کد خبر: ۹۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۱
در حرم مطهر حضرت امام مطرح شد:

هاشمی: آخرین اقدامات ضد انقلاب امنیتی کردن فضای انتخابات است

شورای نگهبان در صیانت از آرا مصمم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌مجلس خبرگان رهبری گفت: «از آخرین اقدامات ضد انقلاب امنیتی کردن فضای انتخابات است که حادثه زاهدان و همچنین بمب‌گذاری در هواپیمای هواز ـ‌ تهران از نمونه‌های این توطئه‌ها است».

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که به مناسبت سالگرد حضرت امام(ره) در مرقد مطهر حضرت امام (ره) با بیان برخی ویژگی های بنیانگذار کبیر انقلاب اظهار داشت: «امروز نام امام خمینی برای همه مردم دنیا نام آشنایی است. افکار، ایده‌ها و رفتار امام برای بسیاری از انسان‌ها الگو است که این امر مایه افتخار ایران و اسلام است».

وی افزود: «مسلماً وجود امام راحل در این قطعه از تاریخ یک هدیه الهی است که خداوند از طریق ایرانی‌ها و مکتب اهل‌بیت به دنیا عرضه کرد».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شخصیت ممتاز امام در عالم سیاست و ویژگی‌های بارز وی در ابعاد انسانی را سرشار از نگاه هوشمندانه ارزیابی کرد و گفت: «امام به لحاظ هوش و استعداد بالای خود در همه علوم انسانی در سطح بالا و در فلسفه، فیلسوفی بسیار عمیق و در عرفان صاحب موقعیت شناختی بسیار بالا بود و عرفان اسلامی و خداشناسی را از قرآن درک کرده بود و شخصیت و ابعاد نظری وی برای شاگردانش بسیار آموزنده بود».

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: «یکی دیگر از ویژگی‌های امام (ره) ارتباط زیاد ایشان با مردم بود که این ارتباط فقط به عنوان یک تاکتیک سیاسی نبود بلکه ایمان وعقیده‌ای در وی وجود داشت که مردم را صاحب حکومت، کشور و صاحب حق دخالت در سرنوشت خود می‌دانستند وعمیقاَ فکر می‌کردند که اسلام تحقق حکومت اسلامی را بدون مردم نمی‌پذیرد».

وی ادامه داد: «امام قاطعانه معتقد بودند که بدون حضور وسیع مردم مبارزه به پیروزی نمی‌رسد و ایشان حضور مردم را راه رهایی بیان می‌کردند و همواره بر اصل حضور مردم در میدان تأکید داشتند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد وگفت: «ما در آستانه انتخاباتی هستیم که درست بر محور نظرات امام و ادامه انقلاب، مسوولیت بزرگی داریم».

وی با بیان اینکه چند مرحله عظیم انتخابات به خوبی پشت سر گذاشته شده اظهار داشت: «اول اینکه با حضور انسان‌هایی که صلاحیت آنها در شورای نگهبان تائید شده میدان برای رقابت آماده است».

هاشمی رفسنجانی همچنین با تاکید بر اینکه من نمی‌خواهم روی فرد خاصی تکیه کنم، اضافه کرد: «تاکید من در اصل مساله یعنی انتخابات است».

وی برنامه‌های چند روز اخیر صدا وسیما را در جریان انتخاباتی آگاهانه موثر ارزیابی کرد وگفت: «صدا و سیما بابرنامه‌های انتخاباتی خود مردم را در جریان افکار و برنامه‌های نامزدها قرار می‌دهد و بدین‌ترتیب مردم کورکورانه رای نخواهند داد».

هاشمی رفسنجانی موج حضور مردم در صحنه انتخابات و جدیت نامزدها را در طرح برنامه‌هایشان کاملاَ محسوس ارزیابی کرد و گفت: «تحقیقاَ دشمنان انقلاب چه درداخل کشور و چه در خارج از کشور راضی نیستند که انتخابات پرشور باشد و به صور مختلف در این راستا تلاش می‌کنند».

وی یادآور شد: «از آخرین اقدامات ضد انقلاب امنیتی کردن فضای انتخابات است که حادثه زاهدان و همچنین بمب‌گذاری در هواپیمای هواز ـ‌ تهران از نمونه‌های این توطئه‌ها است. تلفن‌ها و تهدید‌ها مبنی بر بمب‌گذاری در برخی از اماکن نیز از دیگر اقداماتی است که رسانه‌های استکبار جهانی به رخ مردم ما می‌کشند تا مردم را دلسرد کنند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از افراد نیز در داخل کشور مایل نیستند که این انتخابات پرشور برگزار شود، اظهار داشت: «بحمدالله همه مسوولان، مقام معظم رهبری، دولت، مجلس، علما و مراجع همگی نظرشان بر این است که مردم باید در انتخابات حضور یابند».

وی همچنین عدم شرکت در این انتخابات را به مثابه گناه کبیره از سوی یکی از مراجع عنوان شده است را از حرف‌های مهم دیگر دانست که در گذشته سابقه نداشت.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: «موضوع دیگری که از سوی ضد انقلاب برای دلسرد کردن مردم مطرح می‌شود این است حال که مردم آرای خود را به صندوق می‌ریزند معلوم نیست نام چه کسی از صندوق بیرون خواهد آمد وچه تضمینی در این خصوص وجود دارد».

وی با تاکید بر اینکه این حرف‌ها حرف‌های ضد انقلاب است یادآور شد: «خبری از داخل شورای نگهبان به ما رسیده که این شورا این بار مصمم است که آرای مردم را با جدیت و دقت حفظ کند و بر سر این موضوع نیز ایستاده است».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به درخواست وزارت کشور از شورای نگهبان برای افزایش تعداد صندوق‌های سیار اظهار داشت: «شورای نگهبان حاضر به تصویب این خواسته وزارت کشور نشد. چرا که افزایش صندوق‌ها می‌تواند نگرانی‌هایی ایجاد کند».

وی خاطر نشان کرد: «از طرف دیگر نیز همه کاندیداها حق دارند که بر سر هر صندوق نماینده‌ای برای پیگیری تمام مراحل اخذ و شمارش آرا داشته باشند،این اقدامی قانونی است که کسی هم مانع آن نمی شود».

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: «مجمع تشخیص مصلحت نظام نیزبر اساس وظیفه نظارتی که از سوی رهبر انقلاب به آن واگذار شده کاملاً در جریان است، کلیات کار را پی‌گیری می‌کند هرجا که ببیند ممکن است رخنه‌ای برای آسیب به آرای مردم رخ دهد حاضر خواهد بود».

وی با تاکید براینکه مردم نباید تحت تأثیر وسوسه‌های ضدانقلاب قرار بگیرند افزود: «مسلما با پیش بینی‌هایی صورت گرفته آنچه که مردم در صندوق می‌ریزند از آن بیرون خواهد آمد و خواسته مردم در روز 23 خرداداعلام خواهد شد».

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: «آنچه که امروز می‌بینیم آن‌گونه است که امام می‌خواستند و اکنون در محضر روح ملکوتی امام بشارت می‌دهیم که راه ایشان با قوت ادامه دارد و اعتبار، عظمت و اقتدار کشور ما فقط و فقط از ناحیه احترام به مردم و تسلیم شدن در برابر خواسته مردم قابل تحقق است» .

وی در پایان تاکید کرد: «امیدواریم در سایه این انتخابات و در سایه آرای هوشمند ملت نیرومندتر از گذشته در خدمت به اسلام و مسلمین باشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین