کد خبر: ۹۰۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲

رتبه نامزدها در دنیای مجازی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بدون توجه به جو کنونی حاکم بر جامعه و وقایع در حال وقوع و بدون اشاره به موضوعی خاص در صورتی که با یکی از ابزارهای موتور جستجوی گوگل به بررسی موضوعات مورد جستجوی ایرانی‌ها در 30 روز گذشته بپردازید به آمار و نتایج جالب توجهی دست می‌یابید.

با تنظیم صفحه Google Insights for Search بر روی کشور ایران و انتخاب 30 روز گذشته و تمامی گروه‌های مورد جستجو، گوگل فهرستی ده‌تایی از برترین موضوعات مورد جستجو و موضوعاتی که میزان جستجوی آنها رو به افزایش است ارائه خواهد داد که این آمار نشان دهنده میزان اهمیت انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری برای مردم کشورمان است.

در حالی که بیشترین موضوع در لیست جستجوهای در حال افزایش عبارت «مناظره» است (میزان جستجوی این عنوان با ذکر واژه Break Out از مرز 600 درصد تجاوز کرده است) نام دوم لیست به موضوع «کروبی» تعلق دارد که 550+ درصد از جستجوهای ایرانیان در 30 روز گذشته در باره این موضوع بوده است.

رتبه‌های سوم تا پنجم و رتبه نهم نیز به ترتیب به چهار نوع نگارش مختلف از نام مهندس «میرحسین موسوی» (موسوی، میر حسین موسوی، موسوی، میرحسین موسوی) تعلق دارد که به ترتیب 500+ درصد، 450+ درصد و 450+ درصد و 350+ درصد از میزان جستجوهای اینترنتی ایرانیان را طی 30 روز گذشته تشکیل داده است. این کاندیدای ریاست جمهوری بیشترین جستجو را در مجموع (1750 +) به خود اختصاص داده است.

نام دکتر احمدی‌نژاد نیز با دو نگارش مختلف (احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد) در رتبه‌های 6 و 7 قرار داشته و هرکدام به ترتیب 450+ درصد و 450+ درصد را به خود اختصاص داده است. این کاندیدای ریاست جمهوری نیز در مجموع (900+) رتبه دوم را در میان کاندیدا به خود اختصاص داده است.

رتبه دهم این لیست نیز به واژه «انتخابات» تعلق دارد که بخشی 190+ درصدی از جستجوهای ایرانیان را اشغال کرده است.

ستون دیگر آمار گوگل مربوط به جستجوهایی است که تثبیت و رقم آنها نهایی شده است. بر اساس این آمار متاسفانه دانلود غیرمجاز موسیقی رتبه اول برترین جستجوها را طی 30 روز گذشته به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید جستجوی نام سایت یاهو در رتبه دهم این جدول قرار دارد که بیشترین درصد از این جستجوها یعنی بیش از 60+ درصد از آن به سرویس نامه‌های الکترونیک یاهو تعلق دارد.

اطلاعات ارائه شده در سایت گوگل تماما به صورت لینک بوده و با کلیک بر روی آنها می توان به جزئیات بیشتری از جستجوهای انجام شده دست پیدا کرد. همچنین هر یک از درصدهای اعلام شده با نگارش خاص واژه در ارتباط مستقیم است و کوچکترین تغییر در نوع نگارش در موتور جستجوی گوگل به مفهوم کلمه‌ای جدید تلقی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین