کد خبر: ۹۰۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵

رییس ستاد انتخاباتی تهران موسوی: سیاست خویشتن‌داری و پرهیز از درگیری را دنبال می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس ستاد انتخاباتی تهران موسوی گفت: «ستاد سیاست خویشتنداری و پرهیزاز درگیری را دنبال می‌کند و خواهان برگزاری رقابتی سالم است».

 جواد امام در نشستی مطبوعاتی با انتقاد از لغو برگزاری همایش حامیان میرحسین موسوی در استادیوم آزادی بر رعایت قانون‌ از سوی همه کاندیداها تاکید کرد.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی با تاکید بر شفاف بودن هزینه‌های ستاد انتخاباتی موسوی مدعی شد: «اگر امروز در سطح شهر گشتی بزنید می‌بینید که تنها بنرهای یک کاندیدا در شهر وجود دارد و بقیه بنرها پاره و جمع‌آوری می‌شوند. بارها به مسوولین در این‌باره تذکر داد‌ه‌ایم که این کارها بی‌انصافی و خلاف قانون است. ستادهای موسوی واقعا مردمی است و افراد از اموال خود برای تبلیغ استفاده می‌کنند».

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به ضرورت حفظ امنیت و سلامت طرفداران کاندیداها گفت: «ظاهرا برخی به دنبال ایجاد رعب و وحشت هستند. ما در این زمینه اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم».

رییس ستاد انتخاباتی تهران موسوی درباره انتشار اخبار مجعول نیز گفت: «اگر شما به صحیفه امام(ره) مراجعه کنید، فرمایشات ایشان بعد از استعفای موسوی روشن است. ایشان اختیارات زیادی را بعد از آن مساله به موسوی داد و به توانایی‌هایش اشاره کرد. کسانی که از امام به دروغ نقل قول می‌کنند، خائنین به امام(ره) هستند؛ موسسه نشر آثار حضرت امام(ره) نیز این نقل قول‌ها را تخریب امام اعلام کرده است».

وی درباره تجمعات اخیر در میادین تهران و سایر شهرها نیز گفت: «این تجمعات خودجوش و سازماندهی نشده است. ستاد سیاست خویشت‌نداری و پرهیزاز درگیری را دنبال می‌کند و خواهان برگزاری رقابتی سالم است. آن‌هایی که اقبال خود را از دست داده‌اند، می‌خواهند آشوب درست کنند و ایجاد فضای ارعاب و تهدید را در دستور کار دارند یا این‌که می‌خواهند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند».

وی درباره حفاظت از صندوق‌ها گفت: «ما هم شایعاتی در این زمینه شنیده‌ایم اما اطلاع دقیق نداریم. حفاظت از صندوق‌ها ماموریت نیروی انتظامی است و مسوولان باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند».

رییس ستاد انتخاباتی تهران موسوی اعلام کرد: «مهندس موسوی امروز در منطقه 18 در ورزشگاه شهدای بدر (اتوبان سعیدی) سخنرانی خواهد کرد و فردا نیز در ورزشگاه شهید حیدرنیا (خیابان حافظ) سخنرانی می‌کند».

در این نشست هم‌چنین علی‌تاجرنیا مسوول کمیته ساماندهی صیانت از آراء ستاد انتخاباتی موسوی گفت: «تا چند روز پیش شاهد همگرایی کم مجموعه ستاد انتخاباتی و فرمانداری تهران با کمیته صیانت بودیم به طوری که این تعامل مثبت نبود، از ابتدای خرداد قرار بود ما مدارک را بدهیم و آن‌ها فرصت دارند تا 48 ساعت قبل از انتخابات کارت‌ها را به ما بدهند. ما در روند اجرایی کمیته اذیت شدیم، اما فعالیت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین محتشمی‌پور و کنفرانس‌های مطبوعاتی ایشان باعث شد که برخی از موانع برطرف و امکان فعالیت این کمیته بیشتر فراهم شود».

وی گفت: «طبق قانون باید نمایندگان کاندیداها بر سر صندوق‌ها حاضر باشند و تعجب می‌کنم در حالی که هیات‌های اجرایی و نظارت همه از یک جریان هستند، حضور یک نماینده از طرف کاندیدا چه چیزی است که برخی از آن هراس دارند. امیدوارم همکاری‌های قانونی در این زمینه انجام شود. این به نفع خود ستاد انتخاباتی کشور هم هست».

وی درباره ارائه آمارها از سوی مسوولان نیز گفت: «در دوره اصلاحات وقتی خاتمی آمارهایی را ارائه می‌داد، می‌گفتند آمارها به درد مردم نمی‌خورد اما امروز که خودشان به قدرت رسیده‌اند برای مردم نمودار می‌کشند، این سیاست یک بام و دو هواست. آقای موسوی دیشب بسیاری از آمارهای دولت را زیر سوال برد. واقعیت این است که برکناری برخی مدیران به خاطر اختلافاتی در ارائه آمار بود».

وی با انتقاد از آن‌چه  «استفاده از امکانات عمومی به نفع یک کاندیدا» خواند، ضرورت توجه نهادهای نظارتی در این زمینه را یادآور شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۵
0
0
سلام . من می خواستم عکس آقای جواد امام که در حال حاضر زندانی سیاسی هستند رو براتون بفرستم اما نمی دونم از کجا . راهنماییم کنین .
----------------------------------------------
از طریق ایمیل aftabnews.ir@gmail.com
می‌توانید مطالب و عکسهایتان را برای آفتاب بفرستید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین