کد خبر: ۹۰۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۴

دانشگاه آزاد: سلیمی‏نمین محکوم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وكيل سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی، از محكوميت عباس سليمی‌نمين به اتهام نشر اكاذيب، افترا و تشويش اذهان عمومی خبر داد.

عبدالصمد خرمشاهی، با تاييد صدور حكم محكوميت سليمی‌نمين، اظهار كرد: «با عنايت به جرايم ارتكابی از سوی آقای عباس سليمی‌نمين و دفاعيات غير موجه ايشان و وكيل‌شان و ساير امارات و قرائن موجود در پرونده، شعبه‌ 1059 دادگاه جزايی تهران ويژه‌ كاركنان دولت بزهكاری وی را از حيث اتهامات نشر اكاذيب، افترا و تشويش اذهان عمومی محرز و مسلم شناخته است».

وی گفت: «دادگاه با استناد به مواد 46، 47، 697 و 698 قانون مجازات اسلامی و با رعايت بند پنج ماده‌ 22 همان قانون به لحاظ وضعيت خاص متهم راجع به افترا و بند ب ماده‌ سه قانون نحوه‌ی وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معين (در خصوص نشر اكاذيب) عباس سليمی‌نمين را از بابت افترا به پرداخت مبلغ 10 ميليون ريال جزای نقدی بدل از چهار ماه حبس و پنج ميليون ريال جزای نقدی بدل از 30 ضربه شلاق محكوم كرده است».

وكيل سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: «دادگاه از حيث توهين نظر به اين‌كه حسب محتويات پرونده فعل واحد را برای عناوين متعدد جرم است با رعايت ماده‌ 46 قانون مجازات اسلامی دادگاه مجازات جرم نشر اكاذيب را كه اشد است اعمال و نامبرده را به پرداخت سه ميليون ريال جزای نقدی محكوم كرده است».

خرمشاهی درباره‌ اعلام شكايت 342 نفر از روسای واحدهای مختلف دانشگاه آزاد عليه عباس سليمی‌نمين، گفت: «دادگاه به دلايل مندرج در پرونده به لحاظ فقر ادله‌ اثباتی حكم برائت سليمی‌نمين را صادر كرده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین