کد خبر: ۹۱۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۶
با اشاره به اعلام رأی 24000000 برای احمدی‌نژاد؛

علم‌الهدی: رأی مردم صفرها و تنفیذ رهبر عدد اصلی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه مشهد گفت: «برای ما ولایت‌پذیری اصل است و کسی که از این اصل تخلف کرده، حتی اگر عزیزترین عزیزانمان هم باشد، او را نمی‌بخشیم».

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی با تبریک ایام شعبانیه، اظهار داشت: «اصلی که همیشه بر زندگی ما حاکم بوده، اصل ولایت پذیری است و این اصل محور زندگی همه کسانی است که به امام حسین (ع) دلبسته‌اند به همین دلیل مشکلات ما با یک سری گروه‌ها و جریان‌ها نیز بر اساس عدم ولایت پذیری آنهاست».

وی با بیان اینکه اصل ولایت پذیری موجب اتصال فاطمه زهرا (س) به خداوند از طریق امیرالمومنین علی(ع) بود، تصریح کرد: «اتصال ما به خداوند نیز از طریق مجتهد واجد شرایط، ولایت فقیه است و باید بدانیم که اگر اصل ولایت‌پذیری را نداشته باشیم، شیعه بودن و به دنبال آن مسلمان بودن خود را از دست می‌دهیم چراکه ولی فقیه حجت امام زمان (عج) است و ولایت پذیری باید از طریق امام زمان (عج) باشد».

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "ما نه تنها با کسی عداوت و دشمنی نداشتیم که اصل هم‌زیستی و اتحاد را نیز داشته‌ایم" تصریح کرد: «مشکل اصلی به دلیل تخلف برخی از افراد از ولایت‌پذیری است؛ اینکه بعد از فصل‌الخطاب بودن سخنان مقام معظم رهبری عده‌ای ولایت‌گریز روی حرف ایشان حرف زدند برای ما ایجاد مشکل کرد چراکه اصل ولایت‌پذیری این است که آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان حجت امام زمان (عج) می‌گویند، قبول کنیم و با آن مخالفت نکنیم و اگر حرف سیاسی هم داریم باید براساس ولایت‌پذیری باشد».

وی با اشاره به مشکلات بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان خاطرنشان کرد: «عده ای گفتند شورای نگهبان متخلف است اما شورای نگهبان به آنها مهلت داد تا اگر دلیل و مدرک محکمی دارند ارائه کنند و در نهایت برای اینکه چهره آنها به صورت بسیار کریهی در میان مردم دیده نشود، آرا را بررسی کرد که البته من فکر می‌کنم این محافظه کاری درست نبود و باید شفاف با مردم صحبت می‌کردند».

وی ادامه داد: «شورای نگهبان به کاندیداهای معترض تذکر داد که 5 روز برای ارائه مدارک و دلایل کافی فرصت دارند اما آنها گفتند پیشنهاد می دهیم که آرا بازخوانی شود و شماره سری هر رای با شناسنامه رای دهنده مطابقت شود که شورای نگهبان قبول کرد اما با این شرط که آنها امضا بدهند که نتیجه هرچه که بود، بپذیرند اما بعضی از کاندیداها این کار را نکردند».

امام جمعه مشهد درخصوص رییس جمهور منتخب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: «احمدی نژاد عزیز ماست و ما به صلاحیت او رای داده‌ایم و پای رای‌مان هم ایستاده‌ایم».

وی تصریح کرد: «احمدی نژاد به عنوان کسی که گفتمان عدالت را رعایت کرده است و در 4 سال دوران مسولیت‌اش نه خود و نه اطرافیانش هیچ گونه سو استفاده‌ای نداشته‌اند، دارای صلاحیت است و کسی است که در عرصه بین‌المللی نیز شعار اسلام را سر داده و با جرات از انقلاب اسلامی دفاع می‌کند».

علم‌الهدی با بیا اینکه ما از رای خود دفاع می‌کنیم اما به هیچ عنوان ایستادن در مقابل سخنان مقام معظم رهبری را تحمل نمی‌کنیم، اظهار داشت: «مشروعیت رییس جمهور منتخب بستگی به مقام معظم رهبری دارد و با تنفیذ حکم رهبر معظم انقلاب، این رئیس جمهور قانونی و شرعی می‌شود چراکه 24 میلیون رای مردم این گونه است که مردم و رای آنها حکم صفرها و تنفیذ مقام معظم رهبری حکم عدد اصلی را دارد که بدون وجود عدد اصلی صفرها هرچقدر هم که باشند، بی معنی هستند».

وی درخصوص انتصاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: «می‌گویند مشایی آدم خوبی است اما ما به عملکرد افراد نگاه می‌کنیم».

امام جمعه مشهد تصریح کرد: «مشایی کسی است که در روزهای اول با شبکه الجزیره برای پخش موسیقی ایرانی قرارداد بست تا موسیقی‌های مستهجن را از این شبکه پخش کنند. وی همچنین گفت "ملت اسراییل دوست ما هستند" اما مگر ما چه دوستی‌ای با ملت اسراییل که غاصب سرزمین فلسطین هستند، داریم و دیگر اینکه وی به حمل قرآن با موسیقی دف پرداخت که خود بالاترین گناه است، آن وقت با وجود این سوابق می‌خواهد شخص دوم قوه مجریه باشد؟ ما به احمدی‌نژاد احترام می‌گذاریم و از رای‌مان هم پشیمان نیستیم اما انتصاب مشایی با اصل ولایت‌پذیری تناقض دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۳
0
0
میگم خیلی جالب با این همه شناختت از اسلام تا حالا پیامبر نشدی.... جمش کن این[...]......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
بلاخره نفهمیدیم احمدی نژاد ولایت پذیره یا نیست!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین