کد خبر: ۹۰۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱

واکنش‌های بین المللی به سخنرانی اوباما در مصر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبران بین المللی، سخنرانی رییس‌جمهور آمریکا «باراک اوباما» را در رابطه با روابط [آمریکا] و دنیای اسلام ستودند و از آن به عنوان گشودن «صفحه‌ای جدید» یاد کردند. این در حالی است که مخالفان اصلی آمریکا، خواهان آن شدند که واشنگتن به جای حرف زدن، عمل کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، مخالفان آمریکا پس از سخنرانی مهم اوباما در مصر، نسبت به درخواست‌های وی مبنی بر شکل‌گیری «آغازی جدید» و پایان بخشیدن به «چرخه بدگمانی و ناسازگاری»، ابراز تردید کردند. [+]

«بان کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد، ابراز امیدواری کرد این سخنرانی بتواند «اثری مثبت» بر فرآیند صلح خاورمیانه بگذارد.

«خاویر سولانا»، مسئول سیاست‌‌های خارجی اتحادیه اروپا، سخنرانی اوباما را ستود و آن را «مهم» توصیف کرد. وی گفت: این سخنرانی «بدون شک، برگی جدید در روابط دنیای اسلام و اعراب خواهد گشود».
ّ
اسرائیل، متحد مهم آمریکا در منطقه، ابراز امیدواری کرد «سخنرانی مهم» اوباما، به مصالحه میان عرب‌ها و اسرائیلی‌ها منجر شود.

رهبران حماس نیز محتاطانه از سخنرانی اوباما استقبال کردند اما از رییس‌جمهور آمریکا خواستند، سخنانش با عمل همراه باشد. اوباما در بخشی از سخنرانی خود از حماس خواسته بود، حق اسرائیل در بقا را به رسمیت بشناسد.

در همین حال، حزب‌الله لبنان در واکنش به سخنرانی اوباما در قاهره گفت، این سخنرانی «هیچ تغییری حقیقی» را در سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه ارائه نکرد.

عراق، از سخنرانی اوباما استقبال کرد و گفت این سخنرانی می‌‌تواند در مبارزه با افراطی‌گری، کمک‌ساز باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین