کد خبر: ۸۹۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱

دعوت مايكل مور از «درباره الی» برای‌ «تراورس سيتی»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مايكل مور» سينماگر مطرح آمريكايی از فيلم «درباره‌الی» به كارگردانی اصغر فرهادی دعوت كرد تا درجشنواره‌ «تراورس سيتی» ـ كه توسط خودش ـ راه‌اندازی شده، حضور پيدا كند.

در ادامه‌ حضورهای جهانی فيلم «درباره الی» پس از رابرت دنيرو در جشنواره «ترابيكا»؛ «مايكل مور» كارگردان مطرح آمريكايی، درخواست نمايش اين فيلم را در جشنواره‌اش اعلام كرد و قرار است، اين فيلم برای نمايش در اين جشنواره فرستاده شود.

بنا بر اين گزارش، «درباره الی» پيش از اين در بخش رقابتی دو جشنواره بين‌المللی شركت كرد و از هر دو جايزه گرفت. خرس نقره‌ای بهترين كارگردانی را در برلين گرفت و «رابرت دنيرو» در جشنواره‌ «ترابيكا» جايزه‌ بهترين فيلم بلند را به اصغر فرهادی برای «درباره الی» داد.

«درباره الی» در روزهای آينده به ترتيب در جشنواره‌های «سياتل»، «ترانسيلوانيا» رومانی و «سيدنی» استراليا به نمايش درمی‌آيد.

اين فيلم در جشنواره‌ «سياتل» در بخش غيررقابتی «سينمای معاصر جهان» فردا شنبه 23 می (دوم خرداد ماه) و 27 می (ششم خرداد) به نمايش درمی‌آيد.

و از اواخر ماه جاری ميلادی درهشتمين دوره‌ جشنواره فيلم «ترانسيلوانيا» به‌عنوان معتبرترين رويداد سينمايی رومانی كه طی روزهای 29 می تا هفتم ژوئن (8 تا 17 خرداد ماه ) برگزار می‌شود، حضور دارد.

«درباره الی» در اين جشنواره در بخش "supernova" به‌همراه 31 فيلم ديگر حضور دارد كه از معروف‌ترين آنها می‌توان به «انتقام» از اتريش، «سرافين» از فرانسه، «توكيو سوناتا» از ژاپن و «كوهستان بی‌درخت» از كره نام برد.

جديدترين ساخته‌ اصغر فرهادی همزمان با جشنواره‌ فيلم رومانی نيز در بخش غيررقابتی پنجاه‌وششمين جشنواره فيلم «سيدنی» استراليا، دو نوبت نمايش در تاريخ‌های پنجم و هفتم ژوئن (15 و 17 خرداد ماه) دارد.

همچنين در ماههای گذشته نيز در جشنواره هنگ‌كنگ و آلمان نيز به نمايش درآمد.

در فيلم «درباره الی...» بازيگرانی چون «شهاب حسينی»، «ترانه عليدوستی»، «گلشيفته فراهانی»،  و «مريلا زارعی» ايفای نقش داشته‌اند و در خلاصه داستان آن آمده است «سه روز تعطيلی در پيش‌روست و چند خانواده برای تفريح راهی شمال‌اند، اما شلوغی‌های شمال باعث می‌شود محل مناسبی برای اسكان پيدا نكنند و...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین