کد خبر: ۹۱۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
در آستانه ماه رمضان رخ داد:

سیر صعودی قیمت گوشت قرمز و مرغ

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: در روزهای اخیر و در آستانه ماه مبارک رمضان، قیمت گوشت قرمز و مرغ افزایش یافت.

به گزارش سرمایه با وجودی که مسوولان بخش بازرگانی و کشاورزی از اجرای طرح‌های ویژه برای افزایش عرضه و تنظیم بازار در ماه رمضان خبر داده بودند اما در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت این مواد پروتئینی در بازار هستیم.

براساس این گزارش در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت ران گوسفندی به 13 هزار و 500 تومان و قیمت هر کیلو گوشت شقه گوسفندی به 10 هزار و 800 تومان افزایش یافته است. این در حالی است که در دو هفته گذشته قیمت آن به ترتیب حدود 12 هزار تومان و 9800 تومان بود. 

همچنین قیمت هر کیلو گوشت گوساله به 9500 تومان و هر کیلو گوشت مخلوط چرخ کرده به قیمت 8500 تومان در هر کیلو رسیده است. قیمت این فرآورده ها در هفته‌های گذشته به ترتیب 8500 و 7500 تومان در هر کیلو بوده است. 

این افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که فعالان این بازار و بسیاری از فروشندگان معتقدند افزایش صادرات دام زنده به کشورهای عربی مانند عراق موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت گوشت گوسفندی شده است. 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ایران در گفت وگو با «سرمایه» در مورد علل افزایش قیمت گوشت قرمزگفت: «خشکسالی سال گذشته و کاهش قیمت‌های جهانی برخی اقلام صادراتی فرآورده‌های دامی مانند پوست و... موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت گوشت گوسفندی شده است» .

کاظم صمدی افزود: «صادرات دام زنده نیز در کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار داخلی موثر بوده است» .

این گزارش می‌افزاید؛ قیمت گوشت مرغ نیز در فروشگاه‌های شهر بین 400 تا 700 تومان در هر کیلو نسبت به دو هفته قبل افزایش یافته است. 

قیمت گوشت مرغ در بازارهای مصرف، 2700 تا 3000 تومان در هر کیلو است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین