کد خبر: ۹۰۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۹

سرمقاله جمهوی اسلامی؛ یک لحظه هم تردید نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز 20 خرداد 88 آورده است: 

این جمله از شهید مظلوم آیت الله بهشتی معروف است که فرمودند: «انقلاب به دو چیز احتیاج دارد؛ خون دادن و خون دل خوردن» . خون را شهدا دادند و با تزریق آن به رگهای جامعه انقلابی ‌ما به این جامعه حیات بخشیدند و نظام جمهوری اسلامی‌ را تثبیت کردند و تداوم بخشیدند. خود بهشتی هم از همین قافله بود و به تعبیر دقیق تر قافله سالار بود و به عنوان سیدالشهدای انقلاب اسلامی‌خون او و یارانش انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی‌به شهادت رسیدند نهال انقلاب اسلامی ‌را بارور کرد.

خون دل خوردن به این معنا نیست که ما بازماندگان در کوران حوادث تماشاچی صحنه‌ها باشیم و هنگامی‌که بازیگران به صحنه گردانی مشغولند تاسف بخوریم. شهید بهشتی با این توصیه از همه وفاداران به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی‌خواسته است همواره در صحنه باشند و در عین حال که از بعضی فتنه‌ها دلشان خون می‌شود مقاومت کنند و با عمل به وظیفه انقلابی‌خود در حفظ و تقویت انقلاب و نظام بکوشند.

نویسنده این سطور به یاد دارد که خود آیت الله بهشتی در کوران حوادث تلخ سال‌های 59 و 60 در عین حال که بسیار خون دل می‌خورد حتی یک لحظه از انجام وظایف انقلابی‌خود غافل نشد و هر روز مصمم تر از روز قبل در صحنه حاضر بود و به فعالیت ادامه می‌داد. تهمت‌های پیاپی زخم زبان‌های کینه توزانه و تیرهای زهرآلود شایعات که بسیار سهمگین و سنگین بودند نتوانستند بهشتی را از پا در آورند و در عزم جزم او برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی‌کوچکترین خللی وارد کنند. آن شهید عزیز گاهی با آهنگی حزن آلود اما مصمم می‌گفت: «در دوران فتنه قرار داریم و چشم این فتنه را فقط با برخورد صادقانه می‌توانیم کور کنیم».

آنچه این روزها بر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ‌و ارکان آن گذشته و می‌گذرد قیمت سخنان گران قیمت شهید مظلوم آیت الله بهشتی را از هر زمان دیگری نمایان تر می‌کند. شهدای ما که خون داده‌اند و این انقلاب و نظام مقدس را به عنوان میراثی ارزشمند و بی‌بدیل برجای گذاشته‌اند از ما این انتظار بجا را دارند که در عین حال که با دیدن صحنه‌های تاسف بار این روزها و انکار همه دستاوردهای افتخارآفرین انقلاب و تهمت زدن‌های ناجوانمردانه به استوانه‌های نظام جمهوری اسلامی‌خون دل می‌خوریم در اینکه باید با تمام توان در صحنه بمانیم و فتنه گران را افشا کنیم و از حق دفاع نمائیم و پاسدار اخلاق و حرمت‌ها و ارزش‌ها باشیم حتی لحظه ای تردید نکنیم .

امروز نیز با یک فتنه مواجهیم فتنه‌ای که در جریان آن زیر پوستین زیبای اصولگرائی همه اصول لگدمال می‌شوند و فتنه گران با حربه دین به جنگ دین آمده‌اند. از پدران و مادران و همسران و فرزندان بسیاری از شهدا خبر داریم که تهمت‌های چند روز گذشته و انکار خدمات صادقانه بزرگان نظام و یاران و بازوان امام خمینی توسط افرادی که هیچ نسبتی با انقلاب و امام ندارند خواب از چشم آنها ربوده و جای آنرا اشک گرفته است . آنها و همه کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی‌دارند این نگرانی را نمی‌توانند از خود دور کنند که این فتنه اگر مهار نشود چیزی از انقلاب باقی نخواهد ماند و ماجرای مشروطیت تکرار خواهد شد.

چاره کار در حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای است که می‌تواند پیام مهمی ‌برای وفاداری ملت ایران نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ‌داشته باشد. دشمنان انقلاب که این روزها با شنیدن آن همه تهمت و مطالبی ‌که کارائی نظام حکومتی دینی را ناکارآمد جلوه می‌دهد و روحانیت انقلابی‌را زیر سئوال می‌برد بسیار خوشحال هستند و رادیوهای بیگانه که برای ضدیت با نظام جمهوری اسلامی‌غذای مناسبی‌به دست آورده‌اند با حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای مایوس خواهند شد. آنها اکنون با این تصور که مردم ایران با شنیدن تهمت‌های چند روز اخیر و تخریب ارکان نظام و چهره‌های انقلابی ‌و روحانیت اصیل دچار تردید شده‌اند بطور مکرر و مستمر صحنه‌های مناظره ای را که در آن این تهمت‌ها و تخریب‌ها مطرح شده است از شبکه‌های تلویزیونی ماهواره ای خود پخش می‌کنند تا به این تردید دامن بزنند. مردم ایران با هوشیاری و درک مثال زدنی خود باید با این ترفند دشمنان انقلاب مقابله کنند و با حضور یکپارچه خود پای صندوق‌های رای به آنان بفهمانند که تصور غلطی دارند و مثل گذشته گرفتار تحلیل‌های احمقانه خود هستند .

دشمنان باید در روز 22 خرداد با مشاهده روان شدن سیل جمعیت به سوی صندوق‌های رای به این نتیجه برسند که مردم ایران به سخنان بیهوده و اتهامات واهی اعتنا نمی‌کنند و به رهبران انقلابی ‌خود چنان اعتمادی دارند که این قبیل اتهامات بی‌پایه هرگز نمی‌تواند آنها را از راهی که انتخاب کرده‌اند باز گرداند.

انتخاب دقیق نیز یکی از راه‌های چاره است . مردم باید از مجموع مناظره‌ها گفتارها و سایر تحرکات تبلیغاتی به این نتیجه رسیده باشند که چه کسی صداقت دارد و چه کسی اهل فریب ریاکاری تزویر و بی‌صداقتی است . جامعه ما و نظام جمهوری اسلامی‌ایران به صداقت نیاز دارد. مردم با انتخاب صداقت باید دست رد بر سینه همه بی‌صداقتی‌ها بزنند تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ‌بتواند بی‌دغدغه به راه خود ادامه دهد. صداقت حتی می‌تواند شکست‌ها و ناکامی‌ها را هم جبران کند ولی وقتی صداقت وجود نداشته باشد حتی موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها هم فاقد ارزش خواهند بود.

متانت و حفظ آرامش نیاز مبرم و حیاتی انتخاباتی است که در آستانه آن قرار داریم . از هم اکنون مشخص است که افرادی درصدد برهم زدن آرامش جامعه برای دست یابی‌به مقصود خود هستند. آنها منافع خود را در هرج و مرج جستجو می‌کنند. مردم باید با حفظ آرامش و خودداری کردن از درگیری این توطئه را خنثی کنند تا انتخابات در نهایت انضباط برگزار شود و مردم بتوانند از حق قانونی خود برای سپردن امور اجرائی کشور به فرد مورد نظر خود استفاده نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین