کد خبر: ۹۰۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۹

کروبی: هفته آینده وزیر زن کابینه خود را معرفی می‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در شهر زاهدان، در جمع خبرنگاران محلی و ملی حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، کروبی در ابتدای سخنان خود با اشاره به محدودیت زمانی گفت: «قصد داشتیم که امروز در نماز جمعه شهر زاهدان شرکت کنیم اما متاسفانه به خاطر محدودیت وقت و پرواز هواپیما نتوانستیم در این برنامه و یکی، دو برنامه دیگری که برایم در نظر گرفته شده بود، حضور یابم».

مهدی کروبی در ادامه با قدردانی از استقبال و تلاش‌های مردم خونگرم زاهدان خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: «امیدوارم در این پنج روز باقی مانده تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شرایط حساس کنونی را درک کنید و برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از همه تلاش‌های خود استفاده کنید».

وی افزود: «بهترین کمک به توسعه و پیشرفت، حقوق شهروندی، اعتقادات مذهبی، عزت و شرف کشور در داخل و خارج کشور، حضور پرشور در انتخابات است».

رئیس مجلس اصلاحات در ادامه افزود: «قطعا اگر انتخابات پرشور نباشد، همه این مواردی که برشمردم، از حقوق شهروندی، رونق اقتصادی، تا جایگاه کشور در جهان آسیب جدی خواهد دید».

کروبی تاکید کرد: «جریانی به دنبال این است که انتخابات سرد و بی رونق برگزار شود اما شما هستید که باید رئیس جمهور آینده و سرنوشت خود را رقم بزنید».

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به سوالی درخصوص دیدار وی با بزرگان منطقه زاهدان از جمله دیدار با مولانا عبدالحمید، آیت الله سلیمانی و همچنین نظر کروبی در خصوص حوادث اخیر زاهدان گفت: «سفر ما به زاهدان گرچه بسیار کوتاه بود، اما بسیار مثمرثمر و پربرکت بود. هم توفیق حضور در گلزار شهدای گمنام را داشتیم و هم دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان داشتیم که در این دیدار درخصوص حوادث متاثر کننده اخیر در شهر زاهدان صحبت‌هایی کردیم که هم اصل ماجرا و هم ادامه آن با تدبیر مسئولان و همراهی مردم این مشکلات تمام شد و قرار است که نشستی مشترک بین علمای تشیع و اهل سنت برای محکومیت این حادثه تشکیل شود».

مهدی کروبی گفت: «در دیدار مولانا عبدالحمید نیز بسیاری از روحانیون ارشد اهل سنت نیز حضور داشتند، درخصوص این حوادث صحبت شد که همگی اصرار بر این موضوع داشتند که باید سریعا این مشکلات جمع شود».

کروبی با بیان اینکه هر دو طرف در پی این هستند که این حوادث کنترل شود و اجازه ندهند دامنه یابد، گفت: «امیدواریم که شاهد رخ دادن اتفاقات مشابه نباشیم. ما معتقد بودیم که این حوادث در آستانه انتخابات یک توطئه است و بزرگان استان نیز همین نظر را داشتند و قصدشان جلوگیری از تاثیر گذاشتن این حوادث بر انتخابات را دارد».

کروبی در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به سخنان یکی از حاضران در جمع گفت: «خود را وامدار مردم می‌دانم و هیچ طمعی به این دنیا ندارم، جز آنکه باقیمانده عمر را نیز به این مردم خدمت کنم».

مهدی کروبی در پاسخ به سئوالی درخصوص حضور زنان و اقوام در کابینه احتمالی اش گفت: «اعتقاد به حضور گسترده تر زنان در عرصه‌های اجرایی دارم و این حضور گسترده‌تر را موجب پیشرفت بیشتر جامعه و کشور می‌دانم. آنهایی که من را می‌شناسند که در ادوار مجلس نیز همواره حامی حقوق زنان بوده‌ام».

وی با بیان اینکه هنوز برای برخی مردان و خود زنان حضور آنان در عرصه‌های اجرایی به باور تبدیل نشده است، گفت: «قطعا در این هفته چند وزیر را معرفی خواهم کرد از جمله یک وزیر زن. علاوه بر آن حتما برای پست وزارت از اقوام استفاده خواهم کرد، به گونه‌ای که همه حضور احساس حضور در کابینه را داشته باشند».

کروبی گفت: «دوره‌هایی را داشتیم که نیمی از کابینه متعلق به یک استان بوده است و تلاش من این است که چنین روندی پایان بخشیده شود».

مهدی کروبی همچنین درخصوص حمایت از اقلیت‌ها گفت: «همواره مدافع حقوق مردم از جمله اقلیت‌ها بوده‌ام و تاکید داشته ام که باید همیشه طبق قانون با مجرمین حتی اگر اقلیت باشند برخورد شود».

وی گفت: «هنوز ارتباط من با نمایندگان اقلیت دور اول نیز حفظ کرده‌ام و حتی نمایندگان ادوار کلیمی، مسیحی، زرتشتی از من در این انتخابات حمایت کرده‌اند که این خود حتما با تکیه بر یک سابقه بوده است».

کروبی تاکید کرد: «در دولت من حتما متوجه خواهید شد که حضور اهل سنت گسترده از قبل خواهد شد».

وی در پایان سخنان خود درخصوص حقوق شهروندی و آزادی رسانه نیز گفت: «اگر با رای شما مردم مسئول شدم، فضا را به گونه‌ای مدیریت می‌کنم که حتی روزنامه خود من نیز بتواند از خود من انتقاد کند. دولت باید پاسخگو باشد و فضایی را ایجاد خواهم کرد که ارتباطم با مردم به گونه‌ای نهادینه شود که حتی به الگویی تبدیل شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین