کد خبر: ۹۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۵۲
کاری نکنید که در مقابل 99 درصد دانشجویان قرار بگیرید

نصیحت مهندس موسوی به یک دانشجوی مدعی عضویت در بسیج

ان‌شاءالله بسیج به همان ارزش‌ها و آرمان‌های اول انقلاب برگردد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ما دوباره صنعت نفت را ملی خواهیم کرد و با گردش آزاد اطلاعات، مردم را در جریان همه قراردادها و قیمت‌گذاری نفت خواهیم گذاشت.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهندس موسوی در جمع پرشور دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: «ما به کمک مردم، دولت انتظامی را به دولت خدمتگزار تبدیل خواهیم کرد و نگاه امنیتی را از کشور برخواهیم داشت. ما باید به سمت استقلال دانشگاه‌ها پیش برویم، ستاره‌دار کردن دانشجویان باید حذف شود، تبعیض‌های جنسیتی باید حذف شود و بومی‌گزینی را برخواهم داشت».

وی ادامه داد: «ما در کشور مشکلات و سختی‌هایی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داریم، قشر دانشجو فقط دغدغه مسائل خود را ندارد بلکه مسائل اقتصادی و اقشار مستضعف جامعه نیز برای دانشجو مهم است. من به فرمان 8 ماده‌ای حضرت امام (ره) باز خواهم گشت و یکی از بندهای این فرمان 8 ماده‌ای مربوط به مساله گزینش‌ها است و من تبعیض در گزینش‌ها را در سراسر کشور از میان برخواهم داشت. ما باید به اساتید این کشور احترام بگذاریم، نه آن‌که آنها را بازنشسته کنیم».

میرحسین با بیان اینکه «هم‌چنین ما در راستای اجرای اصل 15 و 19 قانون اساسی اقدام خواهیم کرد»، گفت: «حل مشکل بیکاری دانشجویان ضروری است، بخش عمده‌ای از بداخلاقی‌ها و بدفرهنگی‌ها به مساله بیکاری برمی‌گردد، کسانی که می‌گویند تورم دروغ است، به آمار بانک مرکزی رجوع کنند. کسانی که می‌گویند بیکاری وجود ندارد به همین شهر اردبیل، به خانواده‌ها، به فرشبافان و به کارخانه‌ها رجوع کنند. پاک کردن صورت مساله مشکلی را حل نمی‌کند».

وی تصریح کرد: «25 درصد تورم یعنی از دست دادن یک چهارم قدرت خرید مستضعفان، یعنی کوچک شدن سفره‌های فقرا و کم شدن امنیت، آموزش و سلامت خانواده‌ها. متاسفانه امروز در جهان جزو بدترین کشورها در زمینه تورم هستیم؛ در حالی که بالاترین درآمدهای نفتی را در سال‌های اخیر داشته‌ایم. سیاست های صدقه ای جواب نمی‌دهد».

میرحسین گفت: «ما باید کار و اشتغال ایجاد کنیم و در سیاست‌های خود ثبات داشته باشیم. ما به خود و همه توصیه می‌کنیم که درآمدهای کشور را در جهت برنامه‌های درازمدت و عزت ملت خودمان به کار بگیریم، نه برای خریدن رای مردم. اگر هزینه‌ای کرده و پول خرج می‌کنیم و چیزی به مردم می‌رسانیم باید در ذهن همه این‌طور باشد که این حق مردم است، نه هدیه‌ای به مردم. ما این پول را به ارث نبرده‌ایم و اینها حق مردم است. چرا با این پول‌ها و درآمدها پروژه‌های اساسی و درازمدت اجرا نمی‌کنید؟ و پتروشیمی اردبیل را راه نمی‌اندازید؟ چرا پول‌ها را در جای درست خود مصرف نمی‌کنید»؟

وی گفت: «ما که در دوران قاجار به سر نمی‌بریم، بلکه در قرن بیست و یکم هستیم. ما در دوران برنامه‌ریزی به سر می‌بریم و باید مطابق مصالح درازمدت مردم گام برداریم. ما منابع متعلق به مردم را در خدمت مصالح عمیق و درازمدت مردم به کار خواهیم برد و پول نفت را در خدمت پروژه‌های عظیم، بالا بردن اشتغال و پایین آوردن تورم به کار خواهیم بست. از آزادی اندیشه نخواهیم ترسید و آن را فرصتی برای رشد خواهیم دانست».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در پایان سخنرانی، به زبان ترکی شعارهای «زنده باد ایران»‌ و «زنده باد آذربایجان» را سر داد، اما با وجود تمام شدن وقت سخنرانی، به دلیل اعتراضات بلند فردی که مخالف نظرات مهندس موسوی به نظر می‌رسید، مهندس موسوی گفت: «اجازه دهید نماینده بسیج دانشجویی پرسش خود را مطرح کند. منطق ما قوی است. ما مساله پنهانی نداریم و به سوالات پاسخ خواهیم داد».

سپس آن فرد پرسش خود را از مهندس موسوی اینگونه مطرح کرد: «شما دو بار در بیانیه خود شهادت حضرت زهرا (س) را که نشانه حقانیت شیعه است، رحلت قلمداد کرده‌اید. چرا از ماجرای 95 میلیارد برداشت پول از صندوق کشور و مساله 600 تخلف نسبت به قانون اساسی سخن نمی‌گویید»؟

هر چند اظهارات این دانشجو با اعتراضات شدید دانشجویان حاضر روبه‌رو شد، اما مهندس موسوی در پاسخ اظهار داشت: «من به شما نصیحت می‌کنم کاری نکنید که در مقابل 99 درصد دانشجویان قرار بگیرید. این به نفع شما نیست. شما باید بتوانید صحبت و تعامل کنید و این‌که بخواهید دانشجویان را علیه خود برانگیخته کنید به نفع بسیج و شما نیست. توصیه دیگر من این است که سوالات خود را معطوف به چیزی کنید که همه احساس کنند به قصد اصلاح بوده است، نه به هم ریختن جو. شما مساله دروغی را به من نسبت می‌دهید و از من انتظار شنیدن پاسخ دارید. به بلوچستان نگاه کنید؛ همین تفکرها منجر به رویارویی ملت ما شده است. چرا در جهت نفاق و تفرقه ملت حرکت می‌کنید»؟

وی همچنین با انتقاد از اظهارات این دانشجوی بسیجی درباره مساله مربوط به شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: «در اردبیلی که دوستدار اهل بیت است، مرا که با شال سبز آمده‌ام متهم به ضدیت و مخالفت با اهل بیت و شیعه می‌کنید. آیا این واقعا انصاف است؟ من این‌ها را بسیجی به معنای واقعی نمی‌دانم و ان‌شاءالله بسیج به همان ارزش‌ها و آرمان‌های اول انقلاب برگردد».

بنابر این گزارش، میرحسین قبل از آغاز سخنرانی خود، ابیاتی از اشعار معروف حیدر بابا اثر استاد شهریار را به زبان ترکی خواند که با استقبال دانشجویان حاضر روبرو شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
چه بگویم از این متظاهر خدعه فروش ریاورز تزویرگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
تمام اینهایی که گفتی یعنی احمدی نژاد
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
درود بر موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
درود بر موسوی قهرمان...............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
پس خودتون هم اقرار می کنید که موسوی کم آورد و نتونست جواب اون جوون رو بده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
جهت توجه اقايان وخانمهاي بسيجي بايد به عنوان تذكري مهم به اطلاع برسانم بسيجيان انقدر موجب انضجار مردم گرديده اند كه نمايندگان بالاخص جناب احمدي نژاد براي بدست اوردن اراي انتخاباي بيشتر سعي در مخالفت بارفتار بسيج و بسيجي مكنند .معني بسيج يعني صلح ارامش اقتدار عزت احترام براي هر تفكر هر انسان سالم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
موسوي آدمي خوبي است اما متاسفانه بازيچه دست يك نفر و فرزندانش شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
من از چند طرفدار موسوي سوال كردم آيا اين موسوي را اصلا ميشنا سيد؟ چند ويژگي از او بگوييد تا شايد من هم به او راي بدهم. ولي آنها هيچ اطلاعاتي نداشتند وكور كورانه حمايت ميكردند.!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
این کامنت ارزش دیگه ای نداره فقط می خواهم ببینم نمایش داده می شه یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
درود بر موسوی
یک یا حسین تا میر حسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
0
درود بر سید راستگوی انقلابی مسلمان!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین