کد خبر: ۸۹۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۴
در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان:

انصاری: بسیجی واقعی همسر شهید رجایی است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: «فرصت انتخابات فرصت مناسبی است که مردم فرهیخته و جامعه دانشگاهی در فضایی کاملا آزاد و برادرانه به گفتگو بنشینند و بر اساس گفته قرآن که می‌گوید بندگان من سخنان را می‌شنوند و سخن بهتر را بر می‌گزینند دست به انتخاب آگاهانه بزنند».

به گزارش خبرنگار آفتاب در کرمان، حجت‌الاسلام مجید انصاری که در جمع پرشور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد کرمان سخن می‌گفت، افزود: «جامعه ما باید در وهله اول قدرت استماع خوبی داشته باشد و با تعمق و تامل روی مسایل بتواند راه‌حل مناسب را برای آنها پیدا کند و این از خصیصه‌های یک محیط دانشگاهی است».
 
وی تصریح کرد: «در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم بیش از آنکه مبانی قدرت در توان اقتصادی یا نظامی ‌تعریف شود در این موضوع تعریف می‌شود که ملت از قدرت علم مدیریت و قدرت نرم افزاری اندیشه انسانی استفاده کند و کشور عوامل مختلف را در راه توسعه به کار گیرد و بتواند نه تنها از مزیت‌های نسبی کشور استفاده کند بلکه بتواند برای کشور تولید مزیت را به بار آورد».

او ادامه داد: «ما در نقطه‌ای از جغرافیای سیاسی جهان قرار گرفته‌ایم که منطقه‌ای بسیار حساس و استراتژیک می‌باشد‌، جوانانی را در سطح جامعه ‌داریم که بسیار با هوش‌تر از متوسط جامعه جهانی هستند. کشوری با انبوهی از سرمایه‌های خدادادی‌، کشوری با آب و هوا و جغرافیای متکثر که کشوری با این خصوصیات می‌تواند و باید در آغاز هزاره سوم و در قرن 21 پرچم‌دار توسعه و پیشرفت در سطح جهان و منطقه باشد».

انصاری ادامه داد: «بر همین اساس بعد از گذشت سه دهه از انقلاب مجموعه نظام و رهبری نظام سند چشم انداز را برای کشور تعیین کرده‌اند و این سند نقشه راهی است که برای همه گشوده شده زیرا با برنامه‌های معمول 5 ساله ما نمی‌توانیم افق دور دستی را در جلوی خود ببینیم».

او افزود: «امروز کشور ما کشور جهان سومی‌ است اما طبق همین نقشه ‌ایران باید در عرض 20 سال اینده به کشوری پیشرفته و پیشرو در سطح منطقه و جهان تبدیل شود و این از الزامات این نقشه است و این بدین معنی است که کشور‌ها احساس کنند با مدیریت ‌ایرانی و اسلامی‌ می‌توانند به سطح اول از لحاظ پیشرفت برسند بدون اینکه به کشورهای دیگر تکیه کنند».

وی با طرح این پرسش که حالا برای این امر چه باید بکنیم گفت: «اولین مرحله در مسیر توسعه ‌ایجاد اندیشه بنیادی و تحکیم و گسترش مردم سالاری است. یکی از دستاوردهای انقلاب این بود که نظام فرد محور را به جمع محور تبدیل کرد ولی آنچه که ما امروز در آن قرار‌داریم علیرغم زیر ساخت‌هایی که در دولت‌های گذشته به وجود آمده بود نتوانسته ما را به جایی که سند چشم انداز قرار بود ما را به آنجا ببرد برسیم».

انصاری افزود: «کشور ما قرار بود در پایان برنامه توسعه چهارم به رشد اقتصادی 8 درصد دست پیدا کند، قرار بوده تورم از 12 درصد در سال 83 به 8 درصد در سال 88 برسد‌، ضریب جینی در کشور اصلاح شود‌، سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی به گونه‌ای باشد که در پایان برنامه درآمد‌های حاصل از تولید ملی، دولت را از بودجه و درآمد نفت بی‌نیاز کند و این پول به عنوان سرمایه ملت در کشور سرمایه گذاری شود».

وی گفت : «اما سوالی که امروز مطرح است و این سوال را به عنوان یک سوال کارشناسی مطرح می‌کنیم این است که‌ آیا به این الزامات رسیده‌ایم یا نه.‌ایا نرخ تورم 8 درصد است یا 25 درصد.آیا به جای ریشه‌کن سازی فقر در کشور تعداد افرادی که زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند از یک میلیون نفر کمتر است یا بیشتر».

او ضمن انتقاد از عملکرد دولت نهم گفت: «متاسفانه در این 4 سال به دلیل سوء تدبیر و روزمرگی در سیاست‌ها کشور با مشکلات فراوانی مواجه شده است».

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی‌گفت: «مجید انصاری به عنوان یک سرباز کوچک اصلاحات سه سال قبل به دولت نهم اعلام کرده است که آماده مناظره اقتصادی در صدا و سیما هستم و چرا از این کار امتناع کرده‌اید.اگر وضعیت اقتصادی مشکلی ندارد چرا در کمتر از 4 سال سه مدیر کل بانک مرکزی عوض می‌شود و وزرای مختلف می‌آیند و می‌روند. باید سوال کرد که آیا توهین به شعور ملت‌ ایران نیست که در آستانه انتخابات کشتی سیب زمینی وارد کشور می‌شود. آیا مردم ‌ایران را این قدر کوته فکر فرض کرده‌اند که فکر می‌کنند با این کارها می‌توانند برای خود با یک گونی سیب زمینی رای بخرند. آیا این ملت که ملت علی (ع) است که وقتی افرادی به دنبال اسب او می‌دویدند فرمود چرا ذلت را بر خود تحمیل می‌کنید».

انصاری تصریح کرد: «در قرن 21 با وجود وسایل ارتباطی پیشرفته گرفتن نامه بدین شکل چیزی جز تحمیل ذلت بر مردم است»؟ 

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری حدود یک میلیون نامه در سفر استانی احمدی نژاد در کرمان یادآور شد: «آیا شان و منزلت ‌ایرانی اقتضاء می‌کند که حق خود را با خجالت و شرمساری دریافت کند».

وی افزود: «در مورد واردات بی‌برنامه و اینکه در مورد برخی اجناس مانند تلفن همراه و شکر تعرفه‌های گمرکی برای مدت کوتاهی به صفر می‌رسد و بعد از مدتی دوباره به صد در صد بر می‌گردد چیزی جز استفاده برخی از رانت دولتی و میلیاردر شدن عده‌ای چیز دیگری را در پی‌دارد»؟ 

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با انتقاد از صداوسیما گفت: «متاسفانه صدا و سیما در سالهای گذشته به ویژه در ماههای اخیر به تریبون انتخاباتی دولت نهم تبدیل شده و می‌ترسد مهندس موسوی را معرفی کند».

وی تصریح کرد: «باید به عنوان یک سرباز اصلاحات بگویم چرا می‌ترسید آمارهای مربوط به دولت را نشان دهید».

او در مورد اینکه آیا صیانت از آرا تخلف قانونی و بی‌اعتمادی به دولت است، گفت: «هر کاندیدا می‌تواند یک نماینده را بر سر هر صندوق رای که تعداد آنها بر اساس آمار 45 هزار می‌باشد داشته باشد و طبق قانون اساسی این یکی از حقوق کاندیداها می‌باشد. ما برای به نظم در آوردن این امور و هماهنگ کردن این 45 هزار نفر‌، تشکیل یک کمیته به نام کمیته صیانت از آرا را داده‌ایم و با این عمل هیچ عمل غیر قانونی انجام نداده و بر عکس کاملا در مسیر قانون حرکت کرده‌ایم».

انصاری خطاب به افرادی که در لوای بسیج نظم جلسه را برهم می‌زدند خاطر نشان ساخت: «بسیجی واقعی همسر شهید رجایی است که در تلویزیون اعلام کرد خصوصیات شهید رجایی را در موسوی می‌بینم، بسیجی واقعی کسی که دیروز کشور را از چنگال مزدوران نجات داد و امروز راهی را می‌پیماید که دولت مجبور نشود غاصبان قدس را دوست بخواند».

حاشیه‌ها
*دانشجویان با شعار صلی علی محمد یار امام خوش آمد از حجت‌الاسلام انصاری استقبال کردند.

*فضای تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان با پوسترهای مهندس موسوی تزیین شده بود.

*در ابتدای این مراسم تعدادی از هواداران محمود احمدی‌ن‍ژاد با دادن شعارهایی حضور خود را در جلسه اعلام کردند. این افراد از اواسط جلسه سعی نمودند سخنرانی را به تشنج بکشند که با واکنش دانشجویان حامی ‌مهندس موسوی مواجه شدند.

*تعدادی از برهم زنندگان جلسه دانشجو نبودند که توسط حراست دانشگاه از جلسه اخراج شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۴
0
0
آقای کارشناس انصاری تازه متوجه تعداد افراد زیر پوشش کمیته امداد و روز مرگی اقتصادو ...شده اند حاج آقا از نظر شما پیامبران واقعی حضرات نوح ولوط هستند که همسرو فرزندانشان با موسوی هم عقیده اند کشور ما طی این 5 سال اخیر جهان سومی شده یا ...آقای انصاری برای خدا حرف بزن روزی باید نزد اوپاسخ گو باشی...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین