کد خبر: ۹۰۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۳

جعفر توفیقی: بلایی بر سر آمار آورده‌اند که به هیچ آماری نمی‌توان اعتماد کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: «با مشاهده‌ مناظره‌های کاندیداها در دو سه هفته‌ اخیر به نظر آمد که تشخیص مهندس موسوی در کنار این نگرانی‌ها بسیار بنیادی‌تر است چرا که در بنیان‌های اخلاقی و فرهنگی جامعه هم احساس خطر می‌شود و آنچه که امروزه شاهدیم در شان ملت ایران که ملتی فرهیخته است نیست».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب از کرمان، وزیر علوم دولت اصلاحات در گردهمایی دانشگاهیان و اساتید کرمانی حامی میرحسین موسوی با تشکر ویژه از دانشجویان و نسل جوان و پر شور و حرارت کشور گفت: «نگرانی اصلی بروز یا عدم بروز خیزش در حمایت از مهندس موسوی بود و از آنجا که پیروزی مهندس موسوی در گرو ایجاد این خیزش در کشور بود خوشبختانه با ورود جوانان و دانشگاه‌هیان که سرمایه‌های اساسی کشور هستند این نگرانی به تدریج برطرف و امروز شاهد موج سبز در نقاط مختلف کشور هستیم». 

دکتر جعفر توفیقی افزود: «برای انتخاب مهندس موسوی بعد از توکل خدا به جوانان پرشور و حرارت و پاک، امید داریم تا همانند دوم خرداد در 22 خرداد حماسه‌‌ای هم‌چون دوم خرداد خلق کنند».

وی با اشاره به علت حضور مهندس موسوی که به گفته‌ خود ایشان دلیل اصلی آن احساس خطر در مسایلی چون اقتصادی، بیکاری‌ها درآمدها، تعطیلی کارخانه‌ها تورم و مهاجرت نخبه‌ها بود، بیان داشت: «با مشاهده‌ مناظره‌های کاندیداها در دو سه هفته‌ اخیر به نظر آمد که تشخیص مهندس موسوی در کنار این نگرانی‌ها بسیار بنیادی‌تر است چرا که در بنیان‌های اخلاقی و فرهنگی جامعه هم احساس خطر می‌شود و آنچه که امروزه شاهدیم در شان ملت ایران که ملتی فرهیخته است نیست».

توفیقی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در اوج مشکلات اقتصادی و فرهنگی اوایل انقلاب و زمان جنگ انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی دانسته‌اند، گفت: «معنای واقعی این فرموده‌ امام امروزه به خوبی درک می‌شود چرا که اخلاق و تربیت‌ انسانی را فدای آمار اقتصادی که بیش‌تر هم نادرست است کرده‌اند».

وزیر علوم دولت اصلاحات در خصوص وضعیت کنونی دانشگاه‌های کشور گفت: «عدم استقلال دانشگاه‌ها باعث فروغلطیدن دانشگاه‌ها به سطح پایین‌ترین سازمان‌های کشور شده و دانشگاه به نهادی دست و پا بسته تبدیل شده است».

وی افزود: «با محدود‌کردن دانشگاه‌‌ها در زمانی که اساس پیشرفت توسعه‌ مبتنی بر دانایی است عملا نخبه‌ها و دانشگاه‌هیان از حضور در عرصه‌های علمی، سیاسی و اقتصادی محروم و این قشر به حاشیه رانده شد».

وی خاطرنشان کرد: «به جای ایجاد شور و نشاط در دانشگاه‌ها و به عرصه کشاندن دانشجویان تشکل‌های دانشجویی را منزوی کرده‌اند و امروز شاهد تظاهرات دانشجویان ستاره‌دار در نارضایتی از وضع موجود هستیم اما در این شرایط این را انکار کرده و به گردن دولت‌های قبلی می‌اندازد».

دکتر توفیقی هم‌چنین بیان داشت: «بلایی بر سر آمار و اطلاعات آورده‌اند و آن چنان از آن استفاده‌ای سیاسی کرده‌اند که به هیچ آمار و نموداری در کشور نمی‌توان اعتماد کرد».

وزیر دولت اصلاحات با اشاره به اینکه در دولت‌های پیشین هیچ‌ دانشجوی ستاره‌داری نبوده و به فرض آن که بوده هیچ اعتراضی نداشته‌اند، گفت: «به جای این‌که فضای دانشگاه‌ها را به فضای نقد و گفت‌وگو و چند صدایی تبدیل کنند دانشجو را منزوی کرده و نگاهی امنیتی به دانشگاه‌ها داشته‌اند».

مسوول ستاد دانشگاه‌هیان حامی موسوی تصریح کرد: «نگاه پادگانی به دانشگاه‌ها آفت توسعه‌ علمی است و آرامش دانشجویان چیزی که امروزه به آن مفتخرند بسیار نگران‌‌کننده است».

توفیقی اضافه کرد: «با بازنشستگی‌های بی‌رویه‌ای که در هیات علمی دانشگاه‌ها اتفاق افتاده جایگاه علم در کشور تنزل یافته و کار آقای موسوی در این خصوص بسیار مهم خواهد بود چرا که دولت ایشان دولتی دانش‌محور است».

وزیر دولت اصلاحات هم‌چنین به آمارهای ارایه‌ شده از سوی دولت در دانشگاه‌ پیام‌نور که همگی حاکی از افزایش جمعیت دانشجویان در این مراکز است اشاره کرد و گفت: «این تنها یک برنامه‌ برای مقابله با دانشگاه آزاد اسلامی کشور بوده و استفاده‌ ابزاری است که از علم، دانش و دانشمندان شده است».

دکتر توفیقی در ادامه عنوان کرد: «از منظر بحث‌های علمی مهم‌ترین اتفاق دولت نهم ضربه به بنیان‌های علمی کشور است که امروزه این بنیان‌ها در دنیا بالاترین مزیت برای هر کشور تلقی می‌شود».

وی در پایان با بیان اینکه بازسازی بنیان‌های لطمه دیده دشوارترین کار است، خاطرنشان کرد: «تنها با نگاه درست به مردم به عنوان بالاترین ارزش‌ می‌توان کشور را به ترقی‌ و پیشرفت واقعی رساند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین