کد خبر: ۹۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰

استاندار تهران: انتخابات دهم سالم‌ترین خواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار تهران وظایف بازرسان انتخابات در استان تهران را خطیر و حساس و بازرسی انتخابات را امری دشوار خواند و گفت: «بازرسان باید كاملا هوشیار، آگاه به وظایف مجریان و ناظران انتخابات باشند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مرتضی تمدن در جمع روسای هیات بازرسی استان تهران و مسوولان هیاتهای بازرسی شهرستان‌های استان تهران بر آگاهی كامل بازرسان با آخرین مقررات، قوانین و دستورالعمل‌های انتخابات و اشراف بر آن تاكید كرد و افزود: «بازرسان انتخابات باید مشرف بر تمامی جریانهای انتخابات باشند».

تمدن تصریح كرد: «بخشی از تضمین سلامت انتخابات به سازماندهی دقیق بازرسان در شعب اخذ رای بستگی دارد».

وی شرایط حساس انتخابات در استان تهران را از عوامل سنگین‌تر شدن وظایف بازرسان انتخابات استان به خصوص در شهر تهران برشمرد و با تاكید بر حاكم شدن نظم سازمانی در امر بازرسی یادآور شد: «سطح بازرسی انتخابات در انتخابات پیش رو می‌بایست نسبت به دوره‌های قبلی ارتقاء یابد».

تمدن ضمن تاكید بر دقت در انتخابات بازرسان گفت: «بازرس انتخابات باید فردی شجاع، هوشیار، آگاه به مسائل و جریانها و قوانین انتخابات باشد و خود را در برابر سلامت انتخابات مسوول بداند».

وی سرعت عمل در گزارش بازرسی به مسوولان اجرایی انتخابات را یكی از شاخصهای بازرسان موفق دانست و افزود: «بازرسان انتخابات وظایف محوله خود را بسیار جدی بدانند و آگاه باشند كه یک انتخابات خوب آبروی نظام و كشور است».

تمدن تصریح كرد: «بازرسان در شعب اخذ رای می‌بایست علاوه بر شرایط داخل حوزه اخذ رای محیط پیرامونی آن را نیز بررسی و سریعا گزارش كنند».

استاندار تهران گفت: «پیش‌بینی می‌كنیم انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری سالم‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین انتخابات در تمام ادوار گذشته كشور باشد».

تمدن با ذكر این نكته كه آمادگی در میان مجریان انتخابات از تمامی دوره‌های برگزاری انتخابات در سالهای گذشته بیشتر است، تصریح كرد: «افزایش و ارتقای كمی و كیفی آموزشهای مجریان و ارتقای امكانات برگزاری انتخابات نوید برگزاری یک انتخابات پرشور و بدون هر گونه حاشیه را در تهران می‌دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین