کد خبر: ۹۰۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۲

توجه ويژه دولت نهم به رای‌دهندگان خارج از كشور!

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: در حالی که منوچهر متکی ـ وزیر امور خارجه ـ چندی پیش بالاترین میزان مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات گذشته را 130 هزار نفر اعلام کرده‌ بود، رییس ستاد انتخابات کشور از تخصیص 550 هزار برگه تعرفه رای برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور خبر داد.

کامران دانشجو صبح پنج‌شنبه در یک نشست خبری گفت: «تا به حال بین 60 هزار تا 160 هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور در دوره‌های قبل در انتخابات شرکت کرده‌اند».

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان این که در ابتدا 300 هزار تعرفه برای شعبه‌های اخذ رای در خارج از کشور درخواست شده بود، خاطرنشان کرد: «پس از بررسی‌ها، وزارت امور خارجه 550 هزار تعرفه درخواست کرد و تحویل گرفت. در مورد تعداد صندوق‌ها نیز وزارت کشور دخالتی ندارد».

این در حالی است که وزیر امور خارجه پیش از این گفته بود حدود 450 هزار برگه‌ تعرفه رای به حوزه‌های اخذ رای و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارسال شده است.

با مقایسه آمار ارائه شده این سوال‌ها به ذهن می‌رسد که چرا با وجود این که بیش‌ترین میزان مشارکت ایرانیان خارج از کشور در گذشته160 هزار نفر بوده است (توجه داشته باشید که وزیر امور خارجه این رقم را 130 نفر اعلام کرده است)، 550 برگه تعرفه رای برای ایرانیان خارج از کشور صادر شده است.

سوال دیگر این که اختلاف 100 هزارتایی در تعداد تعرفه ارسال شده به خارج از کشور که از سوی کامران دانشجو و منوچهر متکی (450 هزار تا 550 هزار) اعلام شده است در چیست؟

شاید پشتوانه احمدی‌نژاد که در برنامه شب گذشته خود با اطمینان گفت 4 سال دیگر در خدمت مردم ایران است همین تناقض‌گویی‌های آشکار باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین