کد خبر: ۹۰۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۸

بیانیه مشترک کمیته ایرانیان خارج از کشور، حقوقی و صیانت از آراء ستاد مهندس موسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در بیانیه مشترک کمیته ایرانیان خارج از کشور، حقوقی و صیانت از آراء ستاد مهندس موسوی آورده شده است: «حسب اطلاعات حاصل از تماس‌های مکرر با وزارت امور خارجه و ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در آن وزارتخانه، روز جمعه 22/3/88 ، 314 حوزه اخذ رأی در 131 کشور جهان مستقر خواهد شد که بنا بر اظهار مسئولان ذیربط، اطلاعات و نشانی آنها برای ایالت متحده آمریکا در سایتwww.election88.org و برای تمامی نقاط جهان در سایت www.mfa.gov.ir قابل دسترسی است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:
 
بسمه تعالی
بیانیه مشترک کمیته ایرانیان خارج از کشور، حقوقی و صیانت از آراء ستاد مهندس موسوی
 

هموطنان عزیز و شریف مقیم خارج از کشور؛
در پاسخ به تماس‌ها و پیگیری‌ها مکرر شما عزیزان خارج از کشور در خصوص شرکت در انتخابات و صیانت از آراء، مطالب زیر را به استحضار می‌رساند: 

1-همانگونه که استحضار دارید، پیرو درخواست شما عزیزان، در بیانیه مورخ 8/3/88 وعده کرده بودیم که ناظرانی را برای صندوق‌های اخذ رأی مستقر در خارج از کشور تعیین کنیم تا از آراء شما هموطنان عزیز به نحو مناسب صیانت شود. مشکلات ایجاد شده از ناحیه مقامات مسئول برگزاری انتخابات در این باره را نیز طی بیانیه مورخ 19/3/88 به استحضار رساندیم و از شما درخواست کردیم همانطور که هر ایرانی در هر کجای جهان همچون یک ستاد عمل نمود، در مقام صیانت از آراء نیز هر ایرانی یک ناظر باشد و موارد تخلف را به متصدیان حوزه اخذ رأی تذکر دهد و علاوه بر آن مستنداً به این ستاد گزارش نماید. 

2-حسب اطلاعات حاصل از تماس‌های مکرر با وزارت امور خارجه و ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در آن وزارتخانه، روز جمعه 22/3/88 ، 314 حوزه اخذ رأی در 131 کشور جهان مستقر خواهد شد که بنا بر اظهار مسئولان ذیربط، اطلاعات و نشانی آنها برای ایالت متحده آمریکا در سایتwww.election88.org و برای تمامی نقاط جهان در سایت www.mfa.gov.ir قابل دسترسی است. بنا به اظهارات شفاهی مسئولان ستاد انتخابات خارج از کشور، حسب اعلام نیاز سفارتخانه‌ها، مجموعاً تعداد 461650 تعرفه اخذ رأی برای حوزه‌های خارج از کشور ارسال گردیده است. همانگونه که در بیانیه مورخ 8/3/88 اعلام شد، با توجه به پراکندگی جغرافیایی محل اقامت ایرانیان عزیز خارج از کشور و همزمانی انتخابات با روز کاری اغلب این هموطنان، ستاد انتخابات کشور وظیفه داشت با استفاده از امکانات و فن‌آوری‌های مدرن، زمینه مشارکت حداکثری آنان را به نحوی که متحمل کمترین مشقت شوند، فراهم آورد. متأسفانه علیرغم پیگیری این ستاد، اقدام مناسبی در این زمینه صورت نگرفت و زمینه چنین مشارکتی فراهم نشد به نحوی که تعداد تعرفه‌های ارسالی تناسبی با شمار هموطنان عزیز مقیم خارج ندارد. با پیگیری‌های به عمل آمده از طرف این ستاد اطلاع یافتیم که نمایندگی‌های سیاسی ایران در برخی از کشورها تسهیلاتی را نظیر امکان حمل و نقل گروهی ایرانیان مستقر در شهرهای فاقد حوزه انتخاباتی فراهم آورده‌اند. برای اطلاع از این تسهیلات می‌توانید با نمایندگی‌های کشور محل اقامت خود تماس حاصل نمائید. 

3-در پاسخ به تماس‌ها و پیگیری‌های مستمر شما عزیزان راجع به صیانت از آراء مأخوذه در خارج کشور، مجدداً به استحضار می‌رساند که علیرغم رایزنی‌ها و تلاشهای بسیار زیاد، متأسفانه مقامات ذیربط به دلایل نامشخص، امکان تعیین ناظر برای حوزه‌های اخذ رأی در خارج از کشور را برای این ستاد فراهم نکردند. لذا همانطور که در بیانیه مورخ 19/3/88 به استحضار رساندیم اولاً: «مشارکت حداکثری وظیفه ملی هر شهروند ایرانی است و انتظار ما آن است که هموطنان مقیم خارج از کشور نیز با درک شرایط خاص فعلی، این بار نیز اهتمام همیشگی خود نسبت به سرنوشت ایران عزیز را به منصه ظهور رسانند. با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر مشارکت بالای ایرانیان خارج از کشور و عدم امکان افزایش تعداد تعرفه‌ها، از هموطنان عزیز درخواست می‌شود در اولین ساعات رأی گیری در شعب اخذ رأی حاضر و رأی خود را به صندوق‌ها بریزند».
 ثانیاً: «با تحقق راهبرد "هر ایرانی، یک ناظر" به طرق مقتضی از آراء خود صیانت کنند و هر تخلفی را مستنداً با شماره تلفن 98218393+ یا پست الکترونیکی Simk@mirhoseyn.ir گزارش نمایند».

رونوشت: 
کمیته حقوقی
کمیته ایرانیان خارج از کشور
کمیته صیانت از آراء
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین