کد خبر: ۹۰۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۵
با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

حمایت جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران از نامه هاشمی به رهبر انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در مورد دهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین بیانیه خود را صادر کرد.

به‌گزارش گروه سیاسی آفتاب در این بیانیه آمده‌است:

و اعتصموا بحبل الله جمعیا و لا تفرقوا

جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با حساسیت تمام تحولات سیاسی کشور به‌ویژه تحولاتی را که در جریان مناظرات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوسته دنبال می‌کند و در این مسیر دیدگاه خود را نسبت به آنچه اتفاق افتاده، ابراز می‌دارد.

1- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، برگزاری مناظره تبلیغاتی میان نامزدهای ریاست جمهوری که برای اولین‌بار در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، را یک گام به جلو در مسیر تحقق مردم‌سالاری دینی می‌داند چرا که این مناظره‌ها تا حدی به نامزدها امکان داد، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را اعلام و مردم، از کم و کیف آن برای انتخاب بهتر مطلع گردند.

2- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، توهین و تهمت به شخصیت‌های دینی و ملی را نماد بی‌توجهی به پیام های دینی، ارزش‌های اخلاقی، ضوابط قانونی، منافع و مصالح ملی قلمداد نموده و این امر را با اصل اصولگرایی واقعی، مردمی بودن و صداقت مغایر می‌داند. مردم از متانت، صداقت، فرهیختگی و سنجیدگی استقبال می‌کنند ولی حریم‌شکنی، اتهام پراکنی‌ها و تعرض به شخصیت‌های شناخته شده نظام را نمی‌پذیرند و اتهامات وارده را خلاف شرع، بی اساس و غیر مسئولانه می‌دانند.

3- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران بر این باور است، که نقش آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پیدایش، استقرار و ماندگاری نظام و پی‌ریزی و تقویت و شکوفایی انقلاب فراموش شدنی نیست. 

همچنین حجت‌الاسلام ناطق نوری نیز از چهره‌های موثر انقلاب بوده و در استحکام اقتدار نظام جمهوری اسلامی نقش موثری داشته‌اند. بی‌شک زیر سوال بودن عملکرد این دو شخصیت برجسته نظام که مورد تایید امام (ره) و منتخب مردم و رهبری هستند حادثه جبران‌ناپذیر برای کشور قلمداد می‌شود. 

از این‌رو جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، ضمن حمایت از نامه آیت ا... هاشمی رفسنجانی خطاب به رهبر فرزانه انقلاب، انتظار دارد هشدارهای مطروحه در آن نامه جدی گرفته شود تا در پرتو آن وحدت ملی کشور از هرگونه تهدید مصون ماند.

4- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران ضمن تاکید بر آرامش، وحدت و تلطیف فضای انتخاباتی در جامعه، از رسانه ملی می‌خواهد فرصت پاسخگویی را برای افرادی که مورد اهانت قرار گرفته‌اند محفوظ بدارد و از قوه قضائیه نیز می‌خواهد در فرصت مقتضی، به بررسی قضایی پیرامون اتهامات وارده، اقدام نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین