کد خبر: ۹۰۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳

کابوس تلخ سیب‌زمینی همچنان در خواب اسکندری!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که وزیر کشاورزی هنوز درگیر بحث جنجالی توزیع سیب‌زمینی رایگان و توجیه غیر انتخاباتی بودن این اقدام است، عدم توزیع سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران در یک هفته گذشته بار دیگر کابوس تلخ سیب‌زمینی را به خواب اسکندری آورد!

به گزارش گروه اقتصادی آفتاب، محمدرضا اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان آنکه میادین میوه و تره بار از ابتدای هفته جاری از توزیع سیب زمینی خودداری کرده‌اند، اظهار داشت: «به اعتقاد ما این اقدام عمدی و نوعی بداخلاقی انتخاباتی است».

اسکندری با بیان آنکه هم اکنون بیش از 100 هزار تن سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان در انبارهای سازمان مرکزی تعاون روستایی موجود است، افزود: «عدم توزیع ناگهانی سیب‌زمینی در میادین با توجه به موجودی این محصول در انبارها، اقدامی توجیه‌ناپذیر و با هدف ایجاد اختلال در بازار است».

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاثیر توزیع نشدن سیب‌زمینی در میادین بر روی افزایش قیمت این محصول در سطح مغازه‌ها، گفت: «نیاز روزانه سیب زمینی در تهران 400 تا 500 تن است در حالی که با موجودی این محصول در انبارها، می‌توان روزانه یکهزار تن سیب‌زمینی در بازار عرضه کرد».

اسکندری سازمان میادین میوه و تره بار را به سوء استفاده انتخاباتی از موضوع سیب زمینی متهم کرد و افزود: «مدیرعامل این سازمان به عنوان رییس ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها فعالیت می‌کند».

وزیر جهاد کشاورزی در پایان از برنامه ریزی سازمان مرکزی تعاون روستایی برای عرضه روزانه یکهزار تن سیب‌زمینی در تهران خبر داد و گفت: «توزیع این میزان سیب زمینی از امروز آغاز شده است».

گفتنی است محمدرضا اسکندری، یکی از پرحاشیه‌ترین وزرای دولت نهم است که یک‌بار از زیر تیغ استیضاح نجات یافت و یک یار دیگر هم با فشارهای فراوان پیدا و پنهان، طرح اتیضاح دوباره او مسکوت ماند. عملکرد ناموفق اسکندری در چهارسال گذشته، اعتراضات فراوانی را از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه کشاورزی موجب شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین