کد خبر: ۹۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۳:۲۳
این طور برخورد با به اصطلاح فاسدها رد گم کردن است

موسوی: آمده‌ام ایران را از دروغ و پرونده‌سازی نجات دهم

از این همه تحجر جان به لب شده‌ایم/ حساب میلیاردها تومان پول گمشده را مشخص می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی گفت: «ما آمده‌ایم از این‌که عده‌ای مردم ما را ساده فرض کنند و هاله‌های نیز گرد‌آگرد خود ببینند کشور خود را نجات دهیم، ما به‌دنبال هاله سبز نیستیم بلکه به دنبال لباس تقوا هستیم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، وی در جمع چند هزار نفری مردم خراسان شمالی در مجموعه ورزشی شهید حسن علیدوخت شهرستان بجنورد با اشاره به جمعیت کثیر گرد‌آمده در سالن ورزشی و بیرون از آن اظهار کرد: «ما همه در اینجا جمع شده‌ایم برای آنکه از دروغ خسته‌ شده‌ایم. ما آمده‌ایم ایران را از دروغ نجات دهیم ما آمده‌ایم ایران را از دست پرونده‌سازها نجات دهیم. ما آمده‌ایم کشور را از دست کسانی که خود را عقل‌کل می‌دانند نجات دهیم. ما از این همه تحجر جان به لب شده‌ایم و آمده‌ایم کشور را از دست متحجران نجات دهیم. ما آمده‌ایم دانشجویان را از دست کسانی که بخشی آنها را ستاره‌دار می‌کنند و فضا را برای آنها می‌بندند نجات دهیم».

وی افزود: «مردم ما از ریخت‌وپاش‌های بی‌حساب و کتاب از بیت‌المال خسته شده‌اند و ما برای نجات بیت‌المال و نجات مردم از کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند به صحنه آمده‌ایم. ما برای رهایی کشور از دست کسانی که افتخارشان گریز از قانون و مخالفت با قانون است آمده‌ایم. ما آمده‌ایم به سوی وضعی حرکت کنیم که در آن توازن داشته باشیم و اول کشور خود را اداره کنیم بعد به مدیریت جهان فکر کنیم».

میر حسین گفت: «ما آمده‌ایم بگوییم که به‌دنبال راستگویی و خدمت به مردم هستیم. ما به دنبال کسانی هستیم که با عقل جمعی و به کمک همه مردم بتوانند مشکلات کشور را حل کنند. ما می‌خواهیم اشتغال در جامعه ایجاد کنیم و به دنبال اقتصاد صدقه‌ای نیستیم. ما آمده‌ایم بگوییم حتی اگر یک ریال هم از سوی دولت به مردم داده می‌شود این حق مردم است نه هدیه دولت. ما می‌خواهیم بگوییم اگر این حق مردم است چرا این حق را نگه داشته‌اید و شب انتخابات به آنها می‌دهید؟ ما آمده‌ایم اظهار کنیم که به‌دنبال صداقت با مردم هستیم و نه دروغ».

وی ادامه داد: «این نظام، حکومت، بیت‌المال و این کشور مال مردم است. ما آمده‌ایم حساب میلیارد‌ها تومان پول گمشده را روشن کنیم. ما از عوام‌فریبی خسته شده‌ایم و آمده‌ایم به کسانی که به دیگران می‌گویند شما پول‌های تبلیغات خود را از کجا آورده‌اید، بگوییم این‌که بیلبوردهای شما کل کشور را پوشانده است و از صدا‌وسیما، وزارتخانه‌ها و پول‌هایی که معلوم نیست از کجا آمده استفاده می‌کنید، باید این‌ها را روشن کنید».

میر حسین گفت: «ما می‌خواهیم بگوییم آن کس که حرف از عدالت می‌زند ولی وزیر چندصد میلیارد‌ تومانی برسر کار می‌گذارد درست نمی‌گوید. سوال ما از دولت این است که چرا از جوانان و مردم استفاده نمی‌کنید و برخلاف هنجارهای اول انقلاب کسانی را روی کار می‌آورید که مردم به آنها مشکوک هستند»؟

میرحسین افزود: «ما یک سوال ساده داریم و آن این است که آیا این تراول چک‌ها را به ارث برده‌اید و اگر نه، از کجا آورده‌اید که این‌طور بین مردم پخش می‌کنید. اگر اینها مال مردم است چرا به‌درستی بین همه پخش نمی‌کنید و اگر مال شماست بگویید از کجا این همه پول آورده‌اید و بر اساس کدام قانون و مصوبه این‌ همه ریخت‌وپاش انجام می‌دهید، پس تکلیف آن پروژه‌های بزرگ و طرح‌های دراز‌ مدت و برنامه‌هایی که باید مشکلات مردم را حل کند چه شد»؟

وی ادامه داد: «همه ملت ما به تنگ آمده‌اند از این‌که با افرادی روبه‌رو شوند که آبروی ما را در جهان می‌برند و ایرانیت و احساسات ملی ما را تحقیر می‌کنند. مردم ما می‌خواهند به عزت و عظمت خود و ایران با پیشرفت برگردند، ایران پیشرفته با کمک دانشجویان و با عقل جمعی امکان‌پذیر است. اشتغال وسیع و دائم می‌تواند کشور را نجات دهد نه برگشت به سیاست‌های دوران قاجار».

میرحسین اظهار کرد: «تمام شوراهایی که می‌تواند قدرت را مشروط و کنترل کنند از بین برده‌اید و آیا در چنین شرایطی می‌توانید بحث از این کنید که کارهای ما در جهت قانون و شرع است یا این‌که حذف این دستگاه‌ها برای آن است که خودمان مثل دویست سال پیش دست در خزانه کنیم و طبق منافع شخصی خود پول پخش کنیم؟ از دوران حاج میرزا آقاسی تا الان زمان زیادی گذشته است».

وی به فلسفه وجود بخش قضایی در کشورهای جهان اشاره کرد و تصریح کرد: «وقتی قوه قضاییه کسی را محکوم می‌کند به این معناست که بقیه جامعه بری هستند. حکومتی که بخواهد همه را از اول تا الان محکوم کند و فاسد بخواند، یا درک درستی از وظایف قوه قضاییه ندارد یا این‌که می‌خواهد این نهاد مهم را قربانی کند. اگر این‌طور نبود 4 سال داد و فریاد درباره این‌که مدیریت کشور فاسد است نمی‌شنیدیم. پس کو آن فاسد‌ها ؟ آیا این‌طور برخورد کردن رد گم‌کردن نیست؟ فساد واقعی این است که حق مردم را با بهانه‌های مختلف عقب بیندازیم و آنها را به بهانه دادن چند مصوبه وادار کنیم که به دنبال ماشین ما بدوند».

وی ادامه داد: «هر پروژه و طرحی باید طبق قانون تا اردیبهشت ماه در تهران تخصیص داده شود، نه این‌که برای گرفتن نامه‌ها و برای این‌که در یک نشست و برخاست 200 مصوبه که حتی یکی از آنها هم به نتیجه نمی‌رسد به این‌جا و آن‌جا برویم و مردم را به دنبال خود بکشانیم؛ آن هم به قیمت تعطیلی پروژه‌های بزرگ، پتروشیمی، عسلویه و پروژه‌هایی که می‌تواند مشکلات کشور ما را حل کند. 25 درصد تورم یعنی یک چهارم کاهش قدرت خرید مردم، یقینا چند کیسه سیب زمینی شما این شکاف را پر نمی‌کند. مردم ما می‌خواهند که با آنها محترمانه برخورد شود و به عزت ملی آنها احترام بگذارند».

میرحسین همچنین درباره سیاست خارجی گفت: «سیاست خارجی درست پشتیبان اقتصاد و سیاست داخلی و از سوی دیگر مسوولان نظام ما به عنوان نماد و سمبل کشور ما هستند و نباید به نوعی عمل کنند که تحقیر شوند؛ چرا که بدین ترتیب ملت ما احساس حقارت می‌کنند. چرا این کار را با ملت می‌کنید و این بلا را بر سر آنها می‌آورید؟ شما به خارج کشور می‌روید، به شما اهانت می‌شود و بعد با دروغ دیگر می‌خواهید آن مساله را به عنوان یک حماسه معرفی کنید و این اشتباه است. ما آمده‌ایم بگوییم که ادب مرد به ز دولت اوست، ما می‌خواهیم به اخلاق، ادب، برنامه و سیاست‌های درست اقتصادی برگردیم و تورم را ریشه‌کن کنیم. ما می‌خواهیم صنایع بزرگ را در کشور راه بیاندازیم و از صنایع و کشاورزی داخلی حمایت کنیم و کشاورزان و تولیدگران را با سیاست‌های کوته‌نگرانه زمین‌گیر نکنیم».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با انتقاد از نوع برخورد دولت با روحانیت و زنان گفت: «ما آمده‌ایم که دوباره میثاق ارتباط صادقانه دولت را با علمای طرفدار استقلال و مستضعفان کشور برقرار کنیم. ما آمده‌ایم از حقوق زنان خود دفاع کنیم، مساله خانواده‌های ما موضوع چندهمسری نیست که با این طول و تفسیر، لایحه‌ای در این رابطه به مجلس می‌دهید و لایحه قوه قضاییه را عوض می‌کنید. شما باید از زنان حمایت کنید، تبعیض‌ها را بردارید و دورنمای روشنی برای دختران و پسران کشور ایجاد کنید».

میرحسین تصریح کرد: «ما آمده‌ایم از حقوق بشر دفاع کنیم و بگوییم انسان‌ها کرامت دارند و درست نیست که به آنها دروغ بگویید، پرونده‌سازی کنید و در امور داخلی و خصوصی مردم تجسس کنید. ما آمده‌ایم بگوییم تجسس حرام و غیرقانونی است».

وی استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد را منطقه‌ای عالم‌پرور توصیف کرد و گفت: «ما در این منطقه آیت‌الله بجنوردی و شهیدان فراوان داشته‌ایم. خراسان یعنی همه ایران. انشاءالله با گسترش موج سبز و حمایت مردم می‌توانیم بر مشکلات کشور غلبه پیدا کنیم.

مهندس میر حسین موسوی در جمع با شکوه طرفدارانش در ورزشگاه شهید علی دخت شهر بجنورد به سخنرانی پرداخت و نزدیک به 35 هزار نفر سبز پوش با تشویق های خود میر حسین را همراهی می کردند. ورزشگاه 12 هزار نفری مملو از جمعیت بود به گونه ای که داخل سالن بیش از ظرفیت موجود افراد حضور یافته بودند، در محوطه باز بیرون سالن نیز مدت زیادی مردم حضور داشتند که این حضور به خیابان های اطراف نیز کشیده شده بود.

در هنگام ورود میر حسین موسوی به سالن جمعیت یک صدا با شعار صلی علی محمد بوی صداقت آمد او را تشویق کردند. افراد حاضر در ورزشگاه شعارهایی دیگری همچون موسوی موسوی حمایتت می کنیم صلی علی محمد بوی خمینی آمد و صلی علی محمد بوی صداقت آمد سر می دادند.

در اطراف سالن محل برگزاری مراسم سخنرانی مهندس میر حسین موسوی پارچه نوشته هایی با این مظمون به چشم می خورد ادب مرد به از دولت اوست، دوباره می سازمت وطن، ما صدقه نمی‌خواهیم کار می‌خواهیم، ای مرد مرد ایران خوش آمدی به این دیار.

همچنین پارچه نوشته‌هایی نیز با سخنان گوهر بار امام خمینی(ره) بر دیوار نقش بسته بود. در یکی از این پارچه نوشته ها جمله‌ای به نقل از امام خمینی به این مضمون نوشته بود: «من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیافتد».

همچنین در جریان برگزاری سخنرانی میر حسین موسوی، مردم حاضر در استادیوم شعار می دادند دولت سیب زمینی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم.

در این مراسم نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گلدی مراد داوودی و آخوند امیر شکور نمایندگان اهل سنت خراسان شمالی و جمعی دیگر از نمایندگان شوراهای شهر و روستا های خراسان شمالی حضور داشتند.

گلدی مراد داوری نماینده ترکمن‌های خراسان شمالی اظهار کرد: «102 هزار نفر از جمعیت اهل سنت خراسان شمالی طرفدار آقای مهندس میر حسین موسوی هستند. مناطق جورگلان، کورمانیچ، غلامان و بجنورد در خراسان شمالی طرفداران میر حسین موسوی هستند ما طرفدار موسوی هستیم و تا آخرین نفس از او حمایت خواهیم کرد».

وی گفت: «در طی روزهای اخیر تحرکات زیادی برای جلب رضایت اقلیت‌های خراسان شمالی به نفع سایر کاندیدا ها در جریان است به گونه‌ای که پس از گذشت چهار سال از درخواست یک دستگاه آمبولانس برای درمانگاه جورگلان، روز گذشته این آمبولانس تحویل شد و در ضمن تحویل این آمبولانس بحث جهت گیری‌های انتخاباتی نیز مطرح بود».

در جریان خروج مهندس موسوی از محل برگزاری سالن برگزاری تعدادی از مردم که در پشت سالن محل سخنرانی تجمع کرده بودند در پاره‌ای از مواقع با سر دادن شعارهایی از هاشمی رفسنجانی اعلام حمایت می‌کردند.

مهندس میر حسین موسوی پس از دیدار با مردم خراسان شمالی بجنورد را به مقصد بیرجند ترک کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین