کد خبر: ۸۹۲۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸

جنبه‌های مثبت آزمایش موشکی ایران از نگاه آمریکا!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام ارشد مسؤول در امور مربوط به منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای در کاخ سفید اعلام داشت آزمایش موشکی اخیر ایران، نگران کننده است، اما جنبه‌های مثبتی نیز می‌تواند داشته باشد. 

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک سجیل 2 [+ویدئو] [+]

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «گری سامور» به نمایندگانی از یک موسسه کنترل تسلیحاتی گفت آزمایش موشکی اخیر ایران می‌‌تواند کشورهایی مانند روسیه را متقاعد کند که ایران در حال تولید سلاح‌های خطرناک است.

وی همچنین اظهار داشت آزمایش موشکی ایران نشان می‌دهد که این کشور به «پیشرفت‌های تکنولوژیک مهمی» در پرتاب موشک‌هایی با سوخت جامد دست پیدا کرده است.

این مقام ارشد همچنین ابراز داشت از لحاظ نظامی چنین پیشرفتی، مهم محسوب می‌شود؛ چرا که موشک‌هایی با سوخت جامد قابلیت آن را دارند که راحت‌تر جا به جا شوند.

وی همچنین مدعی شد آزمایش موشکی ایران، می‌‌تواند کشورهای بی‌میل نسبت به تنبیه ایران را، متقاعد کند که برنامه هسته‌ای این کشور فقط برای اهداف صلح‌آمیز طراحی نشده است!

وی افزود: «امیدوارم قادر باشیم ائتلافی را که از پیش تشکیل داده‌ایم، قوی‌تر کنیم. این ائتلاف برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای ایجاد شده است»!

محمود احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه در جمع مردم شهر سمنان، اعلام کرد که «مصطفی محمد نجار»، وزیر دفاع، به وی اطلاع داده است که موشک «سجیل 2» که فناوری پیشرفته‌ای دارد، از سمنان پرتاب شده و دقیقا در محل مورد نظر فرود آمده است. [+]





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین