کد خبر: ۸۹۲۶۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
در کنگره موتلفه بیان شد:

عسگراولادی: انتخابات آتی عرصه مبارزه بین حق و باطل نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در انتخابات آتی مبارزه بین حق و باطل وجود ندارد تاکید کرد: «باید طوری عمل کرد که اگر نامزد مورد حمایت ما در انتخابات پیروز نشد رئیس جمهور منتخب مورد استقبال صمیمانه دیگر کاندیداها و حامیان آنها قرار گیرد». 

حبیب الله عسگراولادی روز پنجشنبه در سخنرانی افتتاحیه نهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری دهم و مواضع اصولگرایان به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: «پیشاپیش انتخابات ریاست جمهوری دهم را که یک جشن ایمانی و ملی است به همه بویژه به محضر نایب برحق امام زمان(عج) و مراجع تقلید عظام تبریک می‌گویم».

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه 3 شعار عزت، خدمت و کارآمدی برای مجمع نهم حزب موتلفه اسلامی در نظر گرفته شده است ، افزود: «سه نکته اصلی را به نامزدهای انتخاباتی ، حامیان آنها و رسانه‌های عمومی اعلام می‌کنم».

وی در تشریح نخستین نکته گفت: «استنباط ما در مجموعه اصولگرایی این است که رهبری به عنوان نایب ولی عصر (عج)انتخابات آینده را پرشکوه‌ترین و پرشرکت کننده ترین انتخابات‌ها دانسته و بر این اساس رئیس جمهور باید در این دوره بالاترین رای را داشته باشد».

عسگر اولادی تصریح کرد: «مردم قدرت انتخاب دارند اما اگر نامزدها یا حامیان آنها علیه یکدیگر صحبت کنند و رسانه ملی میدان جنگ تبلیغات انتخاباتی شود این مسئله درست نیست و نامزدها و حامیان آنها نباید روشهای را اتخاذ کنند که بعد از انتخابات انسجام ملی دچار تزلزل شود».

عسگراولادی تاکید کرد: «باید روشهایی اتخاذ کرد که هم مشارکت مردمی بالا رود و هم انسجام دینی و ملی گسترش یابد و برخی سیاه نمایی‌ها و تخریب‌ها نباید بر مردم تاثیرگذار باشد و رای آنها را دچار خدشه کند».

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از رسانه ملی درخواست آذین بندی مناسب صحنه رقابت انتخاباتی را مطرح کرد و گفت: «خبرنگاران نیز باید موضوعاتی را از نامزدها نقل نکنند که وهن مستقیم یا غیر مستقیم برای کاندیداها داشته باشد، در غیر این صورت به انسجام ملی نخواهیم رسید».

وی با بیان اینکه در این انتخابات احراز صلاحیت از جانب فقهای شورای نگهبان انجام شده اظهار داشت: «مبارزه بین حق و باطل در عرصه انتخابات وجود ندارد، باید طوری عمل کرد که اگر بعد از انتخابات نامزد ما پیروز انتخابات نشد، رئیس جمهور منتخب مورد استقبال صمیمانه دیگر کاندیداها و حامیان آنها قرار گیرد».

عسگراولادی با بیان این مسئله که برخی از نامزدها خود را صاحب رای می دانند و این مسئله درست نیست، تصریح کرد: «باید طوری عمل کنیم که خود را در شرایطی قرار دهیم که از تعصب جلوگیری شود زیرا این مسئله آثار بدی را در میان مردم در پی خواهد داشت».

وی در پایان سخنان خود از اعضای حزب موتلفه اسلامی و تمامی اصولگرایان خواست که شعار عزت، خدمت و کارآمدی را در این دوره عملکرد مجمع بیش از پیش مد نظر قرار دهند.

در حین سخنان عسگرداولادی در این نشست سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق وارد جلسه شد و مورد استقبال چهره‌های سیاسی اصولگرا قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین