کد خبر: ۹۰۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۵

سخنگوی دفتر ارتباطات مردمی رضایی: اگر اتهامی ثابت نشود حداقل 6 ماه زندان دارد

سخنان احمدی‌نژاد از نظر حقوقی و قضایی جرم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی دفتر ارتباطات مردمی محسن رضایی یکی از مصادیق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند که "کاندیداها نباید برای اثبات خود به نفی دیگران بپردازند"، را صحبت‌های شب گذشته احمدی‌نژاد عنوان کرد.

حجت‌الاسلام مسلم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، مناظره شب گذشته احمدی‌نژاد با موسوی را بیشتر شبیه به یک جلسه اتهام عنوان کرد و گفت: «این مناظره بیشتر شبیه یک جلسه تفهیم اتهام از سوی رئیس جمهور به متهمانی بود که در آن جلسه حضور نداشتند و نمی‌توانستند از حق خود دفاع کنند».

وی با اعتقاد بر اینکه در این جلسه مهندس موسوی و احمدی‌نژاد باید برنامه چهار سال آینده خود را مطرح می‌کردند و نسبت به سوالات و ابهاماتی که بر عملکرد چهار ساله احمدی‌نژاد وجود داشت، می‌پرداختند، گفت: «متاسفانه ملت شب گذشته شاهد سخنانی از سوی رئیس جمهور بودند که از نظر حقوقی و قضایی جرم است».

سلیمانی گفت: «از نظر حقوقی تا کسی جرمش در دادگاه محرز نشده باشد هیچ کس حق ندارد در رسانه‌ها علیه او حرف بزند و او را مفسد بخواند».

سخنگوی دفتر ارتباطات مردمی رضایی گفت: «اگر احمدی‌نژاد حقیقتاً اطلاعاتی در این زمینه داشت چرا از همان ابتدایی که بر سر کار آمد این اطلاعات را در اختیار قوه قضاییه قرار نداد تا این قوه با بررسی کارشناسی خود متهمین را احضار کرده و نسبت به عملکرد آنها تحقیق و تفحص کند تا کاملا مشخص شود چه کسی مجرم است و جرم او چیست».

سلیمانی اضافه کرد: «حتی کسی که در دادگاه‌ها محکوم می‌شود هیچ کس حق ندارد در رسانه‌های عمومی نام وی را فاش کند مگر جرم خاصی که حاکم شرع تشخیص دهد و مجازات مجرم به اطلاع مردم برسد».

وی عملکرد شب گذشته احمدی‌نژاد را خلاف اخلاق توصیف کرد و گفت: «کاندیداها باید در مناظره‌ها برنامه‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند؛ و مطرح کنند که چه برنامه‌هایی برای پایین آوردن تورم در کشور دارند متاسفانه در این جلسه ملت شاهد ارائه یک برنامه مدون از سوی آقای احمدی‌نژاد نبودند».

سلیمانی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و این گفته ایشان که «کاندیداها نباید برای اثبات خود دیگران را نفی کنند»، ادامه داد: «متاسفانه کم نیستند افرادی که در گذشته و حال همیشه برای اثبات خود سایرین را نفی می‌کنند و به این شکل می‌خواهند برای خود محبوبیت کسب کنند».

وی افزود: «با توجه به مناظره شب گذشته و اینکه آقای احمدی‌نژاد اسامی خیلی‌ها را عنوان و آنها را متهم کرد، به نظر می‌رسد که یکی از مصادیق اصلی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری احمدی‌نژاد است که ایشان با فاصله زمانی کمتر از یک روز در این زمینه صحبت کردند».

سخنگوی دفتر ارتباطات مردمی محسن رضایی گفت: «طبق قانون هر اتهامی که به فردی وارد می‌کنند اگر آن اتهام ثابت نشود، حداقل شش ماه زندان دارد که البته اگر این اتهامات از سوی رسانه‌ها مطرح شود تشویش اذهان عمومی است و جرم آن سنگین‌تر است و حاکم شرع بر این اساس مجازات سنگین‌تری را صادر می‌کند».

سلیمانی با اظهار تاسف از اینکه موجی در کشور از رهبر انقلاب به نفع خود استفاده می‌کند، گفت: «ایشان بارها فرمودند «من یک رای بیشتر ندارم و هیچ کس هم از آن مطلع نیست» و لذا مصادره کردن رهبری از سوی یک جریان خاص به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست».

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر این نکته که رفتار احمدی‌نژاد از نظر اخلاقی در مناظره شب گذشته درست نبود، گفت: «اصول اخلاقی دین ما می‌گوید در امور شخصی حتی اگر عیب و ایرادی را از کسی می‌بینید آن را کتمان کنید و در امور سیاسی و اجرایی می‌گوید که مجرمان باید به مجازات خود برسند اما این افشاگری با هیچ یک از اصول اخلاقی ما سازگار نبود مگر آنکه رئیس جمهور به دنبال اثبات حرف‌های خود باشد».

وی گفت: «احمدی‌نژاد چرا در این چهار سال سکوت کرد و علیرغم اینکه بارها عنوان کرد اسامی مفسدین اقتصادی را در دست دارد چرا نامی از آنها نبرد».

سخنگوی دفتر ارتباطات مردمی رضایی در پایان سخنانش پرسید: «آیا آقای احمدی‌نژاد در این چهار سال این اسامی را با مستندات خود در اختیار قوه قضاییه قرار داد و پیگیری نشد؟ یا آنها را برای شبی مثل دیشب گذاشته بود که اگر چنین بود نشان می‌دهد مسیر راه او متفاوت از آن چیزی است که فکر می‌شود».







بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین