر پس از آن رخ داد که ایران یک موشک میان برد را با نام «سجیل 2»، با موفقیت آزمایش کرد.
 
پرتاب موفقیت‌آمیز موشک سجیل 2 [+ویدئو] [+]

گفتنی است «سجیل 2»، موشک زمین به زمینی است که با سوخت جامد کار می‌کند و قابلیت عبور از جو، بازگشت و برخورد به هدف تعیین‌شده را دارد. این موشک با بردی 2000 کیلومتری قابلیت دسترسی به اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در حاشیه خلیج‌فارس را دارد. 

معاون وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین اظهار داشت آزمایش موشکی جدید ایران، اسرائیل را نگران نمی‌کند؛ چرا که موشک‌های قدیمی‌تر ایران با برد 1500 کیلومتر نیز این قابلیت را دارند که اسرائیل را مورد هدف قرار دهند. وی افزود آزمایش موشکی روز چهارشنبه ایران، باید اکنون کشورهای اروپایی را نگران کند!

«آیالون» همچنین به تهدید بالقوه و مستقیم ایران علیه ایالات متحده اشاره کرد و مدعی شد: «ما می‌دانیم که ایرانی‌‌ها در حال تولید موشک‌هایی با بردی بیش از 10 هزار کیلومتر هستند»!

در همین حال، «رابرت گیبس»، سخنگوی کاخ سفید نیز پس از پرتاب موشکی ایران اعلام داشت «باراک اوباما»، همچنان نسبت به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران نگران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۱
0
1
ازنگرانی بمیرید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین