کد خبر: ۹۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵
در تبریز و با اشاره به اظهارات اخیر در مناظره‌های تلویزیونی عنوان شد؛

احمدی‌نژاد: این تازه اول راه است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رییس دولت نهم گفت: «امروز ملت ایران و سرزمین ایران مدیون هوشمندی و مجاهدت‌های مردم فهیم و انقلابی آذربایجان به خصوص تبریز است». 

محمود احمدی‌نژاد صبح روز یکشنبه در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی تبریز افزود: «بعد از قرن‌ها نابسامانی در سرزمین ایران، مردانی از سرزمین آذربایجان تصمیم گرفتند، به خداوند توکل کردند و با توسل به ائمه‌ طاهرین(ع) حرکت کردند و اولین حکومت مقتدر و گسترده به نام ایران را بر پا کردند».

وی ادامه داد: «آذربایجان همواره دیار رویش و خیزش قیام مردان و زنان مجاهد و عالم و سیاستمدارانی بوده که استقلال و عظمت ملت ایران را وجه‌ همت خود قرار داده‌اند و برای تمدن و فرهنگ ایران‌زمین فداکاری کرده‌اند. مردم آذربایجان و مردم قهرمان تبریز در تمام عرصه‌های حساس پیشتاز و پیش‌قراول ملت ایران بوده‌اند؛ در نهضت تنباکو، جنبش مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و انقلاب مردم ایران، مردم تبریز و آذربایجان خط‌شکن و پرچم‌دار ملت ایران برای پیروزی‌های بزرگ بودند. ملت ایران از هر قوم و زبانی مدیون آذربایجان به ویژه مردم تبریزند».

وی با اشاره به قیام 29 بهمن 56 در تبریز، گفت: «آن قیام کمر طاغوت را شکست».

رییس دولت نهم همچنین با اشاره به فداکاری‌های مردم این سرزمین در دوران دفاع مقدس گفت: «در دوران دفاع مقدس سرداران و رزمندگان این دیار مجاهدت‌های زیادی را آفریدند و در صف مقدم دفاع ایستادند و با شجاعت و فداکاری از کیان و ناموس خود و شرف خود و از تمامیت ارضی ملت ایران دفاع کردند و امروز ما امنیت، عزت و استقلال خود را مدیون فداکاری رزمندگان این سرزمین به خصوص رزمندگان سلحشور لشکر سرافراز عاشورا هستیم».

وی خاطرنشان کرد: «فرهنگ و ادبیات آذربایجان سرمایه ارزشمند و بی‌بدیل برای ملت ایران، انقلاب اسلامی و برای همه‌ ملت‌های آزاده و عدالتخواه است. ویژگی‌های انسانی آذربایجان از جمله سلحشوری، ایمان، عشق و محبت مردم این سرزمین ذخیره پایان‌ناپذیر برای انقلاب، فرهنگ و عزت ایران عزیز است».

وی با بیان این‌که "آذربایجان اویاختی، انقلابا دایاختی. آذربایجان جانباز، خامنه‌ای دن آیریلماض" گفت: «زبان آذری یکی از بهترین، کامل‌ترین و باظرفیت‌ترین زبان‌هاست و در واقع یک پشتوانه برای فرهنگ ملت ایران است. زبان آذری و ترکی زبان حماسه و مرثیه و غیرت و شرف و ایمان ملت ایران است».

احمدی‌نژاد یادآور شد: «چند سال در خدمت مردم آذربایجان بودم و با صمیم دل تلاش کردم که بر اساس قاعده و قانون و دستور زبان، زبان با ارزش ترکی و آذری را فرا بگیریم و یکی از افتخارات من این است که به راحتی می‌توانم با برادران و خواهران خود به زبان زیبای ترکی صحبت کنم. زبان آذری از سرمایه‌های فرهنگ و تمدن ایران است و به همین دلیل در شورای عالی انقلاب فرهنگی من از همکاران خود خواستم که اجازه بدهند برای صیانت و ترویج و توسعه این زبان کرسی‌های زبان آذری در دانشگاه‌ها برپا شود. البته مدتی در این ارتباط بحث کردیم و بنده معتقد بودم که زبان آذری جزء سرمایه‌های فرهنگی ایران است و باید حفظ شود».

وی افزود: «البته بعضی‌ها می‌گفتند ما نگران هستیم. من با دو جمله پاسخ آن‌ها را دادم و گفتم؛ شما از چه نگران هستید، مردان آذربایجان حافظ ایران و سر ایران هستند. در برابر حساسیت عده‌ای می‌گفتم؛ چرا شما به جای حساسیت در برابر ترویج این زبان، در برابر ترویج زبان استعماری انگلیسی این‌قدر از خود حساسیت نشان نمی‌دهید. به آن‌ها گفتم مشکل شما این است که با این زبان آشنا نیستید. یک ماه در ماه محرم مهمان آذری‌ها بشوید؛ وقتی مرثیه‌سرایی و مداحی‌های اهل بیت(ع) را با این زبان می‌شنوید تمام وجود شما زیر و رو می‌شود».

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که " ماموریت ما ساختن ایران است، همه جای ایران باید ساخته شود، همه باید دست به دست هم بدهیم تا ایران را آباد کنیم" در عین حال گفت: «اما سازندگی باید بر اساس عدالت باشد و ثروت و امکانات کشور باید به صورت عادلانه بین همه ملت توزیع شود».

این کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: «وقتی قرار است عدالت برپا شود، عده‌ای خودخواه و زیادخواه و مستکبر به ملت توهین می‌کنند. وقتی بناست ثروت ملی بین ملت توزیع شود این عده به ملت توهین می‌کنند؛ چراکه می‌خواهند ثروت ملت در اختیار یک عده قلیل باشد و با تقلب و رانت‌خواری و خودخواهی جیب‌های خود را پر کنند و اکثریت ملت در محرومیت قرار داشته باشند. ما باید در مسیر عدالت حرکت کنیم».

وی با اشاره به این که " وقتی من اسم دو، سه نفر را در تلویزیون بردم بعضی‌ها به من اعتراض کردند که چرا اسم بردی" خطاب به مردم گفت: «اجازه بدهید از زبان شما دو کلمه را عرض کنم. مشکل از آن‌جا آغاز شد که عده‌ای به جای این‌که خودشان و دوستان خود و گروه خود را فدای انقلاب کنند انقلاب و ملت را فدای خودشان کردند. در حالی که در فرهنگ امام(ره)، فرهنگ انقلاب و رهبری عزیز افراد هرچقدر که بزرگ باشند وقتی در برابر منافع ملت و انقلاب بایستند باید آن‌ها را قربانی انقلاب و ملت کرد».

وی با بیان‌ این‌که " می‌خواهم از زبان شما مردم تبریز و آذربایجان به آن‌ها یک پیام بدهم" گفت: «این سخن مردم تبریز و آذربایجان به نمایندگی از تمام ملت ایران است و این یک هشدار است که اگر دست از اضافه‌خواهی و زورگویی و تحمیل به ملت برندارید این تازه آغاز راه خواهد بود. این‌که کسی اموال بیت‌المال را ببرد و با پررویی در برابر این ملت این را حق و میراث خود بداند مورد پذیرش ملت ایران نخواهد بود».

احمدی‌نژاد گفت: «بعضی‌ها به من پیغام دادند که مراقب خودت باش. من این‌جا می‌خواهم عهد خود را با شما در میان بگذارم. خدا شاهد است که ما گلو و سینه‌ خود را در برابر تیغ‌ها و نیزه‌ها تهمت‌ها آماده کرده‌ایم اما حتی سند و یک ریال علیه منافع ملت ایران را هرگز و هرگز امضا نخواهیم کرد».

وی تاکید کرد: «ما باید ایران را بر دو پایه عدالت و محبت بسازیم. همه ملت ایران باید یار و دوست هم باشند که این‌گونه نیز هست. امروز ملت ایران یک خانواده‌ بزرگ است. یک ید واحده است. ملت ایران یک قدرت بزرگ است و در برابر همه‌ قدرت‌های زورگوی جهان خواهد ایستاد و آن‌ها را سر جای خود خواهد نشاند».

وی خاطرنشان کرد: «به ملت ایران توهین می‌کنند و می‌گویند چرا در قضیه هسته‌یی استقامت کردید و ایستادید و دشمن را به عقب راندید؟ شما در عرصه‌ سیاست خارجی ماجراجویی کردید. من به آن‌ها می‌گویم که چشم خود را باز کنید؛ به خاطر ایستادگی مردم ایران است که امروز آقای اوباما می‌آید و به صراحت اعلام می‌کند که برای اداره‌ منطقه و جهان ما نیازمند یاری، حضور، مشارکت و مدیریت ملت بزرگ ایران هستیم».

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «ما باید کشور را بر اساس عدالت و محبت بسازیم. کشور ما کشور فقیری نیست و اگر ثروت کشور و منابع کشور درست توزیع شود، بیکاری، بی‌مسکنی و محرومیت به سرعت زدوده خواهد شد و برطرف می‌شود».

وی به زبان ترکی تاکید کرد: «پیام دولت اسلامی و ملت اسلامی این است که راه ما راه محبت است».

وی گفت: «به سیاست خارجی ما ایراد گرفته‌اند، ولی ما با افتخار اعلام می‌کنم که اگر مجددا توسط ملت سرافراز ایران و آذربایجان به عنوان یک خادم و خدمتگزار انتخاب شوم به عنوان نماد اقتدار و شجاعت ملت ایران در برابر قدرت‌ها خواهم بود و تا رسیدن به قله‌های افتخار سر سوزنی کوتاه نخواهم آمد».

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به برخی از مشکلات مردم که در مسیر به او اشاره کرده بودند، گفت: «ان‌شاءالله در مورد مسکن مهر و برخی از مسائل که مردم اعلام کردند این مسائل را دنبال خواهم کرد».

وی در این مراسم در جمع هزاران نفر از طرفداران خود دقایقی به زبان ترکی صحبت کرد و به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین