کد خبر: ۹۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۵
ضمن ابراز تأسف شدید از رفتار جانبدارانه صدا و سیما بیان شد:

موسوی: حوزه‌های علمیه اهل سنت باید آزاد باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی تاکید کرد که تمام تلاشش را برای رفع تبعیض‌ها به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، نخست وزیر پرافتخار دوران دفاع مقدس در جمع چندین هزار نفری مردم سنندج در ورزشگاه آزادی این شهر افزود: «من تمام تلاش خود را برای رفع عقب‌ماندگی‌ها به‌کار خواهم گرفت».

وی خطاب به مردم کردستان گفت: «شما نوادگان صلاح‌الدین ایوبی هستید. سنندج یک شهر فرهنگی است و شما مردم با فرهنگی هستید. عظمت ایران در گرو عظمت همه‌ قومیت‌ها و بخش‌های ایران است. نمی‌تواند کردستان عقب‌مانده باشد و کشور پیشرفت کند».

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مساله‌ کرامت انسانی اظهار کرد: «یکی از شیرین‌ترین واژه‌ها در مساله‌ حقوق بشر، کرامت انسانی است. اصول 12، 15 و 19 قانون اساسی باید رعایت شود. در سند چشم‌انداز 20 ساله نیز واژه‌ کرامت انسانی شناخته شده است و باید این اصول را اجرا کنیم. من قول می‌دهم تلاش کنم با همکاری و تعامل با سایر قوا و همه‌ مردم این هدف‌های متعالی را به طور دائم پی بگیرم».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و امکانات وسیع منطقه‌ کردستان، تاکید کرد: «ما باید بدانیم که امکانات وسیعی در این منطقه وجود دارد که اگر از آنها استفاده کنیم هم کردستان و هم کل ایران آباد می‌شود. همین که گفته می‌شود نزدیک به یک میلیارد دلار معاملات بازارهای مرزی است، نشان‌دهنده‌ این دورنماست ولی متاسفانه از آن به خوبی استفاده نکرده‌ایم. ما از این منطقه می‌توانیم بهترین رابطه را با اروپا، ترکیه و عراق برقرار کنیم ولی به دلیل عدم استفاده‌ی درست از این ظرفیت‌ها، اقتصاد را غیررسمی و زیرزمینی کرده‌ایم و باید راه‌حل درستی در این زمینه پیدا کنیم».

موسوی با تاکید بر این‌که برای نیل به این اهداف، من محتاج همکاری همه‌ی نخبگان عزیز کردستانی هستم، بر وجود وحدت میان مردم کشور تاکید کرد و افزود: «ملت ما یکپارچه است. من قبلا هم گفته‌ام که ایرانی‌ترین قسمت ایران کردستان است. ما با این دید به این‌جا نگاه می‌کنیم و پیش می‌رویم. از من حجت و برهان بخواهید؛ همین شور و شوق شما برای شرکت در انتخابات، بزرگ‌ترین دلیل است».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به مسائل اهل سنت و شیعه اظهار کرد: «سرنوشت ما در برادری است و مجبوریم با هم و در کنار هم باشیم. عظمت ایران و اسلام در این است که شیعه و سنی و همه و همه در کنار هم باشیم».

وی بر لزوم استقرار حوزه‌های علمیه‌ اهل سنت تاکید کرد و گفت: «به نفع کشور ماست که حوزه‌های علمیه اهل سنت آزاد باشند. من مخالف جدی دخالت در حوزه‌های علمیه اهل سنت هستم».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «همه‌ مشکلات کشور در سایه‌ اهداف روشن و پایبندی به آن و هم‌چنین پایبندی دولت و ملت به یکدیگر قابل حل شدن است و من این کار را با کمک همه‌ مردم پیش خواهم برد. اگر بتوانیم طرح‌های بزرگ و بلندمدتی را تعریف کنیم که عمر آنها فراتر از عمر دولت‌ها باشد آن وقت می‌توانیم کردستان را آباد کنیم».

موسوی با اشاره به برنامه‌ی خود برای اجرای چند طرح بزرگ و درازمدت در برخی مناطق کشور اظهار کرد: «من با استمداد از همه‌ نخبگان کردستان و کل کشور به دنبال اجرای چند طرح بزرگ برای کردستان، شمال غرب، شرق و جنوب کشور هستم».

وی در ادامه با اشاره به اختصاص فرصت اضافی چند دقیقه‌ای برای صحبت محمود احمدی‌نژاد در تلویزیون، خطاب به مردم گفت: «همه‌ شما مناظره‌ها را در تلویزیون دیدید. الان به من خبر دادند که باز هم یک مدت طولانی در اختیار رقیب که از همه‌ امکانات دولتی استفاده کرده است قرار داده‌اند، برای این‌که در تلویزیون صحبت کند؛ در حالی که ما از همه‌ این امکانات بی‌بهره هستیم و این جای تاسف است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
براي راي حاضري حتي شيعه بودن خودت روهم منكر بشي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
چرا بعضی ها فکر می کنند که اگه ما حق و حقوق اقلیت های دینی را رعایت کینم یعنی اینکه پیرو دین آنها شده ایم
تحجر آیا پایانی ندارد؟
به نظر می رسد که موسوی پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
حالا خبر از توافقات زير پرده را رو نكرده
به منابع اهل تسنن مراجعه كنيد
ولي دو سوال از وي داريم:
1 مگر نمي گوييد دانستن حق مردم است؟ خوب به مردم بگوييد وعده وزرات و مسجد تهران را آن وقت اگر راي اورديد اجرا كنيد چون با اين شال سبزتان و توافقات محرمانه تان خنجر در قلب شيعه مي كنيد
2 به گوش خودم شنيدم شما در تلويزيون به مجري مناظره گفتيد بگذار من هر چه خواستم بگويم سه برابر به او وقت پاسخگويي بدهيد حالا انصافا كمتر از بيست دقيقه فرصت دارد كه به سيل توهينهاي شما جواب دهد حرف مرد كه يكيست و ادب مرد هم كه به از دولت اوست پس نتيجه مي گيريم بعضي ها شايد نامرد باشند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
برادران اهل سنت:
ازادی اندیشه بی موسوی نمیشه!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین