کد خبر: ۹۰۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰

مشروح آخرین کنفرانس خبر مهندس موسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی شب گذشته خود را پیروز دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

موسوی در جمع خبرنگاران گفت بر اساس شواهد و قراین ما خود را پیروز قطعی میدان می‌دانیم و امیدواریم که همه تسلیم اراده مردم شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، موسوی با تشکر از حضور آگاهانه مردم اظهار داشت که این حضور توأم با آگاهی از وظایف دینی و ملی بود و با توجه به نقدهایی که نسبت به وضع موجود وجود داشته حضور مردم فوق‌العاده استثنایی بود و ما کسانی را در پای صندوق‌های رأی دیدیم که برخی از آن‌ها تا امروز رأی نداده بودند.

وی مشارکت مردم را قابل قیاس با اوایل انقلاب عنوان کرد و گفت: «امروز شاهد صف‌های طولانی مردم بودیم که در برخی آن‌ها مردم تا 2 ساعت برای رأی دادن منتظر مانده بودند و این نشان دهنده امید آن‌ها است که فکر می‌کنند می‌توانند تغییراتی را در جهت مطلوب در کشور ایجاد کنند».

وی افزود: «قطعاً این بزرگترین سرمایه ما است و من از شور و نشاط و آگاهی و فداکاری مردم تشکر می‌کنم . حالا باید دید که آیا دولت به شکل مناسبی با این پدیده خارق‌العاده برخورد کرده است یا خیر؟ پاسخ این است که نه. متأسفانه قدر این حرکت دانسته نشده است».

موسوی افزود: «من با نسبت آرای بسیار زیادی برنده قطعی انتخابات هستم. اکثریت مردم به من رأی دادند. البته نتایج قطعی اعلام می‌شود و آنچه من گفتم نتایجی است که ما از استان‌ها و شهرستان‌های سطح کشور گرفته‌ایم. ما با اخراج وسیع ناظران خود، حمله به ستادها و معطل کردن تعرفه‌ها روبه‌رو بودیم».

وی گفت: «علی‌رغم چاپ تعداد زیادی تعرفه، عملاً مردم مواجه با کمبود تعرفه‌ها در تبریز، اصفهان و شیراز شدند».

موسوی یادآور شد: «همچنین در بعضی از مراکزی که برای رأی گیری وجود داشت علی‌رغم تمدید انتخابات تا ساعت 10 به آن‌ها اعلام شده بود که زودتر تعطیل کنند و همچنان البته افرادی پشت درب‌ها ماندند و نتواستند رأی بدهند. البته به ما قول داده بودند که همه می‌توانند رأی بدهند اما به طرز شگفت‌آوری به این مسأله عمل نشد و با این که قرار بود انتخابات تا ساعت 12 تمدید شود، یک‌باره تا ساعت 10 اتمام انتخابات اعلام شد».

موسوی با اشاره به اختلالات سیستم مخابراتی و ارتباطی اظهار کرد: «ما که نمی‌توانیم استفاده‌ای از صدا و سیما داشته باشیمو قطع پیامک‌ها، ارتباطات ما را فلج کرد و با این‌که بارها اعتراض کردیم و نامه نوشتیم به ما پاسخی ندادند و مخابرات اعلام کرد که این کار ما نبوده است. مراکز دیگر هم جواب درستی به ما نداده‌اند».

موسوی اضافه کرد: «روند تمدید زمان انتخابات هم بسیار دلسردکننده بود. در دوره‌های قبل معمولا وزارت کشور در انتخابات را بیش از اینها تمدید می‌کرد ولی ما در عمل مواجهه با این بودیم که تمدیدها به شکل مناسبی انجام نمی‌شد در حالی که اقبال مردم در سطح ملی گسترده و بی‌نظیر بود. ما همه اینها را تخلف می‌دانیم و من به پشتوانه مردم این تخلفات را پیگیری می‌کنم ما از این راه به عقب باز نمی‌گردیم چرا که بر عهده ما است تا از امانتی که در دست ماست حمایت کنیم و این چیزی نیست که راهی برای برگشت به عقب داشته باشد».

وی با بیان اینکه ارتباط با مردم و آگاهی دادن به مردم تنها وسیله ما است گفت: «ما از وزارت کشور و مقامات مسئول و دولتی که ادعای مردمی بودن را دارد می‌خواهیم که حقوق مردم را به رسمیت بشناسد و آرا را به درستی بشمارند و ناظران را برای شمارش آرا به حوزه‌ها راه دهند. به هر حال بر اساس قرائن و شواهد ما خود را پیروز میدان می‌دانیم و منتظریم که با شمارش آراء جواب قانع‌کننده‌ای به مردم داده شود. امیدواریم در روزهای آینده در کشور جشنمان را برگزار کنیم».

موسوی با تشکر مجدد از حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: «آنچه مهم است این است که ما باید در مقابل اراده مردم تسلیم شویم و تصور نکنیم که اگر با این طرف و آن طرف کردن آرای مردم می‌شود در حاکمیت باقی ماند، مشکلات کشور حل می‌شود. ما باید به خواست مردم احترام بگذاریم و در فضایی دوستانه از اعتماد مردم این مسئله را به پایان برسانیم».

موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد که این انتخابات با تدبیر مقام معظم رهبری به شکل مناسبی به پایان برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۳
1
0
امانت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین