کد خبر: ۹۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

جنتی این بار هم از توسل و روزه‌داری برخی در آستانه انتخابات خبر داد

سلامت انتخابات را تضمین می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه دوستیها در نظام ارزان به دست نیامده است بر ضرورت رعایت برادری، شرع و اخلاق در رقابت انتخاباتی تاکید کرد و گفت: «من سلامت انتخابات را تضمین می‌کنم».

آیت الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به ایام انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «دشمنان که همواره سعی کرده اند با پایین آوردن مشارکت مردم در انتخابات مشروعیت نظام را زیر سئوال ببرند باز هم به دنبال چنین کاری هستند، اما مردم ما هوشیارند».

وی با بیان اینکه انتخابات جزئی از هدف کلی دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: «مردم باید با شرکت گسترده در انتخابات چشم دشمن را کور کنند».

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تلاش دشمن برای القای ناسالم بودن انتخابات گفت: «من به شما قول می‌دهم و صحت انتخابات را تضمین می‌کنم».

خطیب نماز جمعه امروز تهران ادامه داد: «شورای نگهبان در انتخابات به عنوان یک وظیفه الهی کار می‌کند و در 30 سال گذشته نیز هر جا ابهامی بر صحت انتخابات مطرح شده، ورود کرده و صحت انتخابات را تضمین کرده است».

آیت الله جنتی تاکید کرد: «ناراحتی دشمن هم از این است که شورای نگهبان تحت تاثیر کسی قرار نمی‌گیرد و سفارشی هم کار نمی‌کند».

وی به نقشه دشمن برای آنکه انتخابات را به وسیله‌ای برای تنش و تفرقه در ایران تبدیل کند، اشاره کرد و گفت: «ما دست پرورده مکتب امام (ره) و تحت هدایت رهبر معظم انقلاب هستیم و باید شرع، احکام اسلام، اخلاق و قانون را در انتخابات حاکم کنیم».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اسلام برای همه کارها راه نشان داده است، گفت: «اگر اسلام می‌گوید با هم برادرانه برخورد کنید و دشمنی ایجاد نکنید، شامل انتخابات نیز می‌شود و من به همه کسانی که در انتخابات سهمی دارند توصیه می‌کنم که به این موضوع توجه کنند».

وی با بیان اینکه دوستیها در نظام ارزان به دست نیامده است، گفت: «توصیه می‌کنیم که ای برادر و ای خواهر در انتخابات خدا را فراموش نکنید و برادریها را برهم نزنید».

آیت الله جنتی گفت: «در نهایت نتیجه انتخابات به نفع یک نفر می‌شود و این طور نیست که همه کارها به دست ما باشد. کار به دست خداست و هر چه او بخواهد صورت خواهد گرفت، ما باید این را باور کنیم».

وی افزود: «در گذشته چه در انتخابات و چه در غیر انتخابات کاری را که خیلی‌ها تصور آن را نیز نمی‌کردند خداوند صورت داد پس باید حسابمان را با خدا صاف کنیم و برویم دعا کنیم».

دبیر شورای نگهبان گفت: «من خبر دارم که عده‌ای دارند توسل می‌کنند، مشهد می‌روند، زیارت عاشورا می‌خوانند و روزه می‌گیرند، توکلمان به غیر خدا نباشد، از خدا بخواهیم آنچه را خیر اسلام و مسلمین است، مقدر کند».

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور اوباما در کشورهای اسلامی و سخنرانیهای وی در منطقه اشاره کرد و گفت: «اوباما چراغ سبزهایی را نشان می‌دهد و اعتراف می‌کند در 28 مرداد آمریکا دخالت کرده و یک حکومت دموکراتیک را سرنگون کرده است و البته به گروگان گیری آمریکاییها در ایران نیز اشاره می‌کند و تاکید دارد که می‌خواهد تغییر در روابط رخ دهد».

وی در این راستا به اعتراف اوباما به حق ایران در دستیابی به انرژی هسته ای نیز تاکید کرد و خطاب به اوباما گفت: «اینها می‌تواند مصادیق تغییر باشد اما یکی از مسائل اصلی ما مسئله اسرائیل است و شما باید بگویید که می‌خواهید با جنایات اسرائیل چه کنید، آیا همچنان می‌خواهید به حمایت خود ادامه دهید».

امام جمعه موقت تهران خطاب به اوباما افزود: «آیا می‌خواهید همچنان با موضوع دموکراسی دوگانه عمل کنید، چرا در انتخابات لبنان دخالت می‌کنید و به این کشور پول می‌فرستید تا انتخاباتش به سود مقاصد آمریکا تمام شود»؟

آیت الله جنتی خطاب به رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «تو هر وقت گفتی صابون و دهانت کف کرد بدان اگر بگویی تغییر نفرت مردم برطرف می‌شود».

وی همچنین از افزایش نیروهای بیگانه در افغانستان و عدم خروج آمریکا از عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: «امیدواریم کم کم آمریکاییها سر عقل بیایند و به حرفهای ما گوش بدهند».

دبیر شورای نگهبان همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشت و بر ضرورت توجه مردم و مسئولان به وصیت نامه سیاسی و اخلاقی ایشان تاکید کرد.

آیت الله جنتی گفت: «70 میلیون جمعیت امروز کشور و نسلهای بعدی وصی امام خمینی (ره) هستند و اگر به وصیتنامه ایشان عمل نشود ایران و اسلام ضرر می‌کنند».

وی به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: «اگر امام (ره) از عملکرد ما راضی باشد خدا هم راضی است و اگر امام راضی نباشد خدا هم راضی نخواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین