کد خبر: ۹۰۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۲

بیانیه جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران به مناسبت پانزدهم خرداد و رحلت معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب در این بیانیه آمده است: 

«نیمه دوم خردادماه تداعی‌گر خاطره رهبر و معمار بزرگ انقلاب، احیاگر اسلام ناب محمدی و حکیم فرزانه و عارف و سیاستمداری است که نه تنها ایران اسلامی بلکه همه مسلمانان و انسان‌های آزاداندیش و حقیقت‌جوی عالم به نحوی مدیون اندیشه عالمانه و تدبیر روشنگران ایشان هستند. هدف اصلی و حرکت ایشان احیای اسلام و ارزش‌های دینی در جامعه بود. جامعه‌ای که سالیان سال در زیر سلطه و اقتدار صاحب زر و زور قرار داشت».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در واقع انقلاب اسلامی موجد و خالق یک فضای گفتمانی بود، فضایی که در آن عنصر معنویت و دین‌محوری، وجه غالب بود. امام خمینی(ره) توانستند تئوری جدیدی را در مدل مردم‌سالاری دینی تحت عنوان نظریه ولایت فقیه و در قالب نظام جمهوری اسلامی به دنیا معرفی کنند».

این بیانیه می‌افزاید: «جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران ضمن تاکید بر لزوم پاسداشت و تبیین افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و یادآوری دیدگاه حکیمانه ایشان مبنی بر حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات موارد ذیل را جهت تنویر افکار عمومی بیان می‌دارد: 

1- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در بیستمین سالگرد عروج ملکوتی رهبر فقید انقلاب ضمن تجدید میثاق با آرمان‌ها و اهداف امام راحل، پاسداری از تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) که در قالب میراث بزرگ و گرانسنگ با تکیه بر معنویت، آزادی و عدالت و پیشرفت در تاریخ ملت ایران ماندگار شده را وظیفه اساسی خود دانسته و بر آن تاکید می‌ورزد.

2- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با ابراز نگرانی از هرگونه انحراف از اندیشه های امام خمینی(ره) در حوزه های دینی، سیاسی و فرهنگی، سه مقوله تحجر، سکولاریسم و التقاط را از آفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته و تاکید دارد که رسانه‌های جمعی و مراکز پژوهشی و دانشگاهی و اندیشمندان، حوزه‌های علمیه اسلام ناب محمدی را از منظر امام خمینی(ره) تبیین و ارایه دهند.

3- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران بر این باور است که امام خمینی(ره) در عرصه داخلی وجود پیوند عمیق دموکراسی و دینداری را اثبات کرد و در عرصه خارجی نیز به نفی نظام سلطه جهانی پرداخت. در وضعیت فعلی نیز اهداف و آرمان‌های ایشان قوام‌بخش وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

4- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید و آشنایی با افکار و اندیشه‌های امام راحل را لازمه پویایی و بالندگی جامعه می‌داند و تاکید دارد که انتقال این ارزش‌های ماندگار از طریق نهادهای دینی و آموزشی یعنی حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی با ابزارهای مختلف فرهنگی(رسانه ملی- مطبوعات) به شکل جدی‌تری مورد اهتمام قرار گیرد.

5- دانشگاه به تعبیر آن پیر فرزانه مبداء همه تحولات است. جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران وظیفه خود می‌داند ضمن اهتمام به این امر مهم در راستای بهسازی، تقویت و تحکیم این الگو اهتمام نماید.

6- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران بر این باور است، اگر همه جریانات سیاسی رای ملت را مثل تعبیر حضرت امام(ره) که فرمود«میزان رای ملت است»، نصب‌العین برنامه‌های خویش قرار دهند و براساس آن با منتخبین خود تعامل داشته باشند بستر لازم برای مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم فراهم خواهد شد».

در پایان این بیانیه آمده است: «جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران ضمن بیعت مجدد با آرمان های امام(ره) سیره ایشان را بهترین الگو برای جامعه دانسته و از آحاد مردم برای حضور در مراسم بیستمین سالگرد رحلت معمار بزرگ انقلاب دعوت می‌کند».
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین